Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Magneettistimulaatio

Vierailija
02.09.2016 |

Onko kukaan ollut? Onko auttanut masennukseen? Oletko saanut lisää energiaa ja onko tehonnut kognitiivisiin oireisiin, kuten muistin ja keskittymiskyvyn ongelmiin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole kokemusta?

Vierailija
2/6 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin magneettitutkimuksessa (putki) ja jotain se magneettikenttä aiheutti?  Olin tosi pirteä pari päivää.  Ja oikein hyvä olo.  Puoli tuntia oli laitteessa, tärisi, kolisi ym.  Mutta siis tämä oli lääketieteellinen tutkimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettistimulaatio millä tavalla? Pienet kestomagneetit eivät tee mitään mutta aivojen magneettistimulointi sairaalan laitteella toimii.

Vierailija
4/6 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis transkraniaalinen magneettistimulaatio eli TMS. Kokemuksia? 

Vierailija
5/6 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/6 |
08.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap. Olet ehkä jo poissa palstalta. Olen ollut TMS-hoidossa. Olin hoidossa bipon vaikean masennusvaiheen vuoksi, mutta se ei auttanut koska kuten myöhemmin on selvinnyt minulla ei ole bipoa. Uskon rehellisesti että se muutoin olisi voinut auttaa. Riippuen ongelmasta eri kohtia aivoista käsitellään. Esim syömishäiriöitäkin voidaan käsitellä tällä tavoin.

Sivuoireina olli päänsärky ja väsymys, ei paha.

Kuten minulle selitettiin; käytännössä sama kuin sähköhoito mutta paljon hekkävaraisempi. Vähemmän haittoja mutta myös teho tulee paljon hitaammin. Ja koska se ei ole kustannustehokas, se on aika harvinainen hoito. Se on harmi. Jos olet saanut mahdollisuuden mennä koittamaan, tartu siihen mahdollisuuteen. Omien kokemusten mukaan voin sanoa että ainakaan siinä ei menetä mitään.