Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haluaisitko työvoimatoimistoon töihin ja jos, miksi?

Vierailija
02.09.2016 |

.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En

Miksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa kelpaisi mikä tahansa työ joten menisin mielelläni TE-toimistoon töihin.

ps 2 vuotta työttömänä, ei yhtään haastattelua oman alan töihin, kaksi haastattelua ihan muihin hommiin

pps olen kyllä jo 46 eli varmaan liian vanha työttömyystoimistollekin

Vierailija
4/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska mä oon helvetin hyvä löytämään ihmisille niille sopivia töitä ja mua kiinnostaa ihmisten auttaminen ja työnteko. Softainssiksi valmistuttuani voisin myös koodailla mollin ja työkkärin ohjelmistot ajan kanssa paremmalle mallille. :D Ainakin mol.fin hakukoneeseen laittaisin hakuvaihtoehdon "ei työkokemusta, ei soveltuvaa koulutusta", asia, josta itse kärsinyt vuosia.

Vierailija
5/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, palkka 2008 e/kk ja mielellään akateeminen koulutus, työkokemusta HR-tehtävistä, sujuva englanninkieli, työttömyysturvalain ja lain julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta osaaminen.

Vierailija
6/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä. Lähäri 54-vuotias,työtön, selkävaivainen, ruma ja lievästi alkoholisoitunut eukko.

Vierailija
7/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mä menisin mihin duuniin tahansa missä on täydet tunnit. Tossa hommassa vielä yksivuorotyö ja vapaat viikonloput. Mulla on nyt unelma.

Vierailija
8/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, koska mä oon helvetin hyvä löytämään ihmisille niille sopivia töitä ja mua kiinnostaa ihmisten auttaminen ja työnteko. Softainssiksi valmistuttuani voisin myös koodailla mollin ja työkkärin ohjelmistot ajan kanssa paremmalle mallille. :D Ainakin mol.fin hakukoneeseen laittaisin hakuvaihtoehdon "ei työkokemusta, ei soveltuvaa koulutusta", asia, josta itse kärsinyt vuosia.

Aika guru oot jos pystyt muuttamaan sen surkeen järjestelmän tuosta vaan.

Vierailija
9/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mä menisin mihin duuniin tahansa missä on täydet tunnit. Tossa hommassa vielä yksivuorotyö ja vapaat viikonloput. Mulla on nyt unelma.

Go for it. Live for your dream..

Vierailija
10/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, palkka 2008 e/kk ja mielellään akateeminen koulutus, työkokemusta HR-tehtävistä, sujuva englanninkieli, työttömyysturvalain ja lain julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta osaaminen.

Ei kelpaa työ siis.

Vierailija
11/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaa työ siis.

Puuttuu vaadittava osaaminen.

Vierailija
12/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi mennä sinne ja alkaa kiusaamaan ihmisiä lähettämällä täysin tyhjänpäiväisiä "työtarjouksen" nimellä naamioituja lappusia jotka tosiasiassa ovat vain netistä tulostettuja työpaikkailmoituksia, joihin on sata hakijaa. Ja jotka jokainen näkee netistä ihan ilman työkkärin ämmän painostustakin. Ja joissa lisäksi ei ole yhtään huomioitu ihmisen koulutusta ja osaamista. Hävettäähän työttömän hakea paikkaa jossa vaaditaan osaamista asioista mistä ei ole ikinä kuullutkaan! Keksi sitten siihen hakemukseen jotain järkevää jos et edes tiedä mitä siinä työssä pitäisi tehdä... Joten en todellakaan haluaisi sinne töihin.

Vierailija
13/17 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkkärissä töissä pariin otteeseen. Tosin siitä on aikaa. Silloin oli kivaa. Veikkaan että nykyisin vähemmän mukava duunipaikka.

Ja tiedoksenne, työhallinto taitaa olla valtionhallinnossa uranuurtajia noissa it-asioissa, siellähän on aloitettu atk:n käyttö joskus 60-70 luvulla.

Ilmeisesti työkkärin ongelma on se, että jossain vaiheessa (kenties 90-luvun laman aikana?) alettiin työkkäriä ajaa alas, eli budjettia ruvettiin karsimaan, joten ei ole kehitetty palveluja tarpeeksi, ja kun ammattitaitoiset työntekijät ovat siirtyneet eläkkeelle tai pois työhallinnon palveluksesta, ei ole ollut pohjaa mille kehittää.

Aika käsittämätöntähän on että akateemisen työttömyyden kasvaessa lopetettiin akateemisten työttömien palvelutkin.

Ja onko sitä ammattiluokitusta päivitetty vuoden 2005 jälkeen? Sen mukaanhan  ne työosoitukset taitaa vielä tulla, joten joten jos sieltä ei löydä sopivaa koodia itselleen ja laittaa jotain sinne päin, niin sen perusteella vois sitten tulla vähän outoja duuniehdotuksia. Mun ammattinimikkeelle ei ole edelleenkään omaa koodia, vaan se sisältyy toiseen alaan, josta alani on irrotettu joskus 80-luvun lopulla.

Vierailija
14/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa haluaisin jos puhutaan pelkästä työstä. Mielestäni työkkäreitä pitäisi kuitenkin merkittävästi karsia, koska niistä ei saada niihin käytetyn rahan arvoista hyötyä. En siis haluaisi olla työpaikassa, jota ei pitäisi edes olla olemassa.

Vierailija
15/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, päivätyö ja täysillä tunneilla kelpaisi milloin vain. Olisi huomattavasti kannattavampaa kuin nykyinen työ, joka vain lisää kulujani.

Vierailija
16/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En

Miksi

Koska mulla on koulutustani vastaava hyväpalkkainen duuni ihan toiselta alalta. Viihdyn nykyisessä työssäni. 

Vierailija
17/17 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin töitä sieltä. En ees hakenut, soittivat vaan kun olin työttömämä työnhakijana ja koulutukseni puolesta vissiin sopiva. En halunnut sinne töihin,  ja onneksi sainkin sitten juuri sopivasti toisen duunin samoihin aikoihin, niin en joutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi