Äiti kotona, lapset päiväkodissa... onko tämä väärin?
Antakaas AV-mammat tuomionne tästä tilanteesta:
Odotan kolmattamme, rv 33 ja jouduin sairaslomalle ennenaikaisten supistusten yms. vuoksi. 2- ja 3-vuotiaamme ovat päiväkodissa.
Teenkö emäsynnin jos en ota isompia välittömästi heti pois pk:sta kotihoitoon? Olen suunnitellut, että en ottaisi.
Kommentit (20)
Ehkä itse tossa tilanteessa lyhentäisin hoitoaikoja tai veisin vaan kahtena tai kolmena päivänä viikossa jos se päiväkodille sopisi.
On se kumma jos mamma vaan laiskana makaa sohvalla päivät pitkät ja lapsia hoitavat muut ihmiset.
Miksi edes kysyt tällaista asiaa, eikö vastaus ole itsestäänselvä?
Mites hemmetin hyötyä on olla lääkärin passittamalla saikulla supistusten takia jos touhuat kotona vielä enemmän kuin töissä??
Kakkonen vissiin haluaa keskosen.
pitäis olla herkkä mieli. Minä en sitä tee, pidä hoidossa jos siltä tuntuu tai ota pois jos koet jaksavasi heidän kanssa kotona. Oma valinta!
Jos sä olet sairaslomalla supistusten vuoksi, on varmaan hyvä levätä. Ja ei taida onnistua lepo, jos nuo lapset ovat kotona. Eli pidä päiväkodissa :)
Eikö siinä ajeta takaa sitä, että syntyvä VAUVA syntyy TERVEENÄ?? Eikai lääkäri olisi muuten sinulle SAIRASlomaa kirjoittanut?
Eli siis olet valmis riskeeraamaan vauvasi terveyden? Ja näköjään kaikki muutkin kommentoijat. Uskomattoman tyhmää porukkaa täällä parveilee.
Jos sairasloman tarkoituksena on auttaa kohtuasi pitämään vauva täysiaikaiseksi sisälläsi, niin ehkä lepo on suositeltavaa.
Siellähän ne lapsetkin saavat paremmin energiansa kulutettua, ja on kavereita ja paljon tekemistä. Voisi tulla lapsillekin koton aika pitkäksi, kun äiti ei voi kuitenkaan touhuta, kun suppareiden takia pitää levätä.
Joten pidä vaan lapset hoidossa ja lepää!
Turha vauhkoontua, itse ap sitä kysyi. Mulla melkein sama tilanne, paitsi et ei ole kuin yksi lapsi alle 2vuotta. Mut ei hän ole ikinä päiväkodissa ollutkaan. ehkä olisi eri tilanne, en tiedä.
Vierailija:
Turha vauhkoontua, itse ap sitä kysyi. Mulla melkein sama tilanne, paitsi et ei ole kuin yksi lapsi alle 2vuotta. Mut ei hän ole ikinä päiväkodissa ollutkaan. ehkä olisi eri tilanne, en tiedä.
Et saisin itse maata kotona. Lepään minkä pystyn. Olen sitten vastuuton tai whatever. Ap kysyi mielipidettä, miksi suututte jos toiset elää eri tavalla? En minäkään ap:tä tuominnut vaan sanoin mielipiteeni kun kysyi.
Paljonko saisit levättyä? Olisiko raskaudelle ja syntymättömälle lapsellesi hyväksi?
Miten paljon iloa ja hyötyä sinusta olisi lapsillesi, jos et jaksa ja pysty heitä hoitamaan ja huolehtimaan heidän tarpeistaan?
Päiväkodissa saavat päivittäisen hoidon ja huolenpidon, pääsevät joka päivä ulkoilemaan ym. riippumatta äidin kunnosta ja voinnista.
Ainahan voit jättää hoitopäiviä väliin, jos sinusta tuntuu että jonain päivänä jaksat paremmin heitä kotona hoitaa. Mutta hyvä olla paikka, jonne viedä lapset kun oma kunto vaatii lepoa.
Olet sairaslomalla.
Sitten kun kuopus on syntynyt, ja itse olet jotakuinkin tolpillasi, tilanne on eri, ja itse silloin ottaisin lapset kotiin, mutta nyt tilanne on ihan eri.
Mulla sama tilanne paitsi että vauva jo syntynyt! Mulla loppuraskaus oli erittäin rankka ja loukkasin lisäksi jalkani pahasti. Lapseni ovat jo 4- ja 5-vuotiaat ja koen myös että tarvitsevat muiden lasten seuraa. ERityisesti kun naapurissamme ei ole muita lapsia joiden kanssa leikkiä. He jatkavat myös hoidossa äitiyslomani aikana mutta VAIN 2 päivänä viikossa!
aikuisetkin siellä ovat.Kun oma tilanne muuttui ja raskaus oli hankala(supisteli jatkuvasti ja kävelin kuin raihnainen vanhus),niin kyllä katsantokanta kummasti muuttui.
Ihan ok ,että lapsesi ovat hoidossa,ehkä olisi syytä kuitenkin lyhentää hoitopäivää,kun tarvetta ei ole enää kokopäivän hoitoon tai pitää säännnöllisiä vapaapäiviä.Ja ehkä olisi kiva myös jättää välillä toinen lapsista vähän pidemmäksi aikaa hoitoon,jotta voisit antaa kahdenkeskistä aikaa kummallekin.
Nauti olostasi enne pikku-kolmosen tuloa !
näe asiassa mitään väärää T 18
Eri asia on jos esim kummatkin vanhemmat säännöllisesti kotona ja lapsi
on hoidossa ma-pe ja 10 tuntia.
Toisaalta noissakin tilanteissa lapsen on joskus(harmi kyllä )parempi olla hoidossa ja saada ruokaa,jaksava aikuinen yms kuin olla kotona koko päivä.
Kannattaa kuitenkin huomioida oma jaksaminen ja tulevan vauvan turvallisuus jos supistuksiakin jo on.
joka lapsen jälkeen olen sairastunut masennukseen joka helpottanut jonkin ajan päästä mutta kolmen pienen kanssa olisin liian kovilla. Ystäväni sen sijaan pärjää kolmen pienen kanssa todella hyvin.
Siispä olen sitä mieltä, että sairaslomaa kannattaa nyt pitää ja levätä kunnolla - se on vauvallekin parasta. Ennenaikainen synnytys tai täysin kuitti äiti, ovat molemmat vauvalle vain haitaksi.
Itse pidin myös lapseni hoidossa synnytykseen saakka. Tosin en ehkä vienyt joka päivä t. hain vähän aikaisemmin takaisin kotiin yms. Koska meillä ei ollut sukua t. muuta " helppoa apua" kotikaupungissamme eikä satojen kilometrien päässäkään, niin oli pakkokin pitää hoitopaikka ihan sen tähden, että ikinä ei voi tietää, saako olla koko raskauden terveenä kotona.
terv. 3 lapsen äiti
joku joka sitä paikkaa kipeästi tarvitsisi. Mut tää on vaan mun näkemys.