Työkengät ja vaatteet lähihoitaja-opiskelijalle
Aloitan lähihoitajan oppisopimuksen ensimmäisen vaiheen pienessä lastenhoitopaikassa. Lapsia viikon aikana 3-7, millaiset työkengät, ja vaatteet pitää olla pieneen lastenhoitopaikkaan? Lapsilla on sukat jalassa, sisäkengät ei ole lapsilla pakollisia.
Kommentit (13)
Itse laittaisin siisti ja käytännölliset (tavalliset) vaatteet ja crocsit jos on pakko sisäkengät olla. Opiskelen kätilöksi ja kodinomaisissa hoitopaikoissa (esim. mielenterveyskuntoutus ja ensikoti) on pitänyt olla ihan omat vaatteet, jotka eivät ole provosoivia (ei antavaa kaula-aukkoa, napa-mallia tai kantaa ottavia printtejä) ja soveltuvat juuri esimerkiksi lasten kanssa puuhailuun.
Oletko koko oppisopimusajan lasten kanssa? Joka tapauksessa ostaisin kunnon työkengät, toisissa paikoissa kun joutuu olemaan paljon jalkojen päällä, ehkä noin pienessä lastenpaikassa ehtiin välillä istuenkin ohjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koko oppisopimusajan lasten kanssa? Joka tapauksessa ostaisin kunnon työkengät, toisissa paikoissa kun joutuu olemaan paljon jalkojen päällä, ehkä noin pienessä lastenpaikassa ehtiin välillä istuenkin ohjaamaan.
En ole koko oppisopimusaikaa lasten kanssa. Myöhempänä ajankohtana joudun kuntoutustyöhon ja päihde/mielenterveystyöhön.
Crocsit on turvallisuus riski.
Ihan normivaatteet ja kunnon työkengät, seisot paljon.
Lh
Vierailija kirjoitti:
Lh
Kirjoitustaidon katoaminen on turvallisuusriski.
http://hoitajat.net/crocsithoitajille/ <- Nämä eivät luista ja kunhan remmi oikein, niin ei pitäisi vakuutusyhtiölläkään olla naputtamista.
Itse koen Crocsit parhaiksi työkengiksi, koska ne ovat ainoat joissa jalkani eivät kipeydy. Ja kyllä, olen kokeillut monia malleja edullisista kalliimpiin ja silti Crocsit ovat parhaimmat minulle.
t. Sh
Suosittelen jumppatossuja tai vastaavia jalkineita sisäkengäksi. ei mitään crocseja. Suoritin nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajan koulutuksen aikana työssäoppimisjakson lasten parissa, ja minulla oli työkenkinä jumppatossut.
Työkenkien pitää olla tilanteeseen sopivat. Jumppatossuja et voi käyttää tilanteessa missä joudut kylvettämään lapsia. Crocs-kenkiä et voi käyttää tilanteessa missä leikit lasten kanssa lattialla. Sinulla on oltava erilaisia työkenkiä erilaisiin tilanteisiin. Lisäksi lattiat saattavat olla kylmät talvella niin, siinä tilanteessa pitää olla villasukat jalassa, työkengät ei ole pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lh
http://hoitajat.net/crocsithoitajille/ <- Nämä eivät luista ja kunhan remmi oikein, niin ei pitäisi vakuutusyhtiölläkään olla naputtamista.
Itse koen Crocsit parhaiksi työkengiksi, koska ne ovat ainoat joissa jalkani eivät kipeydy. Ja kyllä, olen kokeillut monia malleja edullisista kalliimpiin ja silti Crocsit ovat parhaimmat minulle.
t. Sh
Arvon sh, ovat monessa paikassa kielletyt, syystäkin! 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lh
t. Sh
Samanlaisia kokemuksia minulla, crocsit on kaikkien kokeilujen jälkeen ne kengät joissa ei jalka kipeydy eikä hikoile.
t. lh / klö-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lh
t. Sh
Arvon sh, ovat monessa paikassa kielletyt, syystäkin! 😂
Missään työpaikassani tai harjoittelupaikoissani eivät ole olleet kielletyt, ja olen ollut todella monissa paikoissa.
Lisäksi mikäli työnantaja alkaa sanelemaan millaisia työkenkiä saa tai ei saa käyttää, on hänen kustannettava työntekijälle oikeanlaiset itse, näin sanoo laki.
t. lh/ klöp-opiskelija
Kerran eräässä lastenhoitopaikassa lastenhoitaja käytti crocseja työkenkänä. Lastenhoitopaikan esimies jutteli lastenhoitajan kanssa asiallisesti siitä että crocseja ei ole syytä käyttää täällä. Jumppatossuja saa alle 10 € kaupoista ja marketeista. Myöhemmin lastenhoitopaikan sääntöihin kirjattiin crocs-kielto sisä- ja ulkojalkineena.
Jokaisella työntekijällä on varaa ostaa 10 € jumppatossut tai 20 € crocsit.
Kevyt vaatetus sisätiloissa, koska joudut leikkimään lasten kanssa lattialla. Sisäkengäksi kelpaa kevyt ja pehmeä sisäkenkä.