Olen erään yrityksen perintä-osastolla töissä ja en voi muuta kun ihmetellä...
...miten huonosti ihmiset osaa hoitaa asioitaan. Ja ne selitykset minkä takia laskut maksamatta. Huh, huh.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Niistähän sinä et saa täällä avautua ollenkaan.
Yleisellä tasolla voi, ei tietenkään yksittäistapauksissa eikä mitenkään tunnistettavasti.
No mua ei ainakaan vaan huvita maksaa.
Eräs yritys lähettää muistutuslaskun vasta kahden viikon jälkeen eräpäivästä niin maksan aina vasta 10-12vrk kuluttua periaatteen vuoksi ja koskaan ei tule muistutuslaskua.
Vierailija kirjoitti:
Eräs yritys lähettää muistutuslaskun vasta kahden viikon jälkeen eräpäivästä niin maksan aina vasta 10-12vrk kuluttua periaatteen vuoksi ja koskaan ei tule muistutuslaskua.
Minkä periaatteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä periaatteen?
Haluaisin myös tietää, että mikä ihmeen elämän filosofia on maksaa laskut myöhässä. Kun monen mielestä yrityksille ei tarvitse maksaa ajoissa. Mutta heti jos yrityksen puolesta pitäisi jotain hyvittää, tulisi se samalla sekunnilla olla asiakkaan tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän ei maksurästeissä saa avautua? Jos maksut eivät hoidu, ei siinä ole mitään salattavaa tietoa. Ihan Kauppalehdessäkin on maksuhäiriöisistä lista.
Tietenkin pitää lähteä asiakkaan kunnioituksesta, mutta ainakaan minä en arvosta suuresti sellaisia, jotka tilaavat asioita varmistamatta, että rahat riittää. Asiakas ei ole asiakas, jos ei maksa tuotteistaan tai palveluista, vaan paljon työläämpi kuin sellainen joka kysyy tarjouksen, mutta jättää ostamatta. Yllättävät elämäntilanteen muutokset on asiallisia ja ymmärrettäviä.
Meillä on budjettitili, josta laskut menee automaattisesti eräpäivänä. Käyttötililtä siirtyy tietty summa automaattisesti budjettitilille kuukausittain ja tuo summa on mitoitettu niin, että aina on rahaa tilillä. Tuolta budjettitililtä hoituu myös lainanlyhennykset.
Joitain yksittäisiä laskuja saattaa tulla, jotka pitää itse hoitaa. Ne mä laitan heti maksuun, ettei unohdu.
Mä tykkään, ettei tarvi miettiä laskuja, vaan melkein kaikki hoituu huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisellä tasolla voi, ei tietenkään yksittäistapauksissa eikä mitenkään tunnistettavasti.
En minä jätä kertomatta, kuka jätti maksamatta minulle, jos otti myymäni tuotteen. Eikä mikään estä minua kertomasta, kun kerron totuuden, enkä mustamaalaa.
Erään yrityksen (Intrum) perintää.
- Maksoin erän kuukauden alkupäivinä, kuun lasku ei ollut vielä tullut (viitenumero sama kokoajan niin periaatteessa pystyn maksamaan koska tahansa).
- Eräpäivä oli kuun 15. aina.
- Tuli kuukausittainen lasku parin päivän päästä (jokaiseen laskuun listään 7,5 € "toimistokuluja ja korkoja").
- Maksuni oli ilmeisesti rekisteröitynyt niin Intrum lähettää vielä toisen laskun samalle kuulle ja jälleen perittävään oli tullut nämä 7,5 € kulut. Että näin, ei kovin reilua toimintaa mielestäni.
- Loput erät maksoin aina kuun 15. päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä periaatteen?
Lain mukaan. Huomautus tai myöhästymiskuluja saa peria vasta 14 päivää eräpäivän jälkeen ja sekin edellyttää sitä että lasku on lähetetty 14 pväivää ennen eräpäivää. Eli laskusta saa periä myöhästymisestä kuluja aikaisintaan 28 päivää laskun lähettämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Erään yrityksen (Intrum) perintää.
- Maksoin erän kuukauden alkupäivinä, kuun lasku ei ollut vielä tullut (viitenumero sama kokoajan niin periaatteessa pystyn maksamaan koska tahansa).
- Eräpäivä oli kuun 15. aina.
- Tuli kuukausittainen lasku parin päivän päästä (jokaiseen laskuun listään 7,5 € "toimistokuluja ja korkoja").
- Maksuni oli ilmeisesti rekisteröitynyt niin Intrum lähettää vielä toisen laskun samalle kuulle ja jälleen perittävään oli tullut nämä 7,5 € kulut. Että näin, ei kovin reilua toimintaa mielestäni.
- Loput erät maksoin aina kuun 15. päivä.
Ei tarvi maksaa. Kantelele kuluttajaneuvojalle, nuo paskafirmat pitää saada noudattamaan lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän ei maksurästeissä saa avautua? Jos maksut eivät hoidu, ei siinä ole mitään salattavaa tietoa. Ihan Kauppalehdessäkin on maksuhäiriöisistä lista.
Tietenkin pitää lähteä asiakkaan kunnioituksesta, mutta ainakaan minä en arvosta suuresti sellaisia, jotka tilaavat asioita varmistamatta, että rahat riittää. Asiakas ei ole asiakas, jos ei maksa tuotteistaan tai palveluista, vaan paljon työläämpi kuin sellainen joka kysyy tarjouksen, mutta jättää ostamatta. Yllättävät elämäntilanteen muutokset on asiallisia ja ymmärrettäviä.
Joo, ei tarvi maksukäyttäytymistä salailla.
Mutta älä uskottele itsellesi että se johtuisi elämäntilanteen muutoksista että tarjous ei johda kauppaan, kyllä se johtuu siitä että tarjouksesi ei ollut kilpailukykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä periaatteen?
Haluaisin myös tietää, että mikä ihmeen elämän filosofia on maksaa laskut myöhässä. Kun monen mielestä yrityksille ei tarvitse maksaa ajoissa. Mutta heti jos yrityksen puolesta pitäisi jotain hyvittää, tulisi se samalla sekunnilla olla asiakkaan tilillä.
Aika harva yrityskään maksaa laskujaan ajoissa. Mitä suurempi firma, sitä enemmän sillä on varaa venytellä eräpäiviä. Pieni alihankkija puree hammasta mutta ei valita jotta tilauksia tulee jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Perintä-väliviiva-osastolla...?!
Kyky erottaa olennaiset asiat epäolennaisista?!?
Vierailija kirjoitti:
...miten huonosti ihmiset osaa hoitaa asioitaan. Ja ne selitykset minkä takia laskut maksamatta. Huh, huh.
Joo joku yksityinen pysäköinninvalvontafirma? Ihmiset eivät maksa laskuja, ettekä myöskään saa niitä perittyä.
No mutta mitä sä valitat kun sulla riittää duunia. Hoida sä vaan työsi.