Amiksen käyneitä poikia jää "ylijäämäksi"
Tytöt tavoittelevat yleensä itsensä tasoista tai tasokkaampaa poikaystävää. Tytöt käyvät lukion useammin kuin pojat. Amiksia jää sitten jämäksi. Erotteluun köytetäön myls lapsuudenperheen tasoa. Niitä jämiä sitten joku joutuu noukkimaan.
Tämän sai minut tajuamaan ystäväni, jolla itselläänkin on seurusteluikäisiä lapsia. En ollut ennen tajunnut tätä.
Oma tyttöni alkoi seurustella yllättäen amispojan kanssa. Ovat 16-vuotiaita. Yllättäen siksi, että eivät tunteneet aiemmin.
Tämä ystäväni sanoi, että mun tulee neuvoa painokkaastk lastani valitsemaan tasoissa oleva poika. Hänellä on siihen kuulemma oikeus, kun on lukiossa.
Mielipiteitä?
Kommentit (30)
Tuskinpa menee noin. Tuttavapiirissäni on iso kasa akateemisesti koulutettuja sinkkumiehiä, joista osa ei koskaan ole ollut parisuhteessa. Tuolla logiikalla kyseisillä miehillä pitäisi olla ihan jäätävästi kysyntää
Ai niin. Sanoi vielä, että 18-20 täyttäneet amispojat alkavat pyydystää tyttöystävää yläkoululaisilta, kun ovat jääneet ylimääräisiksi omassa ikäluokassan. Pakko siis heikoimpien yrittää ottaa ykoulusta sit tyttis.
Kavetini koulussa oli tämä kerrottu koko koulun vanhempainillassa varoitukseksi yläkoulun aloittavien tyttöjen vanhemmille. Joku terveydenhoidosta kunnassa vastaava oli ollut puhumassa.
Nyt pitää sanoa että minä en tajua tätä "taso"-juttua lainkaan. Minun mielestäni ihmisen luonne ja käytöstavat ratkaisevat asian. Olen kohdannut syvästi sivistyneitä duunareita sekä sikamaisesti käyttäytyviä akateemisesti koulutettuja juntteja.
Jos arvot ovat samanlaiset ja muutenkin juttu sujuu, onko sillä koulutuksella väliä? Ihmisen ensimmäinen peruskoulun jälkeinen koulutus harvemmin jää viimeiseksi joten lukion käyneestä voi tulla duunari-lähäri ja amiksen käyneestä hyväpalkkainen asiantuntija.
Mun järkeen ei käy tämä että toiset oman itsetuntonsa takia korostavat oman koulutuksensa "paremmuutta". Sillä kun ei ole mitään arvoa jos ei löydä työtä jolla elättää itsensä.
Monesti vaan noilla amispoitsuilla on autojensa kyydissä kuumimman näköiset mimmit.
Ne ylimääräiset lienevät osittain niitä jotka poistuvat geenipoolista ihan omilla toimillaan tai sitten löytävät sen parisuhteen kun joku parisuhteessa oleva toimii niin ja naisia vapautuu. Miettikää paljonko Suomessa asuu yli 75-vuotiaita yksinäisiä naisia....
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää sanoa että minä en tajua tätä "taso"-juttua lainkaan. Minun mielestäni ihmisen luonne ja käytöstavat ratkaisevat asian. Olen kohdannut syvästi sivistyneitä duunareita sekä sikamaisesti käyttäytyviä akateemisesti koulutettuja juntteja.
Jos arvot ovat samanlaiset ja muutenkin juttu sujuu, onko sillä koulutuksella väliä? Ihmisen ensimmäinen peruskoulun jälkeinen koulutus harvemmin jää viimeiseksi joten lukion käyneestä voi tulla duunari-lähäri ja amiksen käyneestä hyväpalkkainen asiantuntija.
Mun järkeen ei käy tämä että toiset oman itsetuntonsa takia korostavat oman koulutuksensa "paremmuutta". Sillä kun ei ole mitään arvoa jos ei löydä työtä jolla elättää itsensä.
Matalasti koulutetut usein mainitsevat kovapalkkaisuuden ja itsensä elättämisen. Harva huomaa, mitä muuta arvoa koulutus lisää ihmisen elämään.
Millä tavalla se lukio on niiiiiin paljon parempi kuin ammattikoulu? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Ammattikoulusta valmistutaan suoraan ammattiin ja voi joko pyrkiä heti työelämään tai ammattikorkeakouluun. Mitäs lukion jälkeen? Et ole "mitään" ja menet jatkamaan opintojasi jotta olet sitten joskus valmis työelämään.
Aloittaja on tuskin käynyt apukouluakaan loppuun, kirjoituksesta päätellen.
Amispoika muuten tienaa vaikkapa putkimiehenä enemmän jo niinä vuosina, kun lukion käynyt ikiopiskelijanainen joka maleksii vuosia yliopistolla ja sen jälkeen pusertaa kakaroita.
Vielä 35-vuotiaanakaan tämä nainen ei ole antanut mitään yhteiskunnalle , muuta kuin kuluja.
Naisten miehiä korkeampi koulutus ei koskaan konkretisoidu, ja yhteiskunnan varat menevät täysin kankkulan kaivoon naisten kouluttamisessa. Hyvin harva poikkeus toki on olemassa naisissakin.
Eksäni, amis, on varakkain mies, jonka tunnen. Euromiljonääri.
Maripaidat, trendipellet, lääkärit ja juristit jäävät kauaksi taakse. Se on raksa-alalla semmoista, kun menestyväksi yrittäjäksi alkaa. Ei ollut opintolainojakaan, kun koulukin kesti vain pari vuotta : DDD
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se lukio on niiiiiin paljon parempi kuin ammattikoulu? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Ammattikoulusta valmistutaan suoraan ammattiin ja voi joko pyrkiä heti työelämään tai ammattikorkeakouluun. Mitäs lukion jälkeen? Et ole "mitään" ja menet jatkamaan opintojasi jotta olet sitten joskus valmis työelämään.
Niin voi pyrkiä työelämään. Pyrkimiseksi se usein jääkin pl. jotkut alat
Tokihan se näin menee. Lukion köynyt odottaa puolisoltaan vähintään lukiotason yleissivistystä. Sitten yliopistovaiheessa voi joustaa ja saattaa ammattikorkeakoulunkin käynyt kelvata, kun yliopistossa on vähän miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa menee noin. Tuttavapiirissäni on iso kasa akateemisesti koulutettuja sinkkumiehiä, joista osa ei koskaan ole ollut parisuhteessa. Tuolla logiikalla kyseisillä miehillä pitäisi olla ihan jäätävästi kysyntää
Totta. Itse oon "tylsä" DI ja eipä oo akateemiset naiset olleet ikinä kiinnostuneita.
Tietysti jotkut harvat amiksen käyneet menestyvät hyvin esim. juuri yrittäjinä.
Mutta KESKIMÄÄRIN lukion käyneet tienaavat selkeästi paremmin ja menestyvät elämässään paremmin.
Lisäksi amikseen hakeutuu KESKIMÄÄRIN selkeästi enemmän koulussa huonosti menestyneitä keskittymisvaikeuksisia, elämänhallintaongelmaisia ja älykkyydeltään heikkoja.
Onhan se täysin selvää, että opintopaikka ysiluokan jälkeen on vedenjakaja. Tyhmät menee amikseen ja älykkäät lukioon.
Poikkeuksia tietysti on aina.
Kaverini tytör oli kesätöissä rakennuksilla. Joku amiksen käynyt oli pyytänyt treffeille. Tyttö oli sanonut kotona, että yäk sentään. Sen vaatteetkin oli ihan amiksen vaatteet.
Tyttö itse opiskeli diplomi-insinööriksi.
Mites mun tapauksessa kun olen työtön kemisti joka on päättänyt mennä ammattikouluun opettelemaan sellaisen työn joka pysyy Suomessa? Muutunko ylijäämätavaraksi heti kun valmistun amiksesta?
Vierailija kirjoitti:
Mites mun tapauksessa kun olen työtön kemisti joka on päättänyt mennä ammattikouluun opettelemaan sellaisen työn joka pysyy Suomessa? Muutunko ylijäämätavaraksi heti kun valmistun amiksesta?
Laborantiksi? :D
Lisään, että alkoivat seurustella ysiluokalla, jolloin ei ollut vielä eroa.