Mitä se rakkaus sitten on?
En ymmärrä, mies sanoi että ei enää rakasta, mutta haluaa olla yhdessä ja välittää. Miehen mielestä rakkaus on valittämistä ja että on kivaa yhdessä. Ja hänen mielestään meillä on kivaa ja välittää. En oikeasti ymmärrä. Ei suostu päästämään irti kuitenkaan. En haluaisi itse odotella, jos rakkaus sitten syttyisi uudelleen. En käsitä ihmisiä joiden rakkaus vain loppuu. En vai pysty ymmärtämään miten rakkaus vain loppuu, tietysti se muuttaa muotoaan. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta. En tiedä mitä pitäisi tehdä, kun toinen ei päästä irti, luultavasti pelkää, että löydän pian uuden ja yhteen paluu ei olisi enää mahdollista. Mies jäi myön kiinni flirttailusta toiselle naiselle, joten tuntuu että haluisi olla muiden kanssa, mutta ei tätä myönnä.
Kommentit (20)
Mies on pistäny verkot vesille, eikä halua jäädä yksin. Sit se suostuu eroon, kun uus nainen on katsottu.
Vierailija kirjoitti:
Mies on pistäny verkot vesille, eikä halua jäädä yksin. Sit se suostuu eroon, kun uus nainen on katsottu.
Miten saisin hänet myöntämään tämän, ja jättämään rauhaan? -ap
Vierailija kirjoitti:
No ainakin se on rehellinen.
No en sanoisi, jouduin aika kauan painostamaan, jotta sain vastauksen muuttuneeseen käytökseen. Niin itsekäs mies, jos oikeasti oma etu menee mun hyvinvoinnin edelle. Voitaisi erota ystävinä, mutta jos tosiaan haluaa olla yhdessä ja etsii toista, joka tosiaan satuttaisi. En voi uskoa, että silloin välittää. Ärsyttää, kun en haluaisi uskoa, että hän voi olla niin julma, jos välittää. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin hänet myöntämään tämän, ja jättämään rauhaan? -ap
Et varmaan mitenkään. Mies on varmaan tajunnut, että sinä et pysty eroamaan.
On tosiaan laittanut verkot vesille. Sun täytyy nyt vaan päättää haluatko pyristellä pahoinvoivana vielä noissa verkoissa, joissa vielä lillut sivustakatsojan roolissa, vai oletko rohkea ja lähdet arvokkaasti uimaan aavalle ulapalle. Seuraavaksi mies onkin jo niin rehellinen, että esittelee sulle uuden kultansa ja kertoo, että kaveruuskin on nyt ohi, voit pakata.
Onko sulla talous kunnossa omalta osaltasi, eli löytyykö rahaa, vai oletko miehestä riippuvainen? Vaikeuttaa pahasti lähtöä, jos ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan laittanut verkot vesille. Sun täytyy nyt vaan päättää haluatko pyristellä pahoinvoivana vielä noissa verkoissa, joissa vielä lillut sivustakatsojan roolissa, vai oletko rohkea ja lähdet arvokkaasti uimaan aavalle ulapalle. Seuraavaksi mies onkin jo niin rehellinen, että esittelee sulle uuden kultansa ja kertoo, että kaveruuskin on nyt ohi, voit pakata.
Onko sulla talous kunnossa omalta osaltasi, eli löytyykö rahaa, vai oletko miehestä riippuvainen? Vaikeuttaa pahasti lähtöä, jos ei ole mitään.
Emme ole asuneet yhdessä maaliskuun jälkeen, opiskeluideni vuoksi. Tuntuu vaan niin pahalta. Helppo pitäisi olla erota, mutta tämä on ensimmäinen parisuhteeni, joten ensimmäinen eroni. Ja jos ilmoitan miehelleni, että en halua olla yhdessä, koska hän ei enää rakasta niin vastaus on meil on nii kivaa yhdessä. Järki sanoo, että juokse ja lujaa, mutta en voi tunteilleni mitään. Viivytän eroa, koska en haluisi käydä sitä läpi. Vaikuttaa mielialaan niin paljon. Toisaalta en myöskään halua uskoa, miten mies voi olla noin julma :(
Olisko sun kans oltava ovela, ja hoidettava opinnot loppuun? Ja vasta sitten tehdä päätöksiä?
Onneksi tilanne on kuitenkin rauhallinen, ettei mitään väkivaltaa yms. ole. Joistain kun tulee sellaisia, kun se rakkaus loppuu. Olkaa ystävät, mikäs siinä, ehdit vielä löytää sen oikean, jolta ei rakkaus noin vain häviä. Kantsii varmaan miettiä rauhassa, mutta tuntosarvet pystyssä ja silmät valppaina selässäkin. Terkuin "Kokenut".
Vierailija kirjoitti:
Olisko sun kans oltava ovela, ja hoidettava opinnot loppuun? Ja vasta sitten tehdä päätöksiä?
Onneksi tilanne on kuitenkin rauhallinen, ettei mitään väkivaltaa yms. ole. Joistain kun tulee sellaisia, kun se rakkaus loppuu. Olkaa ystävät, mikäs siinä, ehdit vielä löytää sen oikean, jolta ei rakkaus noin vain häviä. Kantsii varmaan miettiä rauhassa, mutta tuntosarvet pystyssä ja silmät valppaina selässäkin. Terkuin "Kokenut".
Ahistava olo itsellä, koska en haluaisi enää oottaa hetkeäkään vaan haluaisin erota. En itse pysty olemaan ystäviä ja toisaalta sitä mieshän luultavasti haluisi. Pitää mut elämässään, mutta olla muiden kanssa. Jos ei halua mua kokonaan niin ei sitten ollenkaa. En tosiaan pystyisi katsomaan vierestä, kun miehellä olisi sutinaa muiden kanssa :( -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahistava olo itsellä, koska en haluaisi enää oottaa hetkeäkään vaan haluaisin erota. En itse pysty olemaan ystäviä ja toisaalta sitä mieshän luultavasti haluisi. Pitää mut elämässään, mutta olla muiden kanssa. Jos ei halua mua kokonaan niin ei sitten ollenkaa. En tosiaan pystyisi katsomaan vierestä, kun miehellä olisi sutinaa muiden kanssa :( -ap
Siinähän se tulikin, eli haluat erota. Eroa!!! Jos sinä sanot että erotaan niin sitten eroatte, ei mies voi pakottaa sinua olemaan yhdessä. Haluat suhteen, jossa on rakkautta. Ei se ole mitenkään outoa, kaikki sitä haluavat! Nyt et sitä saa kun seurustelet, sinkkuna sinulla on mahdollisuus löytää joku joka vastaa tunteisiisi. Ei ole järkeä olla rakkaudettomassa suhteessa. Kyllä minäkin välitän eksästäni ja hän minusta, mutta emme pelkästään sen takia voisi olla yhdessä. Ihan sama jos miehesi sanoo että ei erota kun on muutenkin niin kivaa. Sano sille että ei se riitä sinulle ja heippa. On kyse siitä mitä SINÄ haluat.
Eroa, mutta lakkaa hokemasta tuota miehen julmuutta - ei se hänen syynsä ole, jos rakkaus on kuollut.
Hän ei luultavasti vielä tiedosta, että suhde on tullut tiensä päähän. Sanot nyhtäneesi tiedon hänestä, hän ei siis ehkä ollut vielä kerennyt käsitellä asiaa riittävästi. Mulla meni melkein 2 vuotta siitä, kun aloin ymmärtää suhteeni muuttuneen vain ystävyyssuhteeksi, siihen, että todella uskalsin päästää siitä irti. Siihen asti halusin uskotella itselleni, että tämä tästä vielä kääntyy parempaan, vaikka romanttista rakkautta ei enää ollut - välittämistä ja yhdessä viihtymistä, sekä tottumusta ja turvallisuudentunnetta, sen sijaan oli valtavasti.
Mies ei välttämättä tietoisesti katsele muita, mutta jos sellainen löytyy sen enempiä katselemattakin, se on luultavasti menoa sitten.
Olen pahoillani puolestasi, ettet voi jatkaa ystävyyssuhteessa hänen kanssaan. Mulle olisi ollut aivan sietämätöntä, jos eksä ei olisi halunnut pitää mua elämässään, mutta onneksi hän ei ollut niin julma.
11 jatkaa vielä, että ei sinun pakko ole olla ystävä hänen kanssaan. Joko sano että sattuu liikaa että voisit olla ystävä tai (jos mies ei millään halua päästää irti) sanot että ollaan ystäviä mutta tarvitset hieman aikaa ja eroa käsiteltyäsi voit päättää pystytkö siihen oikeasti. Tosi harva pystyy olemaan eksänsä kanssa ystäviä... Itse sanoisin suoraan niin ei tarvitsisi sivusta seurata eksän naisseikkailuja.
Vierailija kirjoitti:
11 jatkaa vielä, että ei sinun pakko ole olla ystävä hänen kanssaan. Joko sano että sattuu liikaa että voisit olla ystävä tai (jos mies ei millään halua päästää irti) sanot että ollaan ystäviä mutta tarvitset hieman aikaa ja eroa käsiteltyäsi voit päättää pystytkö siihen oikeasti. Tosi harva pystyy olemaan eksänsä kanssa ystäviä... Itse sanoisin suoraan niin ei tarvitsisi sivusta seurata eksän naisseikkailuja.
Sanon miestä sen vuoksi julmaksi, koska hän on tiennyt pidemmän aikaa, että ei rakasta minua, mutta ei kertonut asiasta minulle 6kk aikana. Ja sain tietää kesäkuussa hänen flirttailleen toiselle naiselle noin 1kk ajan. Ja vaikka sanoisin, että tarvitsen aikaa, olen sitä yrittänyt, mutta mies pommittaa viesteillä vaikka en vastaisi niihin. Ja antaa olettaa muuta, valehtelee, että rakastaa jne eli suorastaan manipuloi minua sekä kyselee onko minulla joku uusi kun haluan erota vaikka todellisuudessa haluan erota, kun hän ei rakasta. Ja olen itse hyvässä elämäntilanteessa ja kaunis vaikka kuulostaa itseni pallille nostamiselta, mutta minulla ei olisi vaikeutta saada hyvää uutta puolisoa. Mies pelkää luultavasti, että ottaisin heti uuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon miestä sen vuoksi julmaksi, koska hän on tiennyt pidemmän aikaa, että ei rakasta minua, mutta ei kertonut asiasta minulle 6kk aikana. Ja sain tietää kesäkuussa hänen flirttailleen toiselle naiselle noin 1kk ajan. Ja vaikka sanoisin, että tarvitsen aikaa, olen sitä yrittänyt, mutta mies pommittaa viesteillä vaikka en vastaisi niihin. Ja antaa olettaa muuta, valehtelee, että rakastaa jne eli suorastaan manipuloi minua sekä kyselee onko minulla joku uusi kun haluan erota vaikka todellisuudessa haluan erota, kun hän ei rakasta. Ja olen itse hyvässä elämäntilanteessa ja kaunis vaikka kuulostaa itseni pallille nostamiselta, mutta minulla ei olisi vaikeutta saada hyvää uutta puolisoa. Mies pelkää luultavasti, että ottaisin heti uuden.
Tämä oli siis ap ja mies sanoi syyksi jonka vuoksi ei halunnut kertoa, että ei rakasta, koska ei halunnut loukata -ap
Kyllä minäkin sanoin eksälle loppuun asti, että rakastan, ja hänkin sanoi minulle, ja kyllä se jollakin tasolla olikin totta - sellaisella tavalla, millä nyt ylipäätään rakastetaan perheenjäseniä.
Mitä muuten tarkoittaa, että mies on flirttaillut 1kk ajan? Tarkoittaako se jotain systemaattista yhteydenpitoa, yksityisiä viestejä tms, vai jotain arkisempaa?
Sano miehellesi, ettet näe syytä jatkaa rakkaudettomassa suhteessa pelkän kiintymyksen voimin. Ei se ero ole helppoa, vaikka se rakkaus olisi mennykin, sille toisellekaan osapuolelle. Kun mä aloin hahmottaa, että haluan ehkä ulos edellisestä suhteestani, sain lähes paniikkireaktioita, ajatus oli niin kauhistuttava. Lopulta kuitenkin ymmärsin, että se on vääjäämättömyys.
Vastaan alkuperäiseen kysymykseen tommy hellstenin sanoin: rakkaus haluaa toiselle pelkkää hyvää,,kunnioittaa toista ja antaa toiselle täyden vapauden.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan alkuperäiseen kysymykseen tommy hellstenin sanoin: rakkaus haluaa toiselle pelkkää hyvää,,kunnioittaa toista ja antaa toiselle täyden vapauden.
Kaunista ja varmasti totta, mutta miten tämä eroaa vaikkapa siitä, mitä tunnet parasta ystävääsi kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunista ja varmasti totta, mutta miten tämä eroaa vaikkapa siitä, mitä tunnet parasta ystävääsi kohtaan?
jos nyt ihan itseäni ajattelen, niin suhde mieheeni eroaa kahdessa asiassa suhteessa ystävääni: ensinnäkin on seksuaalinen halu, ja sitten halu olla juuri tämän ihmisen kanssa. En minä halua olla koko aikaa ystäväni kanssa.
Lisäksi lämmön tunne rinnassa erottaa miehen ystävästä. Mutta saan saman lämmön kuitenkin suhteessa lapsiini.
Mutta, ei kai se pohjalla oleva rakkaus ole erilaista kuitenkaan..?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin sanoin eksälle loppuun asti, että rakastan, ja hänkin sanoi minulle, ja kyllä se jollakin tasolla olikin totta - sellaisella tavalla, millä nyt ylipäätään rakastetaan perheenjäseniä.
Mitä muuten tarkoittaa, että mies on flirttaillut 1kk ajan? Tarkoittaako se jotain systemaattista yhteydenpitoa, yksityisiä viestejä tms, vai jotain arkisempaa?
Sano miehellesi, ettet näe syytä jatkaa rakkaudettomassa suhteessa pelkän kiintymyksen voimin. Ei se ero ole helppoa, vaikka se rakkaus olisi mennykin, sille toisellekaan osapuolelle. Kun mä aloin hahmottaa, että haluan ehkä ulos edellisestä suhteestani, sain lähes paniikkireaktioita, ajatus oli niin kauhistuttava. Lopulta kuitenkin ymmärsin, että se on vääjäämättömyys.
Mies oli facebookissa jutellut noin kuukauden ajan naiselle. Viesteissä oli laitettu ❤ + ym ja mies antanut kuvan että olisi sinkku eikä maininnut seurustelevansa. -ap
Kertokaas!