Tyttöystävä ei anna nukkua yöllä!
Tulen kohta hulluksi. Tyttöystäväni on kova puhumaan ja kävelemään unissaan. Noin kerran viikossa minun uneni katkeaa siihen, kun tyttöystävä yrittää saada minua hereille/ravistelee/huutaa jotain. Unissaan.
Viime yönä taas sama juttu. Olen huono nukahtamaan ja en enää nukahda sen jälkeen kun tyttöystävä on sekoillut minut hereille joskus klo 2...
Tällä kertaa herätin myös tyttöystävän. Suutuin ja huusin täysillä, "MITÄ??" säikähti eikä sanonut mitään, ei edes pahoitellut vaikka tietää tekevänsä tuota.
Aamulla emme puhuneet asiasta. Olen kuitenkin alkanut harkitsemaan eroa ihan vain tämän asian takia. Tyttöystäväkin on kuitenkin jo 23-vuotias ja lapsesta saakka tuota tehnyt, niin en usko että tulee koskaan loppumaan.
Kommentit (17)
Eipä tuossa auta muu, kuin tyttis sohvalle nukkumaan, muutto eri asuntoihin tai ero.
Nukutte eri huoneissa, yksinkertaista (paitsi jos teillä on yksiö). Me ollaan miehen kanssa nukuttu eri huoneissa jo 10 v, tässä tapauksessa syynä miehen kuorsaaminen.
No eri huoneessa nukkuminen varmaan aiheuttaa sen, että kävelee unissaan makuuhuoneeseen herättämään minut.
Uneksii siis jotain, että on joku hätä tai luulee etten minä hengitä.
Ap
Tajuat varmasti, että hän ei sille mitään voi? Onnekas tyttö, jos lähdet kävelemään nyt jo, eikä tarvitse idioottia katsella pidempään. :) Jos oikeasti välittäisit, keksisit keinon pärjätä ( korvatulpat, eri sängyt, sohva).
Tyttöystävän kannattaisi hakeutua unitutkimuksiin, levoton nukkuminen ei ole hyväksi hänelle itsellekään, unissakävely jopa vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
No eri huoneessa nukkuminen varmaan aiheuttaa sen, että kävelee unissaan makuuhuoneeseen herättämään minut.
Uneksii siis jotain, että on joku hätä tai luulee etten minä hengitä.
Ap
Makkarin ovi lukkoon tai tyttis sitoo itsensä kiinni. Tuo sitominen on keino, jota sairaalloista unissakävelyä sairastavat käyttävät. Ja tyttöystäväsi keissi on sairaanloinen. Normaali ihminen puhuu unissaan ehkä kerran kuussa, mutta normaalit ihmiset eivät toimi unissaan lapsuusiän jälkeen. Neurologinen vamma.
Ei tyttiksesi voi sille mitään. Onhan unissakävelijät raisakanneet, tappaneet ja ajaneet autoa. Ota unilääke, niin ei herätä sinua. Tyttiksellesi ei unilääkettä voi suositella, koska se saattaa lisätä tuota.
Noin kerran viikossa? Voi jestas sentään, kun ei saa ikinä nukkua.
Itsellä poikaystävä joka myös puhuu ja kävelee unissaan, paljon useamminkin. Yltyy varsinkin kun toinen on stressaantunut jostain. Ihan harmiton juttu se minulle on, vaikka välillä ärsyttääkin, että toinen vie peiton päältä kesken unien kun kyhää taas jotain rakennelmaa. Yleensä riittää, että pari kertaa kysyn saanko peiton takaisin. Ja jos kovasti höpäjää niin yritän kehottaa että nukutaan nyt. Yleensä auttaa.
Plus ne jutut mitä toinen on tehnyt ja unissaan puhunut on aina kumpaakin naurattanut seuraavana aamuna. :)
Vierailija kirjoitti:
Tajuat varmasti, että hän ei sille mitään voi? Onnekas tyttö, jos lähdet kävelemään nyt jo, eikä tarvitse idioottia katsella pidempään. :) Jos oikeasti välittäisit, keksisit keinon pärjätä ( korvatulpat, eri sängyt, sohva).
Ei minua haittaisi jos vain puhuisi unissaan. En minä siihen herää. Meinaatko että mitkään korvatulpat auttavat, jos toinen tulee pakokauhun vallassa ravistelemaan hereille?
Ja toisesta huoneesta tulee luultavasti vaikka lukkojen läpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaisi jos vain puhuisi unissaan. En minä siihen herää. Meinaatko että mitkään korvatulpat auttavat, jos toinen tulee pakokauhun vallassa ravistelemaan hereille?
Ja toisesta huoneesta tulee luultavasti vaikka lukkojen läpi.Ap
Unissaan? Kai ymmärrät ettei tuo ole normaalia? Tyttöystäväsi voi hyvin kuulua siihen kategoriaan, joka kykenee vaikka murhaan unissakävellessään.
Normaalia unissakävelyä on se, että lukitun oven/esteen kohdalla havahdutaan.
Jätä nopeasti, kokemuksesta puhun!
Toi jos mikä syö hermoja, itselläni muija aina hermoili yöllä ja alkoi sekoilee ja puhuu täysin ihme juttuja joissa syytti mua vaikka mistä...
Oletko kokeillut, tuleeko suljetusta huoneesta läpi? Koska ei sitä unissaan tajua avata ovia, itsellä kahvankin kääntäminen saa palaamaan sänkyyn. Ja kuten joku sanoi, unitutkimuksiin. Kannattaa myös selvittää, huolettaako tai stressaako jokin, itsellä puhuminen ja kävely pahenee silloin.
Varmaan parempi että eroatte. Jos tyttöystäväsi on sinulle kovin rakas etkä halua erota, suosittelen sinulle keskusteluapua, ihan ammattimaista tai sitten jonkun luotetun (ehkä vanhemman tai muuten elämänkokemusta ja ihmiassuhdetaitoja omaavan) ystävän kanssa aiheesta miten suhtautua läheisen ihmisen elämää hankaloittavaan sairauteen/muuhun vaikeuteen.
Miten haluaisit tyttöystäväsi suhtautuvan sinuun esimerkiksi tilanteessa, jossa hän ei saisi nukuttua kunnolla, jos kuorsaisit kovaäänisesti? Tai jos hän ei saisi opiskeltua rauhassa, jos sinulla olisi niin kovia astmakohtauksia, että vinkuisit ja yskisit kovaäänisesti ja pelkäisit kuolevasi? Olisiko sinulle OK, jos tyttöystäväsi ärsyyntyisi ja ehkä jopa huutaisi sinulle tällaisessa tilanteessa?
Seukkaat Herra Hakkaraisen kanssa?
Isälläni oli tuota samaa ongelmaa. Öisin käveli mm. meidän lasten lastenkokoisiin sänkyihin, oli käännellyt hellan päälle, lukitsi itsensä ulos. Hän hakeutui terapiaan kun ongelma ei ratkennut itsestään, ja se kyllä auttoi.
Ex-mieheni käveli, juoksi, puhui ja huusi unissaan, joskus monta kertaa viikossa. Syynä oli stressi. Oltiin molemmat nuoria, olin itsekäs enkä yrittänyt tarpeeksi helpottaa hänen oloaan vaan syytin häntä kireydestä ym. Kysypä tyttöystävältäsi, onko hänellä mielen päällä jotain mikä häntä huolestuttaa. Kuulostat nimittäin itsekkäältä pikkupojalta, sori vaan.
Puhkeavan skitsofrenian merkki. Juoksisin ja lujaa.