Ehdottakaa millä ruoalla voisi korvata krapulapäivien pizzat ja muut roskaruoat?
Onko vinkkejö kuinka välttyä syömästä pizzaa ja muita suolaisia ja rasvaisia ruokia baari-iltojen jälkeisenä päivänä? Olettaen että kuitenkin joskus tulee viihteelle lähdettyä.
Krapulassa ei vaan maitorahkat, kananmunat, raejuustot ja kaurapuurot kauheasti hotsita (vaikka niitä muuten syönkin) ja aina tulee tilattua pizzaa tai kebbia tai ostettua jotain sipsejä. Kunhan vain on suolaistabja rasvaists.
Mitä itse syötte krapulassa? Vai vedättekö vaan uljaasti maitorahkaa?
Kommentit (48)
Kirjolohikiusaus ketsupilla! Se kokkikartanon iso paketti.
Tee itse etukäteen valmiiksi ne mättöruoat ja valitse esim. pitsan täytteiksi vähärasvaisempia ja kasvisvoittoisempia vaihtoehtoja.
Jääkaappikylmä vesimeloni suupaloiksi paloiteltuna on ihan huippu.
Mulle maistuu puuro krapulassakin :D himoitsen puuroa joka aamu, darra-aamuina tämä ei miksikään muutu. Puuro, banaani, maapähkinävoi ja kaneli on täydellinen kombo (maapähkinävoin suolaisuus krapulaakin ajatellen hyvä juttu!)
Vierailija kirjoitti:
Eikö silloin kannattais vähentää sitä juomista,nii vähenis darraherkuttelukin samalla? Jos juo joka viikonloppu kahtena iltana ja mättää roskaruokaa kitusiinsa,nii onhan se epäterveellistä ja lihottavaa.
Mitä vitun roskaruokaa? Miten niin on epäterveellistä ja lihottavaa?
Itse tehty pyttipannu esim. perunasta, sipulista ja kanasta. Öljy rasvana, voi laittaa just niin vähän tai paljon kuin mieli tekee, samoin suolaa
Vierailija kirjoitti:
Ei mene mulla jakeluun että miksi on muka samaan aikaan elävinään terveellisesti, ja kuitenkin pitää sotkea ja myrkyttää se elimistö alkoholilla. Ihan plus miinus nolla, ja oikeastaan paljon pahempikin elimistölle tuollainen laidasta laitaan sekoilu.
Joo kantsii vetää saman tien kunnon ränni, laidasta laitaan sekoilu vaan pahempi elimistölle.
Jostain syystä kankkusessa tekee mieli juoda paljon piimää! Latkin vettä ennen nukkumaan menoa ja heti herättyäni. Sitten vuorossa on piimän hörppiminen, ellei se nyt sitten ole lopussa enkä jaksa länkiä lähikauppaan 200 m päähän. Kun ruoka alkaa maittaa, keitän esimerkiksi spagettia ja syön sen parmesanraasteen kanssa. Ei nyt niin järin terveellistä, mutta tuleepahan syödyksi. Kahvi ei krapulassa mene alas eikä nykyään mikään makeakaan.
ihania vinkkejä täällä! :D oispa jo krapula, testaan näitä!
Ehdottomasti tortilloita, sinne kun jaksaa jauhelihaa/kanaa paistaa ja tomaattia pilkkoa+ paljon kastiketta niin kyllä helpottaa.
Joku juusto, leikkele, kurkku, tomaatti patonki menee hyvin, jos sattuu olemaan
Riisipiirakat munavoilla olen kyllä todennut parhaimmaksi syötäväksi, sopivasti suolattu munavoi niin kyllä maistuu.
Mansikka, mustikka, rahka, maito smoothie
Noniin, tässä ihanuudet, jotka eivät ole niin pahasta kuin mäkkiateria/kebab ranskalaisilla/iso pizza.
-juustomunakas. Neljä kananmunaa, nestettä (maitoa/vettä/kivennäisvettä) ja sitten esimerkiksi emmentalia päälle.
-pasta kylmäsavukinkulla ja herkkusienillä. Laitetaan pasta kiehumaan. Sitten kuullotetaan valkosipulia oliiviöljyssä, siihen säilykeherkkusieniä (tai tuoreita), sitten ilmakuivattua kinkkua. Kun pasta on kiehunut ja valutettu, se sekaan. Sekoitellaan. Lautaselle mukaan raastetaan parmesaania, nypitään basilikanlehtiä ja rouhitaan mustapippuria.
Kävelevä legenda. The legend is alive.
Mun "mätöt":
- Tuo vesimeloni oikein kylmänä
- Rasvaton, jääkylmä piimä
- Juustomunakas, mahd. myös kinkkua jos on. Mustapippuria ja pikkuisen tavallista enemmän suolaa
- Sushi runsaalla soijakastikkeella jos mahdollista
- Ihan pasta + tomaattikastike + parmesanraaste (krapulaan kä hyvin ihan se ns. pastaraaste). Joskus tein tomaattimurskasta, sipulista ja valkosipulista itse, mutta voimattomassa tilassa ihan perus Raguletto tai muu valmiskastike kävi.
- Paistettu naudan jauheliha (mausteena suola ja pippuri ja runsaasti chiliä) + sipuli + valkosipuli ja raejuusto. Prismassa myydään yksiä maailman parhaita valkosipulisuolakurkkuja ja niitä ostan jos tiedän lähteväni juhlimaan, nykyisin aina kun haluan herkutella jollain suolaisella. Tämä ruoka nyt toimii muutenkin kuin krapulassa.
Apua, tulipas pitkä lista... Harvemmin tulee enää ryypiskeltyä, mutta noi on tähän varttuneeseen ikään mennessä todettu hyviksi. Toi pasta ja munakas varsinkin opiskelija-aikaan.
Tää ehkei kuulosta kovin namilta, mutta:
Mulla on aina runsaasti erilaisia kasvissosekeittoja pakkasessa. Sieltä lämmittelen ja lisään koskenlaskijaa ja paistovalmiita moniviljapatonkeja on aina kaapeissa, ellei sämpylöitä. Senkun vaan mählää ja syö niin paljon kuin napa vetää.
Tai "viisi kiloa" ruokasempaa salaattia. Tonnikalasalaattia, tunaa/raejuustoa, taboulleh, fetasalaatti...
Mä olen vasta opetellut kuplavesiä juomaan, että saa kylmää hiilihappoa kola tms. sokerilimujen sijaan. Lidlin Saskiaa useita kuuden pullon paketteja varastossa.
Toisinaan lämpöstä ruisleipää ja keitettyä kanamunaa. Sekin on herkkua.
Mieheni niksi on, että paistinpannussa kunnon rasvakerros, voita ja öljyä, kuumennus, sinne rikotaan useita munia ja mausteet. Hetken päästä siivilöidään kanamunat talteen. Ei kiitos mulle, mutta isäntä on onnellinen. Mitä vaaleammalle leivälle sen saa, sen parempi. Juomaksi hileistä vaniljacokista. Sitten hän on taas tehokkaana porukassa mukana. :D
Unohdin jälkkärit! Vesimelonia ja viinirypäleitä, pakkasesta! Oijoi.
Meillä on nykyään jatkuvasti vesimelonia paloina ja viinirypäle paketteja pakkasessa. (lapset laittaa, kun tykkäävät. On marjojakin.)
Pakkashedelmät sopivat hyvin myös valkkaria viilentämään, ei vetistä. Seuraavana päivänä on miellyttävä ylläri, että herkkuja vielä piisaa. Sellaisenaan tai kuplaveden joukkoon.
Okei, kyllä se fasun sininen ja taloussuklaakin toimii. Ja sammakkosalmiakit. <3
Munakas juustolla ja palvikinkulla.
En nykyään selviäisi darrasta ilman salaattia!! Tölvään salattiin erilaisia juustoja (feta, mozzarella, vuohenjuusto..), siemeniä, pähkinöitä, avokadoa, marinoituja papuja jne. Ja kuorrutan lopuksi salaatin ihanalla etikka+öljykastikkeella.
Juustot nyt ei tietenkään ole terveellisin vaihtoehto, mutta salaatti kokonaisuudessaan on fiksumpi setti kuin rasvassa lilluva noutopitsa. Joskus, jos jaksan, teen itse kevyempää versiota pitsasta tai esim. kasvispiirakasta.
Kivennäisvesi on myös darrassa ehdoton!
Järjestä elämäsi niin, ettei krapulaa tule.
Minä vedän vesimelonia tai tuoretta ananasta mahan täyteen heti aamusta. Heti auttaa.