Miksi te työttömät ette ala yrittäjiksi?
Miksi yrittäjyys ei kelpaa? ei suomi kohta maksa killinkiäkään työttömille. Lähellä on ne ajat kun toimeentulotukikin loppuu.
Kommentit (32)
Siksi että liiketoimintakartoitukseni mukaan maksavat asiakkaat ovat katoava luonnonvara. Ja miksikään henkilövuokrafirmaksi en kioskiani pusaa.
Paljon kivempaa nostaa työttömyyskorvauksia ja aukoa päätään nettipalstoilla.
Provoilet taas, mutta vastaan: Yrittämiseen liittyy ylimääräinen taloudellinen riski, johon työttömällä harvemmin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjyys ei kelpaa? ei suomi kohta maksa killinkiäkään työttömille. Lähellä on ne ajat kun toimeentulotukikin loppuu.
Koska kilpailu. Olen käynyt maailmalla kehitysmaiksi ja kehittyviksi maiksi luokiteltavissa valtioissa, ja karmeinta on ollut nähdä katu, jossa on ollut silmiinkantamattomiin kojuja, joissa on myyty jokaisessa samoja tuotteita. Sitäkö tänne nyt niin halutaan?
Meillä työttömillähän oli vielä viime vuonna mahdollisuus Eezyn ja Ukon kautta tarjota palveluitamme yrittäjänä ilman että jouduimme kantamaan siitä yrittämiseen liittyvää taloudellista riskiä. Mutta valtio suuressa viisaudessaan kielsi tuon ja teki kyseisten palveluiden käöytön mahdottomaksi nostan pienimuotoisen yritystoiminnan aloittamiseen liittyvän riskin kestämättömäksi vähävaraiselle.
Yrittäjä on omillaan kun jotakin tapahtuu tai sitten pitää olla varaa maksaa hemmetin kalliit vakuutukset. Kun työttömällä hervemmin on ylimääräistä rahaa niin ei mikään ihme ettei kiinnosta.
Minua kiinnostaisi, mikäli riski ei olisi niin suuri.
Yrittäjäksi maahan joka vaatii alv-tilitykset itselleen, ennenkuin veron perusteena olevaa laskua on edes maksettu yrittäjälle.
Lasket varmaan leikkiä.
Ei huvita olla arvonlisäverovelvollinen, paljon helpompaa elämä ilman tuollaisia monimutkaisuuksia.
No kerroppa mitä minä sitten yrittäjän tuottaisin? Ongelmahan on siinä että esimerkkinä siivouspalveluja löytyy jo vaikka kuinka paljon ja isommat firmat tarjoaa halvemmalla ku mitä yksityisyrittäjä pystyy tarjoamaan. Kampaajaksi jos ryhtyy pitää olla alan tutkinto jne. palveluista/tuotteista melkeen joka asiassa on jo ylitarjontaa.
Tarvitsen alkupääoman, enkä työttömänä saa lainaa.
Ei ole tarpeeksi hyvää liikeideaa. Ei pääomaa. Ei riskinsietokykyä. En ole valmis pienten lasten äitinä työskentelemään 24/7. Kaikista ei vaan ole yrittäjiksi. Entäs ne kuukaudet jos tuloja ei tulekkaan? Yrittäjä ei saa mitään tukia.
Miksi alkaa ihmisisä systemaattisesti hyväksikäyttäväksi riistäjäksi?
Työttömät yrittäjiksi : Suomi nousuun!
Miksi sinä et keskity omiin asioihisi?
Miksi sinä kuvittelet että kaikki ja joka vitun ikinen työtön on sellainen ettei ryhdy yrittäjiksi?
Miksi sinä luulet ettei kukaan työtön ole ryhtynyt yrittäjäksi?
Miten sinä luulet että käy jos jokainen vaan perustaa jonkun yrityksen?
En ole enää työtön, ja olisin halunnut mutta muutama este
- lähes kaikkeen pitää olla alkupääomaa, eikä työttömälle anneta lainaa. Pitää olla omaa rahaa, takaajia tai vakuuksia. Starttiraha on pieni harkinnanvarainen tuki, ei automaatio ja se riittää elämiseen, ei yrityksen perustamisen kustannuksiin. Yleensä avustukset maksetaan vasta jälkikäteen ja omaa rahaa pitä joka tapauksessa olla osaksi, joten niitä on turha esittää ratkaisuna.
- pitäisi olla osaamista, minkä saisi kannattamaan. Jos olisikin osaamista mitä myydä, voisi päästä pienelläkin alkupääomalla hommaan kiinni
- mutta jos onkin osaamista, useat vaativat kokemusta ja näyttöjä, ennen kuin uskaltavat ryhtyä asiakkaaksi
On olemassa tosi nuoria henkilöitä, jotka työllistävät itsensä. Mutta kun näillä on ne äidit ja isät auttamassa alkuun, sekä turvana: Jos yritys ei kannata, senkun lopettavat ja jatkavat koulunkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä luulet ettei kukaan työtön ole ryhtynyt yrittäjäksi?
Kai nyt jokainen tietää, että on yrittäjiä, jotka ovat olleet työttömiä. Minä olen sellaisessa firmassa itse töissä, mikä on 90-luvulla työttömäksi joutuneen perustama. Hän kun on tarvinnut ensimmäisen työntekijän, on palkannut työllistämistuella. Ei kai ap niin tyhmä ole, että luulee, ettei kukaan työtön ole ruennut työttömäksi? Ihan sama vaikkei ap tiedä työttömien perustamia firmoja, pitäisi se jo siitä tietää, että ennen starttirahaa sai vain työtön ja silti se loppui usein kesken. Minä kyllä tiedän muitakin työttömien perustamia firmoja. Ei ap voi edes tietää, onko joku firma alunperin työttömän perustama, tuskin hän kaikkien tietämiensä firmojen historiaa tuntee.
Onko yrityksen perustaminen tietämättäni muutettu ilmaiseksi?
Kuin kysyisi "miksi te työttömät ette vain ala tekemään töitä". No, siitä pitäisi saada se elanto.
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa mitä minä sitten yrittäjän tuottaisin? Ongelmahan on siinä että esimerkkinä siivouspalveluja löytyy jo vaikka kuinka paljon ja isommat firmat tarjoaa halvemmalla ku mitä yksityisyrittäjä pystyy tarjoamaan. Kampaajaksi jos ryhtyy pitää olla alan tutkinto jne. palveluista/tuotteista melkeen joka asiassa on jo ylitarjontaa.
Pystyt tarjoamaan niin halvalla kuin haluat. Oletko miettinyt laajentamista? Mitä nämä siivousyritykset eivät tee? Varastojen järjestelyä, lehtien haravointia.. asioita joita ihmiset karttavat!
Ehkä siksi että urittäjä ei saa mitään tukia jos yritys ei työllistäkään niin että sillä elää?