Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset on ikäviä työtovereita

Vierailija
02.09.2016 |

Mä olen törmännyt tähän liian monta kertaa työelämässä, mutta on vain karu fakta.

Naiset ei vain osaa työskennellä sujuvasti yhteen hiileen. Työelämässä se on hirveää kilpailua ja keskustelu kuulostaa kotkotukselta. Keski-ikäiset naiset on kateellisia nuorille naisille ja nuoret naiset taas käyttää keskenään kyynärpää taktiikkaa.

Sitten naiset omii itselleen kaikki työt, delegointi ei onnistu. Vaikeaa!

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja allekirjoitan tuon. Siksi hakeuduin miesvaltaiselle alalle. Koitan parhaani mukaan olla itse sortumatta tuollaiseen, mutta aina siinä ei tietty täydellisesti onnistu. Eikä ne miehetkään aina täydellisiä työkavereita ole, ihmiset on yksilöitä. Jotkut naisetkin on ns. reiluja jätkiä. :)

Vierailija
2/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ainoa mulkku joukossa on se nainen, joka väittää, ettei toisten naisten kanssa voi työskennellä. Olen nainen, ja meillä on töissä kivaa ja työnjako sujuu sekä naisten että miesten kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Olen ollut alalla, missä on miehiä ja sitten alalla, missä on naisia. Naisvaltaisissa työyhteisöissä kyylätään toisten menoja: monelta toiset tulevat töihin ja monelta lähtevät ja kuinka paljon muut tekevät töitä. Sitten mennään esimiehelle kantelemaan kaiken maailman pikkujutuista.

Vierailija
4/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta kuulee tosi paljon ja kieltämättä vähän pelotti mennä töihin päiväkotiin, missä kaikki muutkin työntekijät oli naisia, mutta ainakin meillä kaikki on tosi mukavia ja kertaakaan ei ole osunut kohdalle mitään juoruilua tai vittuilua.

Tai mistä sitä tietää jos se tapahtuu mun selän takana, mutta ainakaan itse en oo onneksi nähnyt tai kuullut mitään pahaa.

Vierailija
5/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tuohon kerrankaan törmännyt.

taitaapa metsä vastata niin kuin sinne huudetaan

Vierailija
6/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukehdu naisvihaasi ja kuole. Itselleen vastailu ei myöskään ole normaalia.

Vierailija
7/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap, en ole vastannut itselleni.

T.Nainen

Vierailija
8/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä naiset on ihan hyviä työtovereita. Olen kyllä miesvaltaisella alalla. On myös kokemusta naisvaltaisesta alasta, mutta sielläkin tulin toimeen oikein hyvin kaikkien kanssa.

Vierailija
9/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Nainen

Naisia vihaavat naiset ovat pohjasakkaa. Luulevat olevansa se ainoa helmi naisten joukossa, mutta oikeasti ovat kuonaa.

Ovatko äitisi ja siskosi kauheita? Onko sinulla yhtään naispuolista ystävää?

Vierailija
10/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hyvä katsoa peiliin, jos tuntuu että missään ei tule toimeen juuri kenenkään kanssa. Itse olen nainen, työskentelen 95% naisten kanssa, useissa eri paikoissa ja harvoin mitään ongelmia on ollut.

Valitettavasti kuitenkin on ihmisiä, ketkä tekee niitä ongelmia vaikka juustosta, jos ei muusta. Ja kun ne samat ihmiset kiertää eri paikkoja eikä missään oikein tuu toimeen kenenkään kanssa, alkaa tää "kaikki naiset on kamalia" - yleistäminen.

Vierailija
11/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap. Kokemukseni perusteella nämä naisten väliset vaikeudet lisääntyvät keskiportaassa. Ylimmässä portaassa se taas hieman laimenee, mutta kotkotus ei katoa. Eikä delegoinnin vaikeus.

Esimerkiksi asiantuntijat ja keskijohdon esimiehet, jotka ovat naisia, taistelevat usein keskenään ja tarpovat varpaille häpeilemättä.

Jos olet kiltti, niin päällesi kotkotetaan. En haluaisi lähteä samaan kilpakotkotukseen.

On ikävä aikaa jolloin työkavereina oli miehiä. Meininki oli täysin eri.

Vierailija
12/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Nainen

Naisia vihaavat naiset ovat pohjasakkaa. Luulevat olevansa se ainoa helmi naisten joukossa, mutta oikeasti ovat kuonaa.

Ovatko äitisi ja siskosi kauheita? Onko sinulla yhtään naispuolista ystävää?

Sä taidat olla juuri yksi kotkottajista. Eli henkilö joka oikeasti ärsyttää kanssasisaria.

Vierailija
13/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Olen ollut alalla, missä on miehiä ja sitten alalla, missä on naisia. Naisvaltaisissa työyhteisöissä kyylätään toisten menoja: monelta toiset tulevat töihin ja monelta lähtevät ja kuinka paljon muut tekevät töitä. Sitten mennään esimiehelle kantelemaan kaiken maailman pikkujutuista.

Minä olen miesvaltaisella alalla paperitehtaassa ja siellä on ihan tuo sama meininki työntekijöiden keskuudessa.

Kysymys ei ole naisista vaan 70-luvun vanhojen hyvien aikojen hengestä.

Vierailija
14/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sellainen kokemus, että ne jotka suureen ääneen julistavat miten naiset ovat niiiin hankalia ja puhuvat selän takana paskaa ovat itse näitä riidanhaastajia ja ongelmankylväjiä työpaikoilla. :D Vika on itsessä, jos ei tule naisten/miesten kanssa toimeen. Normaalijärkinen ihminen tulee työelämässä kaikkien muiden normaalijärkisten kanssa toimeen.

Vierailija
15/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on hyvä katsoa peiliin, jos tuntuu että missään ei tule toimeen juuri kenenkään kanssa. Itse olen nainen, työskentelen 95% naisten kanssa, useissa eri paikoissa ja harvoin mitään ongelmia on ollut.

Valitettavasti kuitenkin on ihmisiä, ketkä tekee niitä ongelmia vaikka juustosta, jos ei muusta. Ja kun ne samat ihmiset kiertää eri paikkoja eikä missään oikein tuu toimeen kenenkään kanssa, alkaa tää "kaikki naiset on kamalia" - yleistäminen.

Työskenteletkö millä tehtävätasolla? Pienessä vai suuressa yrityksessä? Entä ala?

Minä olen kunnianhimoinen. Kuitenkin kiltti. Se tuntuukin olevan ongelma joillekin naisille. Vaikka luulisi, että yhden onnistuminen ei ole muilta pois, vaan yhdessä voitaisiin saavuttaa enemmän. Ilman kateutta ja pelkoa.

Miesten kanssa tulen miltei kaikkien kanssa toimeen. Lisäksi keskustelu on normaalia eikä mitään kotkotusta.

Vierailija
16/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sitä, naiset tätä.

Huoh.

Vierailija
17/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen työelämässä. Ainoa kollega, joka on minua kohdellut ikävällä tavalla, on - - keski-ikäinen nainen. Kommentoidaan välillä ylimielisesti, passiivis-aggressiivisesti tai sarkastisesti, ei mielellään tervehditä eikä huomioida, yhteistyö ei suju kun tarvittuja pieniäkään asioita ei millään voi edistää. Ilmapiiri on pielessä, mutta toiminta ei ylitä varsinaisen epäasiallisen käytöksen rajaa.

Kyseessä on omalla alallaan fiksu ihminen, jolta olisin ollut valmis ja halukas oppimaan paljon ollessani vasta oman urani alussa.

Ristiriitatilanteissa katson mieluummin peiliin ja arvioin, onko vika itsessäni. En keksinyt, mitä olisin voinut tehdä toisin ilman, että olisin kokonaan lakannut tekemästä työtäni.

Myöhemmin selvisi, että en ole ainoa saman kokenut ja kyseessä todella on sukupuolikysymys: tämä naishenkilö tekee mieluummin töitä miesten kanssa. Tämän jälkeen en tosin ole ottanut toiminnasta niin itseeni, koska tiedän, ettei se kohdistu minuun henkilönä, vaan on hänen omaa heikkouttaan.

Pääosin olen tavannut työpaikallani upeita tai vähintään mukiinmeneviä ihmisiä, miehiä ja naisia. Mutta en millään ymmärrä naisten vihaa toisia naisia kohtaan.

Vierailija
18/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on sellainen kokemus, että ne jotka suureen ääneen julistavat miten naiset ovat niiiin hankalia ja puhuvat selän takana paskaa ovat itse näitä riidanhaastajia ja ongelmankylväjiä työpaikoilla. :D Vika on itsessä, jos ei tule naisten/miesten kanssa toimeen. Normaalijärkinen ihminen tulee työelämässä kaikkien muiden normaalijärkisten kanssa toimeen.

Eli jos joku ihminen on minulle kateellinen tai kokee minut uhaksi (niin, että muutkin ovat sen huomanneet), niin se on minun vikani?

Tai jos jokin asia on jo sovittu, mutta toinen henkilö menee päsmäröimään selkäni takana, niin sekin on mun vika?

Olen täysin eri mieltä.

Vierailija
19/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sanon että naiset työkavereina ovat olleet ihan ok. Ainoa huono puoli ollut että hyvännäköiset yksilöt tahtovat viedä huomiokyvyn väärään kohteeseen.

Vierailija
20/68 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää niiden naisten puolesta, jotka on yläpeukuttanut ap:n viestiä!

Jos et tule toimeen naisten kanssa, kannattaa katsoa sinne peiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän