Käräytin petturimiehen naiselleen. Toivottavasti tein oikein.
Sinkkuna esiintyi, paljastui vasta myöhemmin ettei ollutkaan sinkku. Itse haluaisin kyllä tietää. Haluaisitko sinä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja ukkoni selvitämme asiamme itse ilman ulkopuolisten "apua".
Tuleppa minulle levittelemään juorujasi niin laitan menemään samantein syytteen sinulle joko kunnianloukkauksesta jos väite on perätön tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä.
Noista tulee merkintä rikosrekisteriin jota voit sitten esitellä työnantajallesi.
:D voi reps. Mikä tässä olisi ollut rikosilmoituksen peruste?
-ap
Molemmat mahdollisesti. Poliisilla tuo ratkeaa mistä syyte nostetaan. Riippuen mitä pystyt väitteistäsi toteen näyttämään.
Itselleni kävi tällainen tilanne. Olin eräässä alamme isossa konferenssissa, illallisten jälkeen porukka valui yökerhoon. Täällä minua tuli pyytämään tanssimaan työkaveri samasta firmasta, mutta eri toimipisteestä, en ollut tavannut häntä aikaisemmin. Tanssimisen jälkeen juttelimme ja sitten mies alkoi kysellä, lähdenkö hänen hotellihuoneeseensa. En olisi todellakaan lähtenyt muutenkaan, mutta vielä kuvottamammaksi tilanteen teki se, että miehen vasemmassa nimettömässä killui sormus. Osoitin sormusta miehelle ja kysyin että haloo, unohtuiko jotain. Keskustelusta kävi ilmi, että mies oli todellakin naimisissa, mutta hänen asenteensa oli, että avioliitto ei liittynyt tähän asiaan millään lailla ja että olen naiivi, mikäli kuvittelen että ihminen voi olla pettämättä!
Myöhemmin löysin tämän ihmisen facebookista ja eiköhän sillä ollut myös kaksi pientä lasta. Olisi tehnyt mieli käräyttää vaimolle, mutta jotenkin kävi sääliksi niitä poikia. Lisäksi epäilin, että mies olisi voinut sabotoida tulevaisuuttani firmassa. Jälkeenpäin olen kyllä miettinyt monesti, teinkö oikein ja mitä olisi pitänyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää, jos mieheni minua pettäisi. Miksi haluaisin? Kotona asiat ovat ihan ok. Jos pitää muualla hauskaa, eikä se ole minulta pois, niin ei kuulu minulle.
Et ole varmasti kokenut petetyksi tulemista. Ja voin sanoa, kyllä se aina on pois petetyltä.
Aika jonka pettäjä viettää muualla on sinulta pois. Ajatukset jotka toisen luona on sinulta pois. Ai niin jos mies ei hirveesti kiinnosta, niin silloin kai ihan sama. Lisäksi voi taloudellisestikkin olla pois perheeltä, raha minkä mies pistää toisen naisen hemmotteluun. Mut ok jos mikään näistä ei ole sinulta pois. Meitä on erilaisia.
Lisäksi voi tulla vielä taudit tai syntyä jopa lapsia.
olen kokenut pettämisen miehen osalta vuosia sitten, joten se siitä argumentista.
Mitä tulee toisen ajatuksiin, niin voivathan esimerkiksi työasiat olla toisen mielessä niin paljon, että senkin verran on ajatuksia "pois minulta". Naurettavaa edes olettaa/odottaa, että olisin miehen ajatuksissa "jatkuvasti". Ehkä suhteen alkuvaiheessa, mutta näin 20+ vuotta yhdessä olleena en oikein usko enää täyttäväni miehen ajatuksia.
Raha & ajankäyttö...sinänsä hyviä argumentteja. Minulla ei ole oikeutta tai edes mielenkiintoa kysellä ja tivata mieheltä raporttia työnatkoilta tai harrastuksista. Jos hän sanoo olevansa edellämainituissa niin hän on. Miksi epäilisin? Luottamus?
Raha... Riippuu määristä. Tuhansia? Kymmeniä tuhansia? Silloin se alkaisi vaikuttaa perheeseen ja alkaisin jo itsekin epäilemään. Sama koskee uusia lapsia tai tauteja. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse minulle tulla kertomaan pettämisestä. Jollen osaa sitä epäillä, päätellä ja arvata, niin shame on me.
Jos mieheni minua pettäisi, avioliitto ei välttämättä olisi loppu sillä sekunnilla. Asiassa on niin monia tekijöitä. Teko loukkaisi kyllä, mutta elämä ei ole ihan niin mustavalkoista enää kuin oli joskus nuorena. Kaikki vaan eivät ole yksiavioisia.
Parempi kertoa, ihmiset ja varsinkin se petetty osapuoli saa sitten mahdollisuuden tehdä suhteestaan aidosti rehellisen ja hyvän, tai erota ja jatkaa elämää omillaan. Se on pettämisen pahin juttu; koko suhde muuttuu kulissiksi, jossa toinen elää naivin luottavaisena, ja toinen esittää rakastavaa ja uskollista. Ja vaikka pettäjä kuinka ajattelisi, että tietämättömyys ei toista satuta, se ei muuta sitä tosiasiaa, että suhde on enää pelkkä kulissi.