En saa riittävästi unta. Mitä tehdä?
Mun pitäidi nukkua minimissään 8h/yö, todellisuudessa nukun vaan max 7h/yö. Miehellä soi kello klo 5 ja mulla klo 6.15 ja herään aina kun miehen kello soi enkä saa unta uudestaan. Illalla en voi mennä nukkumaan tuntia aiemmin koska mies huudattaa telkkaria.
Korvatulppia en voi käyttää koska tulehdus korvissa pahenee.
Miehellä ongelmia kuulon kanssa, joten telkkari suht kovalla. Olen erittäin herkkäuninen ja herään aina yöllä kun joku käy vessassa.
Väsy painaa. Ideoita miten tän voisi ratkaista?
Kommentit (10)
MIehelle langattomat kuulokkeet ja töllön kaiuttimet veks päältä. Sulle melatoniinia ja viileä tuuletettu makkari.
Miehelle voisi ostaa kuulokkeet, mitä hän käyttää televisiota katsoessaan sinun mentyäsi nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seitsemän tuntia on jo niin reilusti että pärjää kun totuttelee.
Todellisuudessa jää alle tuon 7h kun herään perheenjäsenien vessareissuihin ja valvon jonkun aikaa sen jälkeen.
Tätä samaa rytmiä on kestänyt 5 vuotts joten luulis että ois tottunut jo.
Ap
Asutteko yksiössä? Kuulokkeet telkkarin katsomiseen nyt ensin
Miehelle kuulokkeet illaksi. Ja korvalääkäriin, jos on kuuro. Tuossahan naapuritkin häiriintyy ja teille tulee häätö jos telkkaria huudatetaan yöaikaan.
Sitten mies voi unohtaa kovaäänisen herätyskellon viideltä(!) ja laittaa vaikka kännyn herättämään, eli känny värinähälyttimelle, teipatkoon sen puhelimen vaikka munaansa, eiköhän siihen herää.
Kuulokkeet telkkariin ja jos tila antaa myöden siirryt vaikka parina yönä viikossa nukkumaan asunnon hiljaisimpaan "nurkkaan".
Kuulokkeet miehelle ja sinulle hyvät korvatulpat (ei mitään keltaisia umpitulppia) vaan ilmastoidut laadukkaat, jos mahdollisesti pystyisit käyttämään.
Ompa hankala tilanne. Onko eri makkareissa nukkuminen vaihtoehto, edes muutaman kerran viikossa? :/ Tekeekö mies viikonlopputöitä, vai saatko edes viikonloppuisin nukuttua paremmin?
Kyllä seitsemän tuntia on jo niin reilusti että pärjää kun totuttelee.