Tissutteluni on lipsahtanut alkoholismin puolelle. Mikä askel tulisi ottaa ensimmäiseksi?
Ei hajuakaan, että mitäs seuraavaksi. Mitä tekisi, jotta voisi päästä irti alkoholista.
Kommentit (26)
Kerro asiasta mahdollisimman monelle läheiselle, niin et kehtaa ainakaan heidän seurassaan juoda ja/tai he osaavat huomauttaa sinua juomisesta. Älä ota henkilöllisyystodistusta mukaan kauppaan, jos olet vielä sen näköinen, että korttia pyydetään. Osta alkoholitonta viiniä, siideriä, olutta ym. mikä ny lempparijuomasi sattuu olemaan.
Lässynlässyn, viini tekee elämän keveäksi.
Apua kannattaa hakea.
Olet kuitenkin jo hyvällä tiellä koska ymmärrät, että homma on karannut käsistä.
Parasta olisi tietysti vain jättää juomatta. Tissuttelu saa kai usein alkunsa siitä, että otetaan nyt yksi kun on ollut niin rankka päivä tms. Sitten se ei jää enää yhteen. Jotta saisi muutaman päivän kuluttua sama rento olo aikaiseksi pitääkin otta kaksi. Ja kolme.
Keksitkö muuta tekemistä? Esim. ulkoilu, saunominen, urheilu.
Tämä kuulostaa superhölmöltä, mutta oman ilta viinilasillisen olen korvannut usein yrttiteellä. Etenkin sen jälkeen, kun ei meinannut enää puoli pulloa illassa riittää. Mulle oli kuitenkin siinä vaiheessa vielä tärkeämpää se lasin tai mukin pitely kuin itse juominen. Fyysistä riippuvuutta ei vielä ollut.
Mutta onnea matkaan mitä teetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan, että mitäs seuraavaksi. Mitä tekisi, jotta voisi päästä irti alkoholista.
Tahdon lujuutta, ja vielä enemmän tahdonlujuutta se vain vaatii yleensä!! Ei muuta.
Jos et enää pysty vähentämään vaan jatkuvasti lipsuu takaisin niin sitten on aika laittaa korkki kokonaan kiinni. Kohtuukäyttöön palaamisesta on turha haaveilla. Tässä jo mainitut vinkit ihan hyviä.
Kossu pakkaseen!