Hei Helsinki! Kuinka pitkä matka on Kampista Länsi-terminaaliin?
Ja milllä sen taittaa helpoiten? Onko kävelymatkan päässä vai pitääkö ottaa taxi tms?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Kai se on paras ottaa taxi. Ymmärrä mitään tosta reittioppaasta, kun tiedä siitä kartasta mitään. Mutta kiitos varsin ystävällisisitä vastauksista ja alapeukutuksesta. Piditte mielikuvani teistä juuri oikeana.
Jos tulet Kamppiin esim Onnibussilla ja sinulla on aikaa ja on nätti ilma ja laukkusi on perässä vedettävää mallia, niin tosiaan tuo baana on kiva kävellä. :) Eivät nämä niin stadilaiset niin stadilaiset itse kävele minnekään, toisin kuin me maalaiset ollaan tottuneita :D Kunhan lähdet Kampista Fredaa pitkin kohti baanaa niin pääset sieltä Fredalta laskeutumaan sille entiselle rautatiereitille, joka on nyt suora kevyenliikenteen väylä kohti Länsisatamaa.
1
Jopa vitsin lykkäsit. Stadilaiset kävelevät, maalla taas mennään satakin metriä autolla ja naristaan, jos ei saa ihan oven eteen autoa parkkiin!
Tämä on tosi.
Kun aloin aikoinani seurustella mieheni kanssa ja kävin ekoja kertoja heillä kotona (maatilalla), meinasin silmäni tiputtaa. Appiuklo ajoi perkele traktorilla hakemaan lehden 150 metrin päästä risteyksestä. Eikä kyse ollut mistään jalkavaivaisesta ukosta tai kiireestä. Ok, laiska se oli ja kuoli 7 vuotta myöhemmin sydäriin. Ehkä pieni liikunta ois auttanut.
Eikä tuo ole mikään yksittäistapaus. Todellakaan MAALLA ei kukaan kävele minnekään!
En ole koskaan matkoillani suurkaupngeissa neuvoa kysyessäni törmännyt näin inhottaviin ihmisiin kuin tässä ketjussa riehuvat pikkusieluiset nk. kaupunkilaiset.
Ihanaa todella, kuten joku jo totesikin, että ei edes lentokentälle mennessään tarvitse Helsingissä poiketa, niin tympeä kaupunki asukkaineen se on.
Oikein joukolla olette jälkeen junttimaisuutenne todistaneet.
Väittely hesan paremmuudesta tai huonommuudesta on turhaa. Se selviää ihan vaan lukemalla tämän ketjun. Mustaa valkosella. Kyllä edukseen erottuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jaksaa tää Helsinki-viha aina vaan yllättää. :) Itse en ainakaan vihaa yhtäkään kaupunkia, yhdenkään kaupungin asukkaita enkä edes maalaisia vaikka heistä huomattava osa omaa näin törkeän kielenkäytön ja suorastaan vihaa KAUPUNKIA ja sen asukkaita. :D
Itse käytän aina Google Mapsia, niin ulkomailla kuin Suomessa (toki kännykän reittiopasta kun olen kotona). Suosittelen lämpimästi näin tulevia kertoja varten. Kysymykseesi vastaten, voi kävellä mutta ratikalla menen aina itse, sillä pääsee nopeasti satamiin.
Ja maalaiset, olkaa iloisia että me hesalaiset ja muut kaupunkilaiset maksamme veroja jotta teidän kuolevat kylänne pysyvät joten kuten hengissä!
Ahaa, eikö maalla siis tarvitse maksaa veroja? Aika kiva juttu!
Onpa vittumainen ketju. Urpo trolli ei tajua rajojaan, ei joka prkleen ketjua tarvi sössiä, eikä ihmisten lähteä mukaan näihden jonnejen lietsontaan. Palsta menossa nyt viimeistään pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Oho, tulipas tästä keskustelu.. Ihan siis ajattelin päästä helpoimmalla ja kysyä täällä paikallisilta kuinka pitkä matka on kyseessä. En ymmärrä miksi siitä oletetaan ihmisen olevan jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei itse asiaa tutki teidän reittioppaasta, jota ei ole koskaan nähnytkään. Helpommallahan mä pääsen jos joku mulle viittii vastata. Oon jotenkin siinä uskossa tätä elämää mennyt, että kysyä saa ja hölmömpihän se on joka ei kysy? Ilmeisesti teillä siellä aika eri meininki. No mutta tsemppiä teille, toivottavasti ei teidän tarvi paljoa muilta elämässänne kysellä ja kiitos niille ketkä jaksoivat asiallisesti vastata. Hyvät syksyt.
Sehän tässä kyselyssäsi ärsyttää, että sinulle vastattiin ja tarjottiin apua, mutta et halunnut ottaa sitä vastaan =( En oikein käsitä, miten sinua olisi pitänyt auttaa, että vastaus olisi kelvannut?
Ratikasta saa kertalippuja, hinta 3,20 ja automaatista halvempia ratikkalippuja, hinta 2,50 (ne ei käy ku ratikoissa). Kertalipulla voi matkustaa lipun voimassaoloaikana missä välineessä vaan. Lastenlipun ikäraja on 7-16, alle 7-vuotiaat matkustaa ilmaiseksi.
Jos ostat lipun kuljettajalta, varaa pientä rahaa, kuskit eivät mielellään isoja seteleitä ota maksuksi!
Vaikka et kysynytkään, niin ajattelin kertoa :)
Terv. helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jaksaa tää Helsinki-viha aina vaan yllättää. :) Itse en ainakaan vihaa yhtäkään kaupunkia, yhdenkään kaupungin asukkaita enkä edes maalaisia vaikka heistä huomattava osa omaa näin törkeän kielenkäytön ja suorastaan vihaa KAUPUNKIA ja sen asukkaita. :D
Itse käytän aina Google Mapsia, niin ulkomailla kuin Suomessa (toki kännykän reittiopasta kun olen kotona). Suosittelen lämpimästi näin tulevia kertoja varten. Kysymykseesi vastaten, voi kävellä mutta ratikalla menen aina itse, sillä pääsee nopeasti satamiin.
Ja maalaiset, olkaa iloisia että me hesalaiset ja muut kaupunkilaiset maksamme veroja jotta teidän kuolevat kylänne pysyvät joten kuten hengissä!
Se tuo lämminhenkisyys oikein huokuu sinusta 😀😂😄😄😄, laitoi sinulle vähän noita hymiöitä, näytät tykkäävän niistä.
Ja maalaiset, kiitos kun me saamme täällä nauttia suurimmasta osasta työpaikkoja, jotka koko valtakunnan verovaroin ylläpidetään.
Ja anteeksi noitten hienojen kaupunkilaisten puolesta, ne ovat niin tavattoman hienoja ihmisiä etteivät ne ehdi maalaisille muuta kun vinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ratikasta saa kertalippuja, hinta 3,20 ja automaatista halvempia ratikkalippuja, hinta 2,50 (ne ei käy ku ratikoissa). Kertalipulla voi matkustaa lipun voimassaoloaikana missä välineessä vaan. Lastenlipun ikäraja on 7-16, alle 7-vuotiaat matkustaa ilmaiseksi.
Jos ostat lipun kuljettajalta, varaa pientä rahaa, kuskit eivät mielellään isoja seteleitä ota maksuksi!
Vaikka et kysynytkään, niin ajattelin kertoa :)
Terv. helsinkiläinen
Muutama fiksukin on joukossa, kiitos!
Minä ostan mieluiten ratikkalipun kännykällä, tosin ihan aina se ei toimi se tekstarilippu. Minulla on harvoin kolikkoja tai ylipäätään käteistä mukana.
se baanaa tarjonnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, tulipas tästä keskustelu.. Ihan siis ajattelin päästä helpoimmalla ja kysyä täällä paikallisilta kuinka pitkä matka on kyseessä. En ymmärrä miksi siitä oletetaan ihmisen olevan jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei itse asiaa tutki teidän reittioppaasta, jota ei ole koskaan nähnytkään. Helpommallahan mä pääsen jos joku mulle viittii vastata. Oon jotenkin siinä uskossa tätä elämää mennyt, että kysyä saa ja hölmömpihän se on joka ei kysy? Ilmeisesti teillä siellä aika eri meininki. No mutta tsemppiä teille, toivottavasti ei teidän tarvi paljoa muilta elämässänne kysellä ja kiitos niille ketkä jaksoivat asiallisesti vastata. Hyvät syksyt.
Sehän tässä kyselyssäsi ärsyttää, että sinulle vastattiin ja tarjottiin apua, mutta et halunnut ottaa sitä vastaan =( En oikein käsitä, miten sinua olisi pitänyt auttaa, että vastaus olisi kelvannut?
Just TÄLLASIA nää on. Sit seuraavassa viestissä ollaan niin alentuvaa ja pahoillaan, kun on oikein kaikki tehty että vaan saisit apua. Paras toi SURUNAAMA oikein tossa. Ei jumalauta mitä sakkia.
Olen vähän surullinen nyt helsinkiläisten vuoksi. Varmaan paska paikka elää, kun niin vihasia kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän surullinen nyt helsinkiläisten vuoksi. Varmaan paska paikka elää, kun niin vihasia kokoajan.
Joku aika sitten täällä oli keskustelu liukuportaiden käytöstä, siitä tuli aika samankaltainen kuin tästä.
Hirvee ketju. Siis ihan kamala. Olisipa kiva nähdä nää ihmiset livenä. Varmasti symppistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten täällä oli keskustelu liukuportaiden käytöstä, siitä tuli aika samankaltainen kuin tästä.
Eihän :D
Ihan ohiksena tässä on pakko kommentoida, että paljon ilkeämpiä viestejä nämä Hesalaisten haukkujat on tähän ketjuun kirjoitellut. Vois melkein sanoa kiusaamiseksi. Ilkeämielistä porukkaa täällä.
Maalaiset taas herneet nenässä kun hesalaaset kehtaavat neuvoa käyttämään reittiopasta. Kyllä minä niin mieleni pahoitin. =(
😂
Vierailija kirjoitti:
Simonkadulta joko 9 tai 6T ratikka. Noin uusavuttomia maalaisia ei kyllä pitäisi edes päästää Helsinkiin ilman talutusnuoraa.
Nämä ovat tyhmiä kommentteja. Meitä stadilaisia haukutaan täällä muutenkin ihan tarpeeksi.
Eli nuo ratikat mitä tämä älypää edellä mainitsi.
Ratikkalipun saat kännykällä. Kirjoita viesti A1 numeroon 16355. Lippu tulee paluuviestinä, voimassa tunnin.
Tervetuloa ja hyvää matkaa :).
Vierailija kirjoitti:
Ja milllä sen taittaa helpoiten? Onko kävelymatkan päässä vai pitääkö ottaa taxi tms?
15 km
Ai niin, se unohtui vielä mainita, että seuraavaksi etsin netistä sen, saako niitä ratikkalippuja kuskilta vai pitääkö se hommata jotenkin ennakkoon. Täältä ei tulisi mieleenkään enään kysyä. Vaikuttaisin muuten vajaamieliseltä ja eritoten laiskalta. Ja siis kiitos viellä asiallisille vastauksille, olitte avuksi. Ja muut; olitte ainakin viihteeksi.