Maailman huonoimmat ja korneimmat neuvot
TOP 3:
Ole oma itsesi.
Tee parhaasi.
Puhukaa asioista.
Jos minä olen oma ruokkoamaton ja ikävä itseni, en olisi yhteiskuntakelpoinen. Pitäisikö sinne työpaikkahaastatteluun mennä pyjamassa ja tukka länässä, koska mieluiten näin olen kotonakin?
Mistä minä tiedän, olenko tehnyt parhaani? Arvioidaanpa tässä nyt subjektiivisesti jotakin, jota ei voi mitata ja jos voisi, mittaaminen pitäisi tehdä objektiivisesti. Tähänhän minä en pysty, toisaalta jos joku toinen arvioi tekemisiäni, hän missaa sen minun subjektiivisen puoleni.
Ja joo, totta kai puhutaan asiat selviksi kiukuttelevan hormoniteinin kanssa, joka urahtaa yksitavuisen vastauksen ja muutoin haistattelee ja paiskoo ovia. Puhu siinä sitten lämpimiksesi kun teini pistää korvakuulokkeet päähänsä.
Että on paskoja neuvoja. Ja näitä sitä vaan jaellaan. Saatana!
Kommentit (4)
Tuo itsearviointi ja vertaisarviointi ym.talouselämän retorikka on levinnyt koukuihin ja työpaikalle ja kaikkialle! Ei ole olemassakaan puolueetonta arviointia, jos sen tekee ihminen. Tyhjänpäiväinen pakkoarviointi on täyttä skeidaa ja vie suunattomasti tälläkin hetkellä ihmisten energiaa ja aikaa!! Joka ikisestä kontaktista pitäisi reflektoida ja omasta itsestä tulla arviointi- ja palautekone puhelinmyynnille ja asikaskontakteille. En halua sitä!
No, se siitä.
Tyhjää kumisee: piristy ja nosta itseäsi niskasta kiinni vaikeasti masentuneelle. Se on sama kuin vaikeasti syöpäsairaalle sanottaisiin, että piristy, kyllä se siitä. Elämä on usein helvetin epäoikeudenmukaista ja paskaa tulee silmille, ei siinä paskanjauhanta auta vaan aito ymmärtäminen ja kohtaaminen ilman sarasvuolaista puppua!
Noissa APn listaamissa neuvoissa asuu viisaus. Tee parhaasi ei tarkoita että sinun pitäisi tehdä objektiivisesti parhaalla tavalla asiat, vaan tehdä asiat niin hyvin kuin osaat ja pystyt. Sen verran jokainen osaa sanoa onko yrittänyt tosissaan ja tehnyt voitavansa, vaikka todellisuudessa joku muu tekisi paremmin.
Uuvuttavasta narsistista, josta ei voi päästä eroon: "Älä välitä, se nyt vaan on tommonen"
Pienempää ei saa lyödä.
Älä ole juoruakka.
Tuolla "kunniakoodistolla" pohjustettiin vuosien koulukiusaaminen, johon vastattiin vielä yhdellä huonolla neuvolla: "älä välitä."