Miksi te työttömät ette ala yrittäjiksi?
Miksi yrittäjyys ei kelpaa? ei suomi kohta maksa killinkiäkään työttömille. Lähellä on ne ajat kun toimeentulotukikin loppuu.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuin kysyisi "miksi te työttömät ette vain ala tekemään töitä". No, siitä pitäisi saada se elanto.
Näin. Jos vielä vähän kiteyttäisi, niin kyseessä on energiataloudellinen kysymys; itse kunkin täytyy miettiä monestikin tarkkaan energiankulutuksensa kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Onko yrityksen perustaminen tietämättäni muutettu ilmaiseksi?
Jokaisella on vapaus elää missä tahtoo, vapaus tehdä sitä työtä mitä tahtoo, vapaus tehdä asiat mieten tahtoo. Lukee perustuslaissa.
Ikävä kyllä tätä ei noudateta.
Kai kaikille on taskussa loistava bisnesidea, jota ne on vuosien ajan piilotelleet ihan vain työttömyysriskin takia?
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa mitä minä sitten yrittäjän tuottaisin? Ongelmahan on siinä että esimerkkinä siivouspalveluja löytyy jo vaikka kuinka paljon ja isommat firmat tarjoaa halvemmalla ku mitä yksityisyrittäjä pystyy tarjoamaan. Kampaajaksi jos ryhtyy pitää olla alan tutkinto jne. palveluista/tuotteista melkeen joka asiassa on jo ylitarjontaa.
Siivouspalveluyrittäjällä kannattaa olla ammattitaito, silloin vahingot saadaan pienennettyä, jopa pois. Ilman alan ammattitaitoa aloittava yrittäjä saa helposti työssä rikottua itsensä, asiakkaan kodin ja siinä tunaroidessa väärillä aineilla ja välineillä menee viimeisetkin rahat. Firmoja löytyy, mutta isommat firmat ovat hyvin kömpelöitä vastaamaan asiakkaan tarpeisiin kaikilta osin mitä palvelua voisi tuottaa, joten siinä yhden naisen firma porskuttaa isojen firmojen ohi. Laskutus kannattaa pienenkin firman laittaa linjaan heti, varsinkin jos on ammattitaitoa, ei kenenkään kannata siinä nöyristellä. Asiakkaita on ja kunnolla työnsä tekevä yrittäjä pärjää hyvin tuloillaan. Palvelualalla töitä on jos osuu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, osaa asiansa hyvin ja on ihmisenä tarkka, hyvin rehellinen, ihmisläheinen ja optimistinen. Ammattitaito on aina hyväksi, kaikkea kun ei koneilla pysty tekemään.
Olen ollut yrittäjänä pian kymmenen vuotta ja ongelmia ei ole eteen tullut. Koulutin itseni ennen yrittäjyyttä alan ammattilaiseksi ja myös vanhat koulutukseni ja tekemiseni tukivat yrittäjyyttä hyvin, myös lasten kanssa kotona kymmenisen vuotta oleminen. Verkostoituminen muiden yrittäjien kanssa on ollut myös yksi tärkeimmistä asioista yrittäjyydessä + ammattinsa osaava kirjanpitäjä. Toisen leipiin en lähde enää ikinä. :)
Mä en halua yrittäjäksi. Koskaan.
Jokaikinen yrittäjä jonka tunnen tai jonka kanssa olen edes joskus jutellut, paasaa aina samoja asioita. Töitä on paljon ja lomia ei saa pitää, kaikki maksaa paitsi minä en maksa kellekään mitään jos ei ole pakko. Pälä pälä, valitusta ja kitinää.
Kun se on noin kauheaa, niin miksi yrittää mitään? Eipä huvita alkaa mitään yrittämään, en kyllä muutenkaan halua mutta jos siis haluaisin leikisti, kun aina vingutaan jostain.
Yrittäjä tarvitsee tuottamilleen tuotteille tai palveluille ostajan. Miten niitä ostajia minun yritykseni palveluille sen enempää löytyisi kuin entisen työnantajani?
Mutta joo, pistää kyllä miettimään, että henkilöstöpalveluyritystä voisi kokeilla. Sellainen, joka saisi valtiolta tukea työttömien työllistämiseen, ja joka hommaisi kullekin jotain mukatyötä pariksikymmeneksi päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai kaikille on taskussa loistava bisnesidea, jota ne on vuosien ajan piilotelleet ihan vain työttömyysriskin takia?
Miten niin loistava bisnesidea? Oletan siis, että osaat jotain sellaista, jonka vuoksi haluaisit jonkun toisen yrittäjän palkkaavan sinut. Eikö se bisnesidea voi olla juuri se sama asia, mitä tekisit myös toisen palveluksessa?
Siksi että tässä kyläpahasessa on mennyt nurin jo suuri osa pikkufirmoista koska ei ole kaltaisiasi ostovoimaa omaavia idiootteja. Yritykseni ei menestyisi yhtään paremmin kuin edeltäjänsä. Onneksi tässä tilanteessa on se hyvä puoli että ap:n kaltaiset ääliöt voivat laueta housuihinsa kun katsovat toisten kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät yrittäjiksi : Suomi nousuun!
Tulisi vain 500 000 uutta yritystä. Kyllähän Suomen ostovoima tuohon riittäisi.
Eikös osuuskunnassa pysty olemaan tavallaan yrittäjä eli myydä tuotteita tai palveluita, mutta jos tuloja ei ole, on oikeutettu tukiin? Korjatkaa jos olen väärässä.
Tää on hauska. Ei kaikista ole yrittäjiksi. Itse olen enkä valita loman puutteesta ym. Oma valinta. Minä olin työtön kun tämän perustin, mutta oli tuuria. Sain pesämunan lahjaksi (ei todellakaan iso summa, mutta riitti).
Amerikassa pienyrittäjyys on järkevää, jopa allaspoika kannattaa kutsua pari kertaa kuussa paikalle. Suomessa pienyrittäjyys on liki tapettu kaikilla maksuilla.