Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poimitaan outoja juttuja muumeista. Minä aloitan...

Vierailija
02.09.2016 |

Viidakko jaksossa muumeilla oli kaksi tiikeriä tiikereistä toinen sanoi, että ei halua lähteä täältä enää sillä muumimamman antama kissanruoka on niin hyvää. Mistä muumimamma saa kissan ruokaa?? Jos heillä ei ole rahaa eivätkä he käy kaupassa. Tekeekö hän kisssn ruuan itse? Mikä sitten tekee siitä juuri kissan ruokaa??

Lisää!!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Pikku Myyn sisarukset jotenkin hämää, okei on Mymmeli joka on varmaan joku 18w kun se heilastelee poliisimestarin kanssa, sit on pikku myy varmaan joku 5-7 vuotias mut sit ne muut sisarukset? Niitähän oli tosi monta ja jossain maintaan et pikku Myy on nuorin? Onks ne muut sit vanhempi Mymmeli pukannut kerralla ulos? :D

Siis Kyllähän myy vanhempi on. Jossakin jaksossa hän itse sanoo ettei kasva isommaksi ja aika teinimäinen käytös kyllä 5 vuotiaaksi :D

Vierailija
62/68 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Pikku Myyn sisarukset jotenkin hämää, okei on Mymmeli joka on varmaan joku 18w kun se heilastelee poliisimestarin kanssa, sit on pikku myy varmaan joku 5-7 vuotias mut sit ne muut sisarukset? Niitähän oli tosi monta ja jossain maintaan et pikku Myy on nuorin? Onks ne muut sit vanhempi Mymmeli pukannut kerralla ulos? :D

Siis Kyllähän myy vanhempi on. Jossakin jaksossa hän itse sanoo ettei kasva isommaksi ja aika teinimäinen käytös kyllä 5 vuotiaaksi :D

Eikös Myy ole Nuuskamuikkusen ISOsisko? Ja Nuuskamuikkunen vaikuttaa joltain 16-17-vuotiaalta.

Myyllä on joku kehityshäiriö, ehkä sen takia se niiden äiti sysäsi Myyn vanhimman lapsensa Mymmelin kontolle, ja tämäkään ei aina jaksa pitää Myystä huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi talvisin uimakoppi jossa tuutkikki asuu on lähes kokonaan esillä, kun taas paljon korkeampi muumtalo lumen peitossa?? Entä miksi jään alla varmaan parimetriä tyhjää ennen veden pintaa??

Muumitalo sijaitsee suojaisassa laaksossa, jonne kasaantuu lunta läpi talven. Uimakoppi on meren rannalla. Rannikolla käy talvisin kova viima, joka puhaltaa osan lumesta pois.

Vierailija
64/68 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoksuttaa Mamman huolenaiheet. Esim. avaruusoliojaksossa lentävä lautanen meinaa pamahtaa Mamman ja Muumipeikon ihmetellessä sitä vierestä.

Peikko: .. se on ohjelmoitu räjähtämään!

Mamma: ja keskellä parsapenkkiä!?

Vähät hengenlähdöstä, ku avaruusalus uhkaa parsapeltoa...

Jossakin jaksossa Muumipeikko kertoi lähtevänsä aikaisin aamulla Nuuskamuikkusen kanssa kahdestaan vaaralliselle seikkailulle Yksinäisille vuorille. Mamma: mitä, ennen aamupalaako?

Mutta sehän Mammassa juuri on niin ihanaa, että se on aina niin jalat maassa ja keskittyy perusasioihin! Masu ensin, sitten vasta muut huolet, elleivät ne ole siihen mennessä ratkenneet itsestään (yleensä ovat).

Vierailija
65/68 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko näitä uusia muumijaksoja edes laskea virallisesti muumeihin kuuluvaksi, kun ne sekottaa pakkaa ihan kunnolla mm. Muumipappa on Hömelön kanssa koulua yhdessä käynyt, vaikka se karkasi sieltä lastenkodista jo varmasti alle kouluikäisenä ja sen jälkeen hortoili maailmalla ja sit se tapasi mamman ja ne rupes olemaan yhdessä...

Toisaalta Muumipapan muistelmatkaan eivät välttämättä ole sataprosenttisesti totuudenmukaiset...

Vierailija
66/68 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

anime-muumeissa on kyllä häirinnyt ne uusimmat noin 30 jaksoa, jotka ovat tosi ristiriitaisia muihin nähden. jostain olin lukevinani, että eivät edes ole toven sarjakuvien mukaisia ollenkaan vaan japanilaisten juttuja? wat

Ne animemuumit pitäisi mun mielestä erottaa kokonaan alkuperäisistä.

Animemuumeissa ei ole mitään alkuperäisten muumien särmästä ja epätavanomaisuudesta. Hyväntahtoisuutta riittää, mutta se ei ole se juttu, mikä mua muumeissa viehättää.

Vierailija
67/68 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörkö on nainen musta kaapu päällä, johon hän aikoinaan jäätyi kiinni. Joka talvi Mörkö tulee etsimään nuuskamuikkusta johon oli rakastunut jota mukkuinen ei rakastaut takaisin.

Vierailija
68/68 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kirjassa Muumipeikko, Nipsu, Niisku, Niiskuneiti ja Nuuskamuikkunen ovat kaupassa. He kukin haluavat ostaa eri tavarat, mutta sitten kun selviää, että ne maksaa muistaakseni 20.75 markkaa, niin he eivät voikaan saada niitä, sillä heillä ei ole rahaa. Siinä rahassa on mukana kaikkien muiden tuotteet paitsi housut, joita Nuuskamuikkunen kokeilee ulkona, mutta hän tulee sisälle ja sanoo, että ei haluakaan niitä. Silloin myyjä sanoo, että muiden tavarat eivät maksakaan mitään, sillä housut ovat täsmälleen 20 markan arvoiset. Mitä ihmettä tuo on, Nuuskamuikkunen ei haluakaan ostaa niitä housuja ja siksi se 20 markan velka on kuitattu niillä housuilla, jotka jää myyjälle. Muistaakseni myyjä jää vielä 75 penniä velkaa näille hahmoille ja se kuitataan sillä, että heistä jokainen saa tikkarin. Eli yllättäen myyjä onkin heille velkaa kun hetki sitten se oli vielä päinvastoin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän