Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei Helsinki! Kuinka pitkä matka on Kampista Länsi-terminaaliin?

Vierailija
01.09.2016 |

Ja milllä sen taittaa helpoiten? Onko kävelymatkan päässä vai pitääkö ottaa taxi tms?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se liikkuminen vaikeaa kun peruskoulukin jäi kesken.

Vierailija
22/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin keskuksesta kävelee Länsiterminaaliin 24 min, matka on 2,0 km. Tämän tietäisit käyttämällä Google mapsia, vink vink. Nopeammin selviää kuin mammapalstalta kyselemällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

staditar kirjoitti:

Miten te juntit ikinä selviätte ulkomailla, siis jos yleensä niissä käytte? Siellä kun ei puhuta edes suomea, eikä kartat eikä reittioppaatkaan ole suomeksi?

Turha alkaa ketään junteiksi haukkumaan. Me mahdeta sille mitään, että tässä kärpäsenkakkamaassa on yksi mini-metropoli, jossa voi kulkea muullakin kuin bussilla.

Vierailija
24/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se liikkuminen vaikeaa kun peruskoulukin jäi kesken.

Sun kannattaa jatkaa koulunkäyntiä, kyllä se peruskoulu kannattaa käydä loppuun. Kyllä sä siitä selviät, vaikkapa erityisopetuksessa, tsemppiä!

Vierailija
25/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

staditar kirjoitti:

Miten te juntit ikinä selviätte ulkomailla, siis jos yleensä niissä käytte? Siellä kun ei puhuta edes suomea, eikä kartat eikä reittioppaatkaan ole suomeksi?

Tätä minäkin ihmettelen. Myös Tukholman, Pariisin, Berliinin yms. kaupunkien julkisen liikenteen sivuilla on vastaavat reittiopas-palvelut. Idea noissa kun on varsin yksinkertainen, laitat lähtöosoitteen ja sen osoitteen, jonne olet menossa ja sovellus tarjoaa sinulle vaihtoehdot. Miten yksinkertaisesta asiasta saa näinkin vaikean?:) Ja tämä ei ole mitään mollaamista, vaan ihan ihmettelyä.

Ja kyllä, helsinkiläisenä käytän itsekin reittiopasta, mutta en tietenkään tunne kaikkia katujen ja pysäkkien nimiä, joten en minäkään käytä aina kaikkia niitä yhteyksiä, joita reittiopas tarjoaa, vaan yleensä sellaisia, jotka itse tunnen.

Vierailija
26/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tulipas tästä keskustelu.. Ihan siis ajattelin päästä helpoimmalla ja kysyä täällä paikallisilta kuinka pitkä matka on kyseessä. En ymmärrä miksi siitä oletetaan ihmisen olevan jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei itse asiaa tutki teidän reittioppaasta, jota ei ole koskaan nähnytkään. Helpommallahan mä pääsen jos joku mulle viittii vastata. Oon jotenkin siinä uskossa tätä elämää mennyt, että kysyä saa ja hölmömpihän se on joka ei kysy? Ilmeisesti teillä siellä aika eri meininki. No mutta tsemppiä teille, toivottavasti ei teidän tarvi paljoa muilta elämässänne kysellä ja kiitos niille ketkä jaksoivat asiallisesti vastata. Hyvät syksyt.

Vierailija
27/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

staditar kirjoitti:

Helposti, siellä ei ole myöskään helsinkiläisiä!

Ja se oppaiden ymmärtäminen on sit helpompaa kun ei ole stadilaisia lähettyvillä?? Mites nää Pihtiputaan kyselijät? Ei varmasti oo paljon stadilaisia lähistöllä, mutta ei ymmärretä, ei!

Vierailija
28/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL mikä keskustelu. Stadi antaa parastaan.

Vierailija
29/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tulipas tästä keskustelu.. Ihan siis ajattelin päästä helpoimmalla ja kysyä täällä paikallisilta kuinka pitkä matka on kyseessä. En ymmärrä miksi siitä oletetaan ihmisen olevan jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei itse asiaa tutki teidän reittioppaasta, jota ei ole koskaan nähnytkään. Helpommallahan mä pääsen jos joku mulle viittii vastata.

Väärin. Jos Helsingissä kysyt joltakulta kadulla kävelevältä, miten pääset johonkin paikkaan xx, niin totta kai tähän kysymykseen osataan jotain vastata. Reittiopas taas kertoo, kuinka sinne oikeasti pääsee parhaiten, sen vuoksi kaikki neuvovat käyttämään sitä. Ei kukaan helsinkiläinen tunne kaikkia pääkaupunkiseudun reittejä, siksi neuvo on katsoa reittioppaasta.

Toisin sanoen vedit turhaan herneet nenään siitä, että sait parhaan neuvon, eli katsoa reittioppaasta.:)

Vierailija
30/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, tulipas tästä keskustelu.. Ihan siis ajattelin päästä helpoimmalla ja kysyä täällä paikallisilta kuinka pitkä matka on kyseessä. En ymmärrä miksi siitä oletetaan ihmisen olevan jotenkin jälkeenjäänyt, kun ei itse asiaa tutki teidän reittioppaasta, jota ei ole koskaan nähnytkään. Helpommallahan mä pääsen jos joku mulle viittii vastata.

Väärin. Jos Helsingissä kysyt joltakulta kadulla kävelevältä, miten pääset johonkin paikkaan xx, niin totta kai tähän kysymykseen osataan jotain vastata. Reittiopas taas kertoo, kuinka sinne oikeasti pääsee parhaiten, sen vuoksi kaikki neuvovat käyttämään sitä. Ei kukaan helsinkiläinen tunne kaikkia pääkaupunkiseudun reittejä, siksi neuvo on katsoa reittioppaasta.

Toisin sanoen vedit turhaan herneet nenään siitä, että sait parhaan neuvon, eli katsoa reittioppaasta.:)

Jos joku täällä vetää herneitä ni HESALAISET. APhan kysy alunperinki et kuinka pitkä etäisyys on noiden välillä? Et kannattaako kävellä. Sit aletaa haukkuu juntiksi, ku ei osaa ite kattoo reittiopasta.. Eihän se ees kyselly mitään ratikoita helvetti. Ihme sakkia ootte. Eikö siellä opeteta kouluissa luetun ymmärtämistä.

Vierailija
31/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti miten pikkusieluista porukkaa!

Perhana, jaksetaan vääntää ohjetta reittioppaista, mutta ei vastata kysymykseen.

Tämä ketju kyllä paljastaa helsinkiläisten luonteen, katkeria pikkukylän kyyräilijöitä, joiden pitää olla koko ajan todistamassa että kaupunkilaisia tässä ollaan. Saatana että mua hävettää teidän puolestanne.

Ja anteeksi kysyjälle, on meitä täällä jokunen oikeakin ihminen, yleensä me, jotka ollaan hesalaisia alunperin, ne on nuo muualta tulleet niin kovasti stadilaista että säälittää.

Vierailija
32/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois hauska tehdä testimielessä vastaava ketju ihan mistä vaan muusta Suomen kaupungista kysyen jotain paikkojen etäisyydestä ja nähdä se miten jengi vastaisi siihen. Veikkaan, että aika hyvin selviäisi missä päin näin maantieteellisesti ne sielultaan juntit asuu..

Vierailija
33/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Kai se on paras ottaa taxi. Ymmärrä mitään tosta reittioppaasta, kun tiedä siitä kartasta mitään. Mutta kiitos varsin ystävällisisitä vastauksista ja alapeukutuksesta. Piditte mielikuvani teistä juuri oikeana.

Minä alapeukutin viestiäsi vaikka en ole helsinkiläinen. Mua ärsyttää tollanen laiskuus. Olen itse etsinyt viimeisen varttitunnin Google mapsin avulla hotellia Düsseldorfista kävelymatkan päässä kokouspaikastani. Miksi sinä et jaksa nähdä vaivaa, että katsoisit kartasta oman reittisi sen sijaaan, että kyselet täältä? Kartan reittiehdotuksineen voi myös tulostaa, jos et omista älypuhelinta GPS:llä.

Jos saamasi vastaukset vahvistivat veemäisistä helsinkiläisistä, oma viestisi vahvisti maalaisten avuttomuutta.

Vierailija
34/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin Hesassa joskus 90-luvulla. Sain turpaani ja sen jälkeen ei oo tullu oikeestaan ees asiaa kävästä.

Vierailija
35/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Kai se on paras ottaa taxi. Ymmärrä mitään tosta reittioppaasta, kun tiedä siitä kartasta mitään. Mutta kiitos varsin ystävällisisitä vastauksista ja alapeukutuksesta. Piditte mielikuvani teistä juuri oikeana.

Minä alapeukutin viestiäsi vaikka en ole helsinkiläinen. Mua ärsyttää tollanen laiskuus. Olen itse etsinyt viimeisen varttitunnin Google mapsin avulla hotellia Düsseldorfista kävelymatkan päässä kokouspaikastani. Miksi sinä et jaksa nähdä vaivaa, että katsoisit kartasta oman reittisi sen sijaaan, että kyselet täältä? Kartan reittiehdotuksineen voi myös tulostaa, jos et omista älypuhelinta GPS:llä.

Jos saamasi vastaukset vahvistivat veemäisistä helsinkiläisistä, oma viestisi vahvisti maalaisten avuttomuutta.

Mitäs se sitten on, että ei vastaa ihan fiksuun kysymykseen, jos vastauksen tietää (välimatka) vaan hokee vaan mantranomaisesti reittiopastareittiopastareittiopasta. Onko se sitten vaan vittumaista luonnetta? Veikkaan, että sinäkin kysyisit vastausta hotellista ihmiseltä, jonka tietäisit asiasta tietävän? Jos et, niin sitten olet vaan vähän tyhmä. Onko se sitten parempi kuin laiska? Mielipideasia sekin.

Vierailija
36/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simonkadulta joko 9 tai 6T ratikka. Noin uusavuttomia maalaisia ei kyllä pitäisi edes päästää Helsinkiin ilman talutusnuoraa.

6T ei kulje Kampin kautta. 

Vierailija
37/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoo, noin 500 metriä kun kävelet kampist, olet perillä länsiterminaalis.

Vierailija
38/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simonkadulta joko 9 tai 6T ratikka. Noin uusavuttomia maalaisia ei kyllä pitäisi edes päästää Helsinkiin ilman talutusnuoraa.

Mistähän landelta säkin olet? .... jep...tervetuloa, eli 9 raitiovaunu ( eli spora) :) pysähtyy sekä rautatientorilla, että kampissa.

Hyvää matkaa sulle !

Vierailija
39/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, nyt kun minua on näköjään täällä haukuttu avuttomaksi, jälkeenjääneeksi, juntiksi, laiskaksi yms. koska kysyin tätä välimatkaa Kampin ja terminaalin välillä, niin pakko oli tulla nyt kertomaan se, että varailen tässä matkaa Baltian maihin. Uskokaa tai älkää, mutta olen ihan itse osannut etsiä eri kulkuneuvojen hinnat, aikataulut, reitit ja kulkuvälineet eri maiden välillä. Olen jopa joutunut vierailemaan eri maiden sivustoilla! Aatella. Mutta tosiaan, se voi olla pidemmän päälle hieman tuskastuttavaa hommaa (kuten tämä jo minut laiskaksi haukkunut, pelkästään Saksasta yhtä hotellia etsivä kommentoija mainitsi :)), joten ajattelin ihan tämän yhden pikkuetapin pituuden kysäistä täältä käsin. Uskon, että älykkyysosamääräni olisi kyllä riittänyt siihen, että olisin sen itsekin osannut selvittää, mutta ajattelin sen selviävän nopeammin täältä kysyessä. Mutta ei mulla muuta enään, syksyt jo toivottelinkin. Toivon että se on kaunis ja lämmin reittioppaidenne parissa.

Vierailija
40/70 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksaa tää Helsinki-viha aina vaan yllättää. :) Itse en ainakaan vihaa yhtäkään kaupunkia, yhdenkään kaupungin asukkaita enkä edes maalaisia vaikka heistä huomattava osa omaa näin törkeän kielenkäytön ja suorastaan vihaa KAUPUNKIA ja sen asukkaita. :D

Itse käytän aina Google Mapsia, niin ulkomailla kuin Suomessa (toki kännykän reittiopasta kun olen kotona). Suosittelen lämpimästi näin tulevia kertoja varten. Kysymykseesi vastaten, voi kävellä mutta ratikalla menen aina itse, sillä pääsee nopeasti satamiin.

Ja maalaiset, olkaa iloisia että me hesalaiset ja muut kaupunkilaiset maksamme veroja jotta teidän kuolevat kylänne pysyvät joten kuten hengissä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi