Onko karppaajia paikalla???
Olen nyt karpannut ma-aamusta ja ihmettelen että miksi mulla on ollut krapulainen olo eilen ja tänään herätessä? Liittyykö jotenkin ketoosiin, vai syönkö jotenkin ihan väärin? alkoholia en ole ottanut pisaraakaan, joten siitä ei voi johtua....
Kommentit (5)
että kroppa sopeutuu.
Jatka samaan malliin ja jos oikeen huono olo tulee, niin syö jotain hyvähiilaria, mutta vain vähän!!
Oikeesti - sitten kun joskus otat sitä alkoholia, niin siitä tulee nopeemmin känniin ja krapulat myös hurjempia, siis karpilla.
Mä en tajua kuinka lasken ruoasta proteiinit, kalorit, rasvat ja hiilarit ja kuinka paljon mitäkin saa syödä? painan noin 68kg ja 10kg pitäis saada pois.
Kiitokset jo edellisistä vastauksista! Jään odottamaan jos saisin vastauksen myös näihin...
Tavoitekin on sama, paitsi mulla lähti sitten vielä 3 kiloa extraakin.
Mä söin (ja syön edelleen) päivässä yli puoli kiloa kasviksia, varsinkin vihreitä, joka aterialla jotain eläinperäistä (munaa, kalaa, lihaa ja suosin luomu- sekä riistatuotteita). Rasvan kanssa en lotraile, mutta tuotteista valitsen ne rasvaisimmat. Salaatteihin toki lisään öljyjä ja kalaöljykapseleita syön.
Joskus laskin energynetin laskurilla, että sain hiilareista 10E%, proteiinista 30E% ja rasvasta 60E%. Mä en oo sen kummemmin koskaan mitään laskeskellut, pitänyt vaan huolen siitä, että hiilarit pysyy max. 50g/vrk, alussa 20 g/vrk.
Tännehän ei enää saa linkittää, mutta koita googlella, josko löytäisit tuon energynetin laskurin, se auttaa alkuun. Ja finelistä saa tarkat ravintoainesisällöt myös.
PS. Oot valinnut fiksun tavan laihduttaa, mä oon pysynyt saavuttamassani painossa jo 1,5 vuotta, ei mitään heilahteluja edes jouluna ja juhannuksena, jolloin oon ottanut aika löysin rantein..
Siellä on se Ruoto-lehti, jossa on aloittelevan karpin ateriamatriisi, sieltä näkee hyvin mitä voi syödä!
Mulla ainakin kesti. Olen karpannut 2kk eikä olo ole koskaan ollut parempi. Meillä oli juhlat viikko sitte ja söin ihan surutta kaikkea. Olin koko alkuviikon ihan tukossa ja väsynyt,nyt alkaa jo helpottaa!