Kauniita hepreankielisiä tai raamatullisia nimi tytölle?
Tyttö tulossa, nimi hakusessa. Ehdotelkaahan! :) Tykkäisin esim. Naomista tai Noasta, mutta eivät toimisi varmastikaan Suomessa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Ester. Ulkomailla aina kommentoidaan nimeä juutalaiseksi. Liekö?
On se. Ketuvimissa Esterin kirjassa on juutalainen kungingatar Ester, alkuperäinen heprankielinen nimi Hadassah. Hän pelastaa juutalaiset tuholta ja juutalaiset sitten tuhoavat itse vihollisensa. Esterin kirjan perusteelta vietetään hassua naamiaisjuhlaa purimia.
Saara, Ruut, Martta, Maria. Saara on mun lemppari ollut aina.
Musta Raakel, Rebekka ja Ruut on nättejä. Varsinkin jos tulis useampi tyttö perheeseen :)
Mutta ennen kuin nimeät lastasi raamatullisesti, kannattaa käydä tutkimassa mitä nimi tarkoittaa oikeasti ja missä yhteydessä se on Raamatussa mainittu. Ei ole ehkä kiva tytölle esimerkiksi jos se on nimetty Raamatussa raiskatuksi joutuneen naisen mukaan.
Susanna ois ihana jos sen pystyy erottamaan julkkiksista ja Sussu-lempinimestä.
Todellakin on juutalainen nimi alunperin.
Lukekaa Sureva Susanna, hyvä kirja.
Vierailija kirjoitti:
Eden/ Eeden
Tuo on kylläkin pojan nimi anglosaksisissa maissa ja Suomessakin sitä on annettu myös miehille. En ehkä ottaisi tuollaista tytölle.
Minusta aivan tavalliset kalenterissa olevat nimet ovat kauniita ja perinteikkäitä. Martta, Maria, Saara, Raakel.
Hyvä että trendi alkaa muuttumaan, on ollut ihan liikaa noita Jessicoita sun muita, paluu perinteiden pariin. Itse aion antaa nimet Kalevalasta, jos tulee tyttö niin Aino, jos tulee poika niin Tapio.
Vierailija kirjoitti:
Elinor
Elinor olisi NIIIN ihana, mutta sekin on valitettavasti jo tuttavapiirissä käytössä...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elinor
Elinor olisi NIIIN ihana, mutta sekin on valitettavasti jo tuttavapiirissä käytössä...
ap
Taidatkin olla Iisakin jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ane
Beth
Bette
Eliana
Elise
Elissa
Elsie
Etel
Eliana on todella kaunis!