Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kohtuuhintaista, mutta kestäviä vaatteita???

Vierailija
03.09.2016 |

Elikkä mistä te muut palstalaiset ostatte vaatteenne nykyään? Ennen ostin mistä sattuu ketjuliikkeistä, mutta nykyään on vaatteiden laatu huonontunut niin järkyttävät, ettei edes hm:n muutaman euron toppia viitsi ostaa kun se ei kestä edes yhtä pesua. Tuntuu että kaikkialla laskee laatu kuin lehmän häntä (eikä koske kyllä ainoastaan vaatteita). Hm, lindex, kappahall, cubus, New Yorker ja kaikki muutkin ketjulumppuliikkeet on pois suljettuja, vilassa ja vero modassa on välillä todella huonolaatuisia ja välillä parempia, Marimekkoa en osta. Tällä hetkellä tuntuu että paras hintalaatu suhde on Lidlin vaatteilla. Ja tosiaan Mulla ei ole varaa, eikä kiinnostusta ostaa monien satojen eurojen merkkivaatteita, että unohda. Vaan käytän ihan tavallisia, tavallisen hintaisia vaatteita ja kiinnostaa mistä te muut tavalliset ostatte vaatteenne.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan ne kakkaa, NewYorkerin huonon laadun ihan tuntee hyppysissään, mutta miten saat jonkun Henkkamaukan perustopin heti hajalle? Ei mulla ole mikään varsinaisesti hajonnut, vaikka kulahtaneita ja hikeentyneitä olisivatkin. Pahimmat tapaukset kyllä jätän sinne kauppaan.

Vierailija
2/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Henkkamaukassakin joskus paremmin kestäviä vaatteita, kunhan vain jaksaa kaupassa katsoa läpi ompeleet ja kankaan laadun, ja jättää ne käsiin hajoavat kauppaan. Enimmäkseen olen viime aikoina ostanut käytettyjä merkkivaatteita, joiden kohdalla joku toinen on jo tehnyt ne "kestävyystestit".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokmanni

Vierailija
4/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta. :)

Vierailija
5/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta. Sieltä voi ostaa pienituloinenkin vähän kalliimpia merkkivaatteita, kuten Rill`siä, Marimekkoa, Andiataa jne. Ompelen myös itse, niin saa parhaat vaatteet, tosin se vaatii työtä. 

Vierailija
6/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kenenkin mielestä on tavallisen hintaista? 

Minä ostan aika usein nykyään t-paidat ja vastaavat trikoojutut Stadiumista, niiden omasta Race Marine-sarjasta (t-paidat esim. 10-15 euroa, alennuksesta välillä vähän halvemmallakin). Sielläkin ON ohuempia lirppana-malleja joukossa, joten kannattaa opetella tunnustelemaan kankaan laatua sormin ja katsoa, miten saumat on ommeltu.

Jos ei osaa, niin mistä kaupasta vaan voi ostaa sutta.

Vierailija
7/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ainakin t-paitojen ja toppien osalta Stadiumin Race Marine merkkiä. Paidat ja topit ovat luomupuuvillaa (sisältää myös pari prosenttia elastaania), saumat ei kierrä pesussa ja kangas on pysynyt siistinä kerta toisensa jälkeen. Hintakaan ei päätä huimaa.

Neuleissa suosin villaa. Hyvänä pysyneitä villaneuleita olen ostanut Stockalta (esim. Noom ja Global Essentials). Hinta on ollut noin 50e, mikä ei mielestäni ole paljon, koska neule kestää hyvänä monta vuotta.

Farkuissa olen suosinut Nudie Jeansia (60-80 e). Chinot ostan Espritiltä.

Vierailija
8/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Henkkamaukassakin joskus paremmin kestäviä vaatteita, kunhan vain jaksaa kaupassa katsoa läpi ompeleet ja kankaan laadun, ja jättää ne käsiin hajoavat kauppaan. Enimmäkseen olen viime aikoina ostanut käytettyjä merkkivaatteita, joiden kohdalla joku toinen on jo tehnyt ne "kestävyystestit".

Sama, ostan vaatteet yleensä kirpputorilta.

Vierailija
9/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppari on hyvä, mutta itse tykkään ostaa sentään "iholle tulevat" vaatteet uutena. En halua jonkun toisen hikistä trikoopaitaa.

Vierailija
10/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiskasta olen ostanut jotain puuvillaisia vuosien ajan. Nyt näkee, että ne monta vuotta sitten ostetut ovat vielä suhteellisen okei, mutta se viime kesänä ostettu toppi on siinä kunnossa ettei elä ens vuoteen.

Yleensä Suomesta en ole löytänyt muualta. Englannista olen sitten ostanut luomupuuvillaisia. Nyt noissakin luottomerkeissä näkyy laadun heikkeneminen tänä vuonna. Puntakin tosi kallis euroon verrattuna ennen brexitiä, joten kalliiksi tuli, nyt taitaa olla halventunut rutkasti.

Täytyy koittaa ostaa laadukkaita merkkejä, joko kirppareilta tai kaivaa sukulaisten ja tuttujen vaatevarastot läpi, jos halvalla haluaa.

Vierailija
11/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esim. Nosh liian kallis? Niissä ainakin on laatu kohdallaan, jos vaan sen tyyliset vaatteet muuten miellyttää. Tosin noita saa vaan verkkokaupasta tai kotiesittelyistä hankittua, mutta alejakin on melko usein ja outletissä edullisemmin tärppejä. Minä ompelen tätä nykyä yläosat itse, ei siinä rahallisesti varmaan säästä, mytta kiva harrastus ja persoonallisia vaatteita, uniikkikappaleita.

Vierailija
12/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialta saa roskaa jos ostaa jonkun satiini-helmi-viritelmän, liian pienen koon tai pesee turhan rajusti :)

Vierailija
13/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt hyviä vaatteita ihan H&M:ltakin, mutta syynään rievut läpi todella tarkkaan ennen kassalle kiikuttamista. Luen materiaalilapun, tarkastan saumat, hipelöin ja yritän tutkailla kangasta valoa vasten :D Useista vaatteista näkee jo kaupassa, että tulevat nyppääntymään tai menettämään muotonsa  ensimmäisissä pesuissa. Lidlistä on löytynyt joitakin hyviä perusvaatteita.

Nansolta minulla on muutamia vaatteita, joihin olen ollut todella tyytyväinen, mutta useimmiten merkin värit ja mallit eivät oikein nappaa. Katson uuden malliston kuitenkin aina läpi, joskus niissä on helmiä (minulla on Nansolta esimerkiksi pari yksiväristä arkimekkoa, joissa on todella kiva malli). Ja Noshille myös yksi ääni täältä!

Huonoa laatua tulee nykyään hintaviltakin merkeiltä, ja tuntuu ettei oikein mitään uskalla enää kehua. Jos mulla on 5 vuotta vanha, laadukas vaate merkiltä X ja haluan ostaa samalta merkiltä nyt toisen vaatteen, laatu saattaa olla ihan jotain muuta kuin se silloin viisi vuotta sitten oli :(

Vierailija
14/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hevostarvikeliikkeistä! Itse ostan usein paitoja, takkeja yms Horzelta tai Hööksistä. Kivoja ja kestäviä vaatteita!!

Vierailija
15/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain seuraamaan ketjua, tuossa juuri siivosin vaatekaapista pois ison pussillisen paitoja, joita en enää käytä ja toisen pussin housuja, jotka eivät enää istu päälle.

Minulla on yksi vähän kalliimpana ostettu kevät/kesä/syystakki, joka on jo 10v vanha. Aivan uudenveroiselta näyttää vieläkin. Samaa ikäluokkaa on villakankaiset talvitakkini mutta ne olivatkin kalliit. Lähes kaikki paitani ja housuni olivat, tai siis ovat, myös 5-10v vanhoja. Inhoan vaatteiden ostamista! Paidat ja housut olen ostanut pääosin ihan Prismasta, etteivät ne ainakaan silloin joskus olleet aivan huonoa laatua. En tiedä miten nykyään.

Viime vuonna ostin äitiyspaidat ja -housut H&M:ltä ja ne ovat tuon muutaman kuukauden käytön jälkeen jo lähes roskiskamaa. Onneksi niiden käyttöaika muutenkin oli lyhyt, kyllä harmittaisi normaaleja vaatteita ostella ja heitellä roskiin lähes kuukausittain.

Vierailija
16/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liidelistä saa ihan hyvää perustrikoota.

Vierailija
17/17 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi