Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivä Tukholmassa risteily varattu (kaksi aikuista)

Vierailija
01.09.2016 |

Antakaa vinkkejä mitä siellä ehtii tehdä niin lyhyessä ajassa. Yleensä ollaan oltu hotellissa tai menty Turusta, jolloin on pitkä päivä aikaa. Nyt Helsingistä aikaa on noin 6 tuntia. Todella vähän. Ajateltiin mennä syömään ainakin, mutta sekin pitää ajoittaa johonkin klo 13 aikoihin, että olisi jo nälkä. Shoppailu ei kiinnosta, museoissa menee helposti useita tunteja, joten en haluaisi uhrata aikaa noin lyhyellä reissulla siihenkään.
Vinkkejä?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

Varokaa noroa

Jo vain, eiköhän se ole jo voitettu =) ap

Vierailija
22/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vanhaan kaupunkiin hengailemaan. Jännä juttu ettette tiedä mitä tehdä, jos olette aina aiemmin olleet Tukholmassa monta tuntia enemmän kuin nyt hel-sto -risteilyllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten h*lvetissä museossa saa monta tuntia kulumaan? Museo kuin museo Tukholmassa, se on koluttu läpi sataan kertaan jo parin tunnin aikana.

Ehkä ihmiset sitten ovat erilaisia ja käyttäytyvät museoissa eri tavalla. Itse en tunnissa ehdi kuin kävelemään museon läpi. ap

Laivat ovat satamassa klo 9 ja lähtevät klo 17. Tuo tekee kahdeksan tuntia. Itse olen aina kävellyt siljalta keskustaan, viettänyt museossa 2-3h, käynyt syömässä ja ostoksilla ja kävellyt takaisin. Ikinä ei ole ollut kiire.

Vierailija
24/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

No, sitten voikin tulla aikapula, kun Siljan terminaali on huitsin nevadassa. Olen itse mennyt Vikingillä Helsingistä Tukholmaan ja silloin olen ehtinyt hyvin käydä museon lisäksi ostoksilla jne.

Höpö höpö. Metrolla pääsee tosi nopeasti keskustaan. Bussit ja vesibussitkin kulkevat.

Vierailija
25/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörikää keskustassa ja menkää ostoksille tai jos on leikkimieltä mukana niin skanseniin! 😊

Vierailija
26/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää vanhaan kaupunkiin hengailemaan. Jännä juttu ettette tiedä mitä tehdä, jos olette aina aiemmin olleet Tukholmassa monta tuntia enemmän kuin nyt hel-sto -risteilyllä...

Aika on vaan niin rajallinen. Normaalisti mennään Turusta. Nyt saa koko ajan katsella kelloa, koska pitää lähteä satamaan. Mutta sain jo erittäin kivoja vinkkejä muilta. ap 

Vierailija
27/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää jossakin museossa tai galleriassa, metrolla meneminen nopeuttaa kulkemista. Viimeksi päivä Tukholmassa -risteilyllä ehdimme kuudessa tunnissa kiertää kaksi museota, fiilistellä vanhan kaupungin tunnelmaa ja käydä piknkillä. Valite kiintoisa museo ja mukava ravintola sopivan etäisyyden päästä, ehditte varmasti viettää tuon ajan nän :)

Vierailija
28/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

No, sitten voikin tulla aikapula, kun Siljan terminaali on huitsin nevadassa. Olen itse mennyt Vikingillä Helsingistä Tukholmaan ja silloin olen ehtinyt hyvin käydä museon lisäksi ostoksilla jne.

Siljan terminaalista on 5min kävely t-banalle ja sillä toiset 5min t-centraliin. Helpompaa kuin Viikkarilta.

Vierailija
29/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

Höpö höpö. Metrolla pääsee tosi nopeasti keskustaan. Bussit ja vesibussitkin kulkevat.

Värtanilta on nykyään todella pitkä matka metrolle. Uusi terminaali on vanhaa kauempana. Bussi on paljon järkevämäpi vaihtoehto.

Vierailija
30/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää käymään MOS:ssa. Solnaan vain junalla T-Centralenista.

Vierailija
31/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

Siljan terminaalista on 5min kävely t-banalle ja sillä toiset 5min t-centraliin. Helpompaa kuin Viikkarilta.

Uusi terminaali on paljon kauempana, ei ole enää puolta kilsaa. Taitaa mennä reilusti yli kilometrin kävely Gärdetiin, Ehkä Ropstenille on jo lyhyempi matka.

Vierailija
32/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljan teeminaali on yhtä lähellä keskustaa kuin Vikingin. Vikingin terminaali on taas lähempänä vanhaa kaupunkia. Metrolla tai bussilla on hetkessä siellä mihin haluaa.

Hyvin ehtii tuossa ajassa museoon, syömään ja vielä shoppailemaankin.

Vierailija
33/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten h*lvetissä museossa saa monta tuntia kulumaan? Museo kuin museo Tukholmassa, se on koluttu läpi sataan kertaan jo parin tunnin aikana.

Ehkä ihmiset sitten ovat erilaisia ja käyttäytyvät museoissa eri tavalla. Itse en tunnissa ehdi kuin kävelemään museon läpi. ap

Laivat ovat satamassa klo 9 ja lähtevät klo 17. Tuo tekee kahdeksan tuntia. Itse olen aina kävellyt siljalta keskustaan, viettänyt museossa 2-3h, käynyt syömässä ja ostoksilla ja kävellyt takaisin. Ikinä ei ole ollut kiire.

9.45 Tukholmassa ja 16.45 lähtö Tukholmasta

Vierailija
34/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

Värtanilta on nykyään todella pitkä matka metrolle. Uusi terminaali on vanhaa kauempana. Bussi on paljon järkevämäpi vaihtoehto.

Vähänkö liioittelet tuota etäisyyttä

Vierailija
35/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin varasin ihan just risteilyn Helsingistä! Tukholman paras kahvila on Tössebageriet, oikein sellainen vanhan ajan kahvila. Sijaitsee vieläpä matkalla Siljan terminaalille, joko kävellen tai T-Karlaplan. Shoppailua NK, Åhlens City, Kungsgatan. Gamla Stanin kierros. Aika moniin museoihin pääsee nykyään ilmaiseksi, joten sitä voi hyödyntää, jos haluaa. Esim. Moderna Museet Skeppsholmenilla (tuolla tosin menee aikaa kauankin). Tuo 5 tuntia mitä risteilyllä on aikaa, menee todellakin nopeasti, mutta jotain noista yllä mainituista ehtii kyllä.

Vierailija
36/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silja vai Viking?

Silja, ap

Vähänkö liioittelet tuota etäisyyttä

En yhtään, oltiin viikko sitten ja yli kilometri kävelyä Gärdetiin

Vierailija
37/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kävelylle, ihailkaa maisemia, nauttikaa ulkoilmasta. Syökää pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
38/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9.45 Tukholmassa ja 16.45 lähtö Tukholmasta

Ja tuohon kun vielä laskee kulkemiset keskustaan ja takaisin, niin tehokasta aikaa keskustaan jää noin 5 tuntia.

Vierailija
39/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin krapulassanne haluatte kopista ulos. Nussitte jos olette aamulla samassa kopissa ja jalsatte, mutta eiköhän oksentelu riitä ohjelmaksi.

Eipä ole krapulasta pelkoa. Mielenkiintoisia kommentteja heti aamusta =), onko paha olo? ap

Ollaan vaan niin kateellisia teidän risteilystä. Ihanko B-luokan hytin varasitte?

Deluxe-hytti, koska tarvitsemme jääkaapin. ap

Taxfreestä omat juomat, tulee halvemmaksi kokonaisuudessaan :D

Vierailija
40/73 |
01.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin krapulassanne haluatte kopista ulos. Nussitte jos olette aamulla samassa kopissa ja jalsatte, mutta eiköhän oksentelu riitä ohjelmaksi.

Eipä ole krapulasta pelkoa. Mielenkiintoisia kommentteja heti aamusta =), onko paha olo? ap

Ollaan vaan niin kateellisia teidän risteilystä. Ihanko B-luokan hytin varasitte?

Deluxe-hytti, koska tarvitsemme jääkaapin. ap

Taxfreestä omat juomat, tulee halvemmaksi kokonaisuudessaan :D

Tottakai tulee halvemmaksi =D Vain idiootti ei ostaisi kuoharipulloa hyttiin ja nauttisi merimaisemista hytissä. No tosissaan ollaan tuomassa ruokaa Tukholmasta, joten sen takia se jääkaappi on ihan jees. ap.