vihaan vanhenemista! en tahdo vanheta enää päivääkään! tämä on perseestä :(
nuorempana päätin, etten ikinä valita rypyistä vaan hyväksyn ne kun aika tulee. mutta ne rypyt kun ovat tässä pienin ongelma! ;/
kroppa prakaa, jatkuvasti jotain on jumissa ja iskiashermo vihoittelee. on pakko ottaa päiväunet. kiinnostavat bändit alkavat soittaa niin myöhään, että ihan turha lähteä keikalle. ja olen vasta 37-vuotias .(! en edes uskalla ajatella millaista on kymmenen vuoden päästä..
Kommentit (14)
Sulla taitaa olla elämäntavoissa korjaamista, jos noin väsynyt ja raihnainen olet jo alle nelikymppisenä. Mä täytin just 50, enkä ole koskaan ollut näin terve ja energinen. Parasta aikaa elämässä! Talous kunnossa, paljon vapaa-aikaa, vapaus tehdä melkein mitä huvittaa.
Mene heilumaan salille, n. 50-80% teholla niin saat itsesi kuntoon. Älä riuhdo.
Totta toriset. Palautuminen kestää myös urheilun jälkeen. Jäykkyyttä liikkeelle lähdössä etenkin illalla. Hartiat ja niskat jumittaa usein. Ei ole ylipainoa itsellä ja ruokavalio kunnossa. Bilettämisestä toipuminen vie puolet viikosta. Plääh!! Ulkoinen rapistuminen ei haittaa, kuuluu asiaan, hah.
Itse olen onneksi välttynyt moisilta vaivoilta. Ikää 42 eikä mitään vaivoja, ja samanlainen iltavirkku ja yökukkujakin olen kuin nuorena. Ja en ole edes elänyt terveellisesit, vaan alkoholia on tullut tissutellen suurkulutettua viimeiset 15 vuotta, ja mitään liikuntaa en ole koskaan harrastanut.
Mä olen nyt nelikymppinen ja huomasin tuossa iässä, että joka paikka prakasi ja oli iskiasta yms juuri siksi kun harrastin liikaa liikuntaa ja saleilua. Vanha ei kestä sellaista enää. Lopetin, käyn välillä vähän kävelyllä - senkin sellaisella, missä ehtii kuunnella lintuja ja katsella oravia - ja juon viiniä sohvalla. Ja NYT olen terve kuin pukki, mikä näkyy myös ihossa ja hiuksissa.
Kypsy aikuiseksi! Onneksi elämä vaatii sitä, muuten täällä olisi ryppyjään tuijottavia kakara-aikuisia maa täynnä, jotka eivät jaksa kesittyä mihinkään elämäänsä ja maata rakentavaan toimintaan. Shokkihoitoa kypysymiseen saat, kun vierailet vaikkapa vakavasti sairaiden osastolla tai vammaislaitoksessa. Sitä paitsi olet jo liian vanha noille klubeille . Hyväksy se. 10 vuoden päästä on vielä kamalampaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt nelikymppinen ja huomasin tuossa iässä, että joka paikka prakasi ja oli iskiasta yms juuri siksi kun harrastin liikaa liikuntaa ja saleilua. Vanha ei kestä sellaista enää. Lopetin, käyn välillä vähän kävelyllä - senkin sellaisella, missä ehtii kuunnella lintuja ja katsella oravia - ja juon viiniä sohvalla. Ja NYT olen terve kuin pukki, mikä näkyy myös ihossa ja hiuksissa.
Näin me ollaan erilaisia. Mä olen nyt 39-vuotiaana sellaisessa kunnossa, jossa en koskaan edes ajatellut olevani. Harrastan urheilua tavoitteellisesti ja pystyn treenaamaan lujempaa kuin aiemmin. Vanha en koe olevani ja kroppakin on paljon paremmassa kuosissa kuin useimmilla parikymppisillä. Samaan aikaan pyöritän arkea lasten kanssa ja hoidan vaativan työni. Elämä maistuu!
Sama tunne ja ikä. Hirveästi saa tehdä hyvinvoinnin eteen. Alkoa en ota enää, se vasta vanhentaakin.
Vierailija kirjoitti:
nuorempana päätin, etten ikinä valita rypyistä vaan hyväksyn ne kun aika tulee. mutta ne rypyt kun ovat tässä pienin ongelma! ;/
kroppa prakaa, jatkuvasti jotain on jumissa ja iskiashermo vihoittelee. on pakko ottaa päiväunet. kiinnostavat bändit alkavat soittaa niin myöhään, että ihan turha lähteä keikalle. ja olen vasta 37-vuotias .(! en edes uskalla ajatella millaista on kymmenen vuoden päästä..
Ei se ole muuta kun lopettaa vanhenemisen. Itse heitin kalenterin roskiin vuosia sitten.
Vanheneminen on asennekysymys. Ihmettelen, miten raihnaiseksi alle nelikymppinen voi itsensä tuntea??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin me ollaan erilaisia. Mä olen nyt 39-vuotiaana sellaisessa kunnossa, jossa en koskaan edes ajatellut olevani. Harrastan urheilua tavoitteellisesti ja pystyn treenaamaan lujempaa kuin aiemmin. Vanha en koe olevani ja kroppakin on paljon paremmassa kuosissa kuin useimmilla parikymppisillä. Samaan aikaan pyöritän arkea lasten kanssa ja hoidan vaativan työni. Elämä maistuu!
Sama! Ja samanikäinen täällä. Maratonit sujuvat, lapset ovat jo kouluikäisiä jne. En polta, viiniä juon lasin silloin, toisen tuolloin. Nautin elämästä. Ryppyjä kyllä näkyy ja maksaläiskiä, mutta kiloja ei ole sen enempää kuin nuorenakaan, taitaa olla itse asiassa vähemmän. Mutta pysähdyttävää kyllä on se, miten nopeasti aika juoksee! Entinen ei palaa ja lapsetkin olivat vain hetken pieniä. <3
samat fiilikset. baareissa ei huvita käydä, koska musiikki on paskaa ja kaikki muut näyttävät ihan teineiltä ja krapulakin kestää viikon! töiden jälkeen pitää köllähtää sohvalle päiväunille ja öisin saa ravata vessassa!
eikä ikää vielä edes 40...
Anna mä arvaan, et harrasta liikuntaa ollenkaan?