Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävän hullu isä

Jkjkjkjkjkjkjkjk
01.09.2016 |

Mitä mieltä olette,

Mies (24v) lähtee pitkälle työkomennukselle ja minun piti saattaa hänet tottakai. Kun miehen isä sai kuulla tästä, niin soppa syntyi. Mies oli kuulemma sopinut jo, että isä ja äiti saattaa hänet matkalle. Ja samaan aikaan oli sopinut kanssani. Sanoin miehelle että miksi et vain voi sanoa, että sori mutta tyttöni vie minut. Koska tollasta voi sattua ja aikuisen miehen vanhemmat ei siitä suutu. Vaan väärässä olin.

Miehen isä oli sanonu että jos minä vien hänet, niin mies loukkaa pahimmalla tavalla perhettään ja isän luokse ei ole enää menemistä. Äiti ymmärsi tilanteen, mutta hänkin itki, kun tulee poikaa ikävä, että heidän kuuluisi saada viedä. Mies taas ei saanut sanaa sanottua, hänellä ei yksinkertaisesti ollu munaa sanoa miten asia on, vaan sanoi minulle ettei tiedä mitä kuuluu tehdä. Isä laittoi valitsemaan perheen ja mun väliltä ja mies ei tiennyt mitä tehdä. Jos hän minua rakastaisi, niin tietäisi kyllä.

Koko meidän viimeinen ilta meni tapellessa ja itkiessä ristiin rastiin kun miehen äiti yritti puhua isälle järkeä ja mies itki tilannetta ja minä itkin. Se oli kamalaa. Olen ikuisesti katkera miehen isälle, hän on hullu ja pilasi meiltä kaikilta viimeisen illan.

Pahinta on se, että mies tosiaan ei puolusta minua ja meitä isälleen vaan taipuu tämän tahtoon. Hän sanoi, ettei aio olla vihainen isälleen, sillä se ei kuulemma auta mitään. Kysyin, miten hän luulee että ikinä tämä suhde toimii, jos hän antaa isän tulla väliin ja kontrolloida. Ei osannut vastata. Olisin toivonut että hän olisi ollut itsenäinen aikuinen ja sanonut isälle miten asia on, jos isä sen takia hylkää, niin ok. Hän aikoo edelleen olla isän kanssa tekemisissä normaalisti. Mielestäni se on uskomatonta sen jälkeen, mitä tapahtui.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nyhverö poikaystävä, hän on aikuinen! Aika kummallista jos vanhemmat on saattamassa tuon ikäistä.

Vierailija
2/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja taidatte olla koko porukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa, kun perheessä on psykopaatti. Kokemusta on. Sieltä tihkuva myrkky ei lopu koskaan. Ainoa mahdollinen keino on katkaista välit, meluiten siityä kokonaan toiselle paikkakunnalle. Jos mies ei siihen pysty niin sinun on paras lähteä.

Vierailija
4/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota.. Miksi ette kaikki menneet kentälle?

Vierailija
5/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis... miksi ette mene kaikki yhdessä saattamaan/viemään? 

Vierailija
6/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä unohtaa ja olla vatvomatta asiaa liikaa. Nyt keskityt positiiviseen viestimiseen miesystäväsi kanssa ja yrität pitää suhteenne kasassa työkomennuksen ajan jos todella välität hänestä.

Vierailija
7/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi yhdessä saattaa pojua?

Turhaa draamaa ja mielen pahoitusta

Vierailija
8/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa kuin nelonen

Vierailija
9/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kuullostaa melko erikoiselta kuviolta. Miksi ihmeessä isän pitäisi saattaa 24-vuotias, aikuinen mies työkomennukselle jos on oma tyttöystäväkin? Onko poikaystäväsi lähdössä ulkomaille? Se ehkä osittain selittäisi sitä, miksi vanhemmat reagoivat noin voimakkaasti.

Mutta kyllä luonnollisesti tuonikäisellä oma tyttöystävä ja kumppani menevät noissa tilanteissa edelle, eivät vanhemmat. Miksei poikaystäväsi viettänyt vaikka edellistä päivää vanhempiensa seurassa? Onko poikaystäväsi ainoa lapsi, minkä takia isän on vaikeaa päästää irti ja reagoi noin, että "loukkaa pahimmalla tavalla perhettään?"

Tuo kuullostaa valitettavan tutulta omasta parisuhteestani, mutta tässä tapauksessa  eksäni äiti oli kauhean ripustautuvainen. En koskaan esimerkiksi saattanut poikaystävääni juna-asemalle armeija-aikana, koska äiti halusi viettää sen ajan poikansa kanssa kahden, mukaanlukien isovanhemmat. Eksäni ei myöskään koskaan puolustanut minua äitiään vastaan eikä ymmärtänyt, miksi arvostelin tätä kuviota. Onhan se hienoa, että on läheiset välit vanhempiin mutta kyse on jo aikuisista ihmisistä, ei teineistä tai lapsista. Enkä motkottanut kuin harvoin, vaikka olisi ollut kyllä syytä siihen.

Minusta sinun pitäisi tehdä poikaystävällesi selväksi, että jos hän antaa tuollaisen vallan isälleen eikä puolusta sinua, suhteella on aika heikko tulevaisuus. Itse en sietänyt kynnysmattona oloa ja panin lopulta poikki, mutta aivan liian kauan tuli kärvisteltyä. Jos poikaystäväsi pitää isästään, se on hienoa mutta rajansa kaikella. Tuonikäinen ei tarvitse vanhempia joka paikkaan, js vielä on tyttöystävä.

Se, ettei poika osannut vastata kysymykseesi, kertoo valitettavasti vielä tietynlaisesta ripustautumisesta vanhempiin. En halua yleistää, mutta merkit kuullostavat aivan liian tutuilta eksäni kanssa. Kannattaa tehdä hyvissä ajoin selväksi, ettet suostu appivanhempiesi kynnysmatoksi ja siihen, ettei poikaystävä puolusta sinua. Jos luottamusta ei ole, se tuo aika paljon turhia ristiriitoja. En kehota eroamaan tai jatkamaan, mutta teidän kannattaisi varmaan istua alas ja keskustella, mitä odotatte suhteelta. Noilla eväillä lähtökohdat eivät ole minusta kovin ruusuiset ja tapaus jää vähän auki kun miehisi ikäänkuin lakaisi jutun maton alle ja karkaa nyt pitkälle työmatkalle. Koska asia selkeästi vaivaa, ota se rohkeasti esille.

Vierailija
10/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja moi

Been there done that- meillä on siis ihan sama kuvio. Mies on ripustautunut heihin, ei vain myönnä sitä. Koko kesän se on ollut enemmän tai vähemmän tällaista mutta hän ei myönnä. Kai se sitten häpeää isäänsä ja sitä kontrollia tai sitten ei tajua.

Sanoin hänelle jo etten pysty olemaan suhteessa miehen kanssa, joka antaa vanhempien kohdella minua noin. Hän sanoi ettei tule ikinä hylkäämään isää ja että tottakai tulee aina juttelemaan isälle. Isä siis lähettää viestejä pojalleen joka päivä ja monta. "Missä olet" "Mihin aikaa tulet tänne." "Ruokaa klo. 18" "missä" "kotiin??". Ihan koko ajan. Mies siis asui kesän kotonaan. Se on niin stressaavaa ja varsinkin kun huomaan sen hänestä että hän peittelee isän kontrollia eikä kerro minulle.

Minun ei kuuluisi joutua tappelemaan miehen ajasta. Jumalauta, jos ollaan aikuisia ja yhdessä niin tällaista ei kuuluisi tapahtua. Isä on sairas, ja mies ruokkii sitä taipumalla hänen tahtoon.

Ja sama kuin edellisellä; mies ei ikinä puolusta minua tai hauku isäänsä tai sano mitään pahaa hänelle. Eilen lähetti viestin isälleen (kun pakotin) missä sanoi että kiitos kun pilasit viimeisen illan ja tyttöystävä itkee täällä jne. Mutta sitäkään hän ei olisi halunnut, koska isää ei saa kuulemma ärsyttää.

Olen niin pettynyt. Luulin että hän olisi ollut aikuinen ja jos joskus laittaa aikuisen ihmisen valitsemaan itsensä ja tytön väliltä, niin on se pettymys että hän ei haistata sellaiselle ihmiselle *ittuja.

Ei tullut edes mieleen tämän sopan jälkeen että oltaisiin porukalla menty. En haluisi olla isän kanssa samassa autossa tämän jälkeen ja taisi heillä olla joku sukulaisiin menokin samalla reissulla.

Vierailija
11/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
12/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää nyt sitä samaa sekopääaloitusten sarjaa mitä joku palstalle tänään on suoltanut ihan urakalla.

Mutta joo, mikä ihme estää teitä kaikkia saattamasta poikaa?

Vierailija
13/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja,

Niin kuin vastasin edelliseen niin pojan vanhemmilla on jokin sukulaishomma samaan sovittu ja ei minua ole pyydetty edes mukaan. Enkä kyllä tiedä haluaisinkokaan tämän jälkeen istua isän kanssa samassa autossa..

Vierailija
14/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂 että meni sitten ihan itkuksi!

Vierailija
15/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miehesi oikeaan miehee, tai osta miehellesi tämä kirja: http://www.lulu.com/shop/john-alexander/how-to-become-an-alpha-male/pap…

Vierailija
16/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis... miksi et mene omilla kyydeillä? Jollain sinun olisi sinne kai mentävä jos olisit yksin poikaystävää saattamassa? Yhdessä, mutta eri kyydeillä? Kummallakin osapuolella on ihan yhtä iso syy olla saattamassa.

Vierailija
17/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta pojasta kannattaisi erota hyvän sään aikana jo. Nimittäin tuo kuvio voi vain pahentua. Puolison perhe on yllättävän tärkeä osa suhdetta kuitenkin. Jos tyttöystävä ei ns. kelpaa sukuun, niin mahdollinen avioliitto tulee olemaan kamala. Saa kuunnella jatkuvaa nälvimistä ja vihjailua. Löydät jonkun suoraselkäisemmän miehen jostain fiksummasta suvusta aivan varmasti. Olet vielä todella nuori nimittäin.

Vierailija
18/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväsi on selkeästi omaksunut jonkinlaisen vastuunvälttelijä roolin. Se on yleistä lapsilla, jotka ovat kasvaneet perheissä, jossa tunteita ei saa näyttää ja jossa on hyvin ankara kuri ja kasvatus.

Vastuunvälttelijä lapsi ei ikinä sano tai puhu mitään mikä saattaisi aiheuttaa riidan ei edes silloin vaikka puhuminen olisi välttämätöntä ja puhumattomuudesta seuraa iso vahinko.

Vierailija
19/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja,

Niin se taitaa olla. Joku sanoi aikasemmin että vain jos välit katkaistaan isään niin voi onnistua. Mies sanoi äsken ettei ikinä aio katkaista välejänsä isään ja aikoo jutella jne koska "kyllä säkin puhut sun vanhemmille. Et säkää katkaisisi välejä äitisi". En varmasti. Hän on normaali äiti, ei sairaalloisen ripustautunut ja määräilevä. En tajua miten voi edes verrata.

Yritin myös kertoa hänelle miten pahalta tuntuu kun antaa isän kohdella meitä niin. Laittaa pojan valitsemaan ja poika ei puolusta minua. Mutta kuulemma mun ei kannata isää miettiä. Ja isä oli jo myöntymässä siihen että minä vien miehen, kun ensin sekä mies että äiti keskustelee isän kanssa. "Isä oli jo supistumassa ja varmasti suostuu, joten kaikki hyvin!". Hohhoijaa..

Vierailija
20/33 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna jättäisin. En missään nimessä haluisi parisuhteeseen, jossa mahdollinen puoliso ei seiso omilla jaloillaan ja sano, miten asiat on. Tuo appi tunkeutuu koko elämään.

Itselläni on melko hankala appiukko ja kyllä senkin kanssa tekemistä on, mutta puolisoni osaa laittaa rajat.