Miksi sinua haittaa jos ihminen syö ja lihoo?
Mitä se sinua haittaa koska jokainen kantaa läskinsä itse?
Kommentit (31)
ruman näköstä ja sit ko ei vielä osata pukeutua niin, ettei tarvi oksentaa joka kerta ku läski tulee vastaan. muutenki ällöttää rumat ihmiset jotka ei VAAN VAIVAUDU tekemään mitään ulkonäkönsä eteen. ymmärrän, ettei kaikki meikilläkään oo kauniita mut c'maan yrittääkää EDES.
Vierailija kirjoitti:
Siksi lihavuus kertoo mielestäni käsittämättömästä itsekkyydestä.
Ihan totta! Niin myös alkoholismi, tupakointi, mielenterveyden sairaudet, huumeiden käyttö, onnettomuuksille altistava käytös (esim. urheilu ja autolla ajo), syöpä, alzheimer ja moni muu ominaisuus ja sairaus, joista läheisille koituu surua.
Ruokaan syntyvä riippuvuus vastaa vaikeudeltaan joskus huumeriippuvuutta, mutta tätähän ei moni tiedä tai myönnä. Menet hakemaan tukea laihduttamiseen, ja palkaksi saat vähättelyä, vittuilua ja kehotuksen syödä vähemmän kuin kulutat . Niin helppoa se on!
Jos se olisi niin vitun helppoa, tässä maassa ei olisi yhtäkään läskiä. Ja aika monet "itsekkäät" läskit ovat ne läskinsä saaneet siinä sivussa kun ovat paimentaneet lapsiaan, hoitaneet vanhempiaan tai puolisojaan, venyneet töissä äärimmilleen, auttaneet muita ja unohtaneet itsensä.
Suoraan sanottuna: vedä läski vittu päähäsi ja pakene läskivuorille.
Ja varmaa ei tarvitse ruumistakaan kantaa jos polttohautauksen otan.[/quote]
Jotta tämä onnistuisi, sinä ja läheisesti tarvitsette ainakin täysin moraalittoman lääkärin ja hautaustoimiston henkilökuntaa mukaan suoritukseen.
Lääkärin täytyy siis suostua kirjoittamaan kuolintodistus ja omaisille lupa hautaamiseen ilman, että kukaan tutkisi vainajaa. Ennen kuolemaasi sinun täytyisi tyhjentää huolellisesti virtsarakkosi ja suolistosi, pukea päällesi vainajan mekko ja asettua arkkuun makaamaan odottamaan kuolemaa.
Enpä usko tämän skenaarion toteutuvan.
Se on keino tuntea ylemmyyttä muita kohtaan edes jollain pienellä tavalla.
Minua ei haittaa kenenkään läskit enkä yleensä ottaen tarkastele ihmistä hänen painonsa kautta. Silti työssäni on hetkiä, kun sisäisesti huudan että olisipa tämäkin läski älynnyt laihduttaa ennen petipotilaaksi joutumistaan. Hänen asentohoitonsa ja pyllynsä pysyminen vaan sattuu selkääni niin paljon, vaikka teenkin kaiken ergonomisesti oikein. Huudan siis vain sisäisesti, ja toisaalta minulla on myös valtava myötätunto tuota ihmistä kohtaan, ja haluan hoitaa häntä mahdollisimman hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaa kenenkään läskit enkä yleensä ottaen tarkastele ihmistä hänen painonsa kautta. Silti työssäni on hetkiä, kun sisäisesti huudan että olisipa tämäkin läski älynnyt laihduttaa ennen petipotilaaksi joutumistaan. Hänen asentohoitonsa ja pyllynsä pysyminen vaan sattuu selkääni niin paljon, vaikka teenkin kaiken ergonomisesti oikein. Huudan siis vain sisäisesti, ja toisaalta minulla on myös valtava myötätunto tuota ihmistä kohtaan, ja haluan hoitaa häntä mahdollisimman hyvin.
Siis pyllynsä peseminen, ei pysyminen :D
Ei voi verrata ruokaa ja heroiinia. Heroiini koukuttaa niin ettei itsekuri auta, ruuassa taas itsekurilla olisi paljonkin merkitystä useimmissa tapauksissa. Mutta kun itsekuria ei ole, pakko tehdä tällaisia vertailuja.
Siksi, että selkäni ja ranteeni ovat nytkin kipeät lihavien vuodepotilaiden hoitamisesta. Jos olisin arvannut parikymmentä vuotta sitten suomalaisten lihovan näin julmetusti, en todellakaan olisi opiskellut hoitoalalle. Ja kaikki potilaat eivät todellakaan ole vanhoja, vaan nuorimmat noin kolmikymppisiä.
Ylivoimaisesti eniten maailmaa rasittaa ihmisten ilkeys.
Läskeys on vain oire, ei syy.
up