Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin äiti lastensuojelun sossu

Vierailija
01.09.2016 |

En voi sille mitään, mutta jotenkin aina "kuumottaa" tavata tätä äitiä. On vielä todella viileän asiallinen, nuori kylläkin. Jonkinlaista suorittamisen pelkoa minulla, vaikka emme ole koskaan lasun kanssa olleet tekemisissä. Ymmärtääkö kukaan minua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perhetuttuna sossu. En vaan kestänyt hänen tyyliään. Nyt en enää edes joulukorttia laita...

Vierailija
2/9 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? Eihän sossut mitään pahoja ihmisiä ole...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia. T 2

Vierailija
4/9 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuttu kallisti aina päätään tietyllä tavalla jutellessaan ja kysyi "no miten teillä menee?" Aivan kuin olisi ollut siellä töissä. Jotenkin todella epämiellyttävä olo aina tuli. Meillä adoptiolapsi ja olin niiiiiin täynnä niitä sossujen haastatteluja. 2

Vierailija
5/9 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mun kaveri on neuvolan th ja omien lasten kanssa poikettiin joistakin neuvolan suosituksista (esim. aloitettiin kiinteät suositusta aikaisemmin ). En oikein kehdannut jutella mistään tällaisista poikkeamisista hänen kanssaan ja piti suorastaan vältellä noita aiheita, koska tuntui että tein jotenkin "väärin" poiketessani suosituksista.

Vierailija
6/9 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Mun kaveri on neuvolan th ja omien lasten kanssa poikettiin joistakin neuvolan suosituksista (esim. aloitettiin kiinteät suositusta aikaisemmin ). En oikein kehdannut jutella mistään tällaisista poikkeamisista hänen kanssaan ja piti suorastaan vältellä noita aiheita, koska tuntui että tein jotenkin "väärin" poiketessani suosituksista.

Oma th aina kyseli, miten toimin, huolimatta siitä, että poikkesin nlan ohjeistuksista. Kysyi vinkkejä erilaisiin kotikonsteihin esim. flunssan hoidossa.. sanoi aina, että ei voi neuvolassa niitä suositella tai jakaa, mutta on kiinnostunut. Jäi n. vuosi noiden kyselyiden jälkeen äitiyslomalle.

Vierailija
7/9 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on myös tämän alan ammattilainen ja on ihanisti ihanin ja ymmärtäväisin ihminen. Olen tuntenut hänet lapsesta saakka ja hänen ammatinvalintansa oli oikeastaan hyvin selvä jo nuorena. Ei hän ammattiaan tuo ikinä esille missään, lasten päiväkodissa ja koulussakaan sitä ei varmasti muut vanhemmat tiedä. Hänen lapsensa ovat nuoremmat kuin minun ja emme lapsista normaalia enempää juttele, vaan ihan kaikesta muusta. Molempien kodit ovat samantapaisia ja järjestyksenpitäjinä olemme samankaltaisia kiireisiä suhareita, joten toisen sähellykset vain naurattavat. Lopettakaa siis kaikki turha luimistelu ja pelätkää vain jos pelkäämistä omassa käytöksessänne lapsianne kohtaan on..

Vierailija
8/9 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on myös tämän alan ammattilainen ja on ihanisti ihanin ja ymmärtäväisin ihminen. Olen tuntenut hänet lapsesta saakka ja hänen ammatinvalintansa oli oikeastaan hyvin selvä jo nuorena. Ei hän ammattiaan tuo ikinä esille missään, lasten päiväkodissa ja koulussakaan sitä ei varmasti muut vanhemmat tiedä. Hänen lapsensa ovat nuoremmat kuin minun ja emme lapsista normaalia enempää juttele, vaan ihan kaikesta muusta. Molempien kodit ovat samantapaisia ja järjestyksenpitäjinä olemme samankaltaisia kiireisiä suhareita, joten toisen sähellykset vain naurattavat. Lopettakaa siis kaikki turha luimistelu ja pelätkää vain jos pelkäämistä omassa käytöksessänne lapsianne kohtaan on..

Ei kyse ole pelkäämisestä. Meillä minä en pidä tämän sossun piiloasenteista adoptiolapsia kohtaan. Joka ikinen kerta piti mm saarnan siitä kuinka adoptiolapsilla on sitten kouluvaikeuksia. Ja kun sanoin, että ei ole, päinvastoin, alkoi inttää.

Eli se ammattiminä lymyilee siinä pinnan alla ja se taipumus alkaa sekaantua muiden asioihin on tosi herkässä.

2

Vierailija
9/9 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös lörpötteli tosi epämukavasti muiden adoptioperheiden asioista. Oli antanut neuvonnan yhdelle saman hakuryhmän perheelle ja kommentoi estoitta heidän asioitaan. Ja oli töissä toimistossa jonka kautta lapsi tuli ja kun saman hakuryhmän yhdellä lapsella todettiin vamma, hän kertoili sen toimiston "yleisiä" mielipiteitä tästä perheestä eli hän siis juoruili paitsi ominpäin, myös siellä toimistossa aivan avoimesti kaikesta.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän