Miehen harrastukset vievät kaiken vapaa-ajan
On jääkiekkoa, jalkapalloa, frisbeegolffia, kuntosalia useampana päivänä viikossa (lähes joka päivä jotakin). Arkisin on töissä 7-15, kotiin NUKKUMAAN nokoset ja taas lähtö johonkin harrastukseensa. Itse käyn ratsastamassa kerran viikossa ja pumpissa 2 x viikossa ja käyn myös töissä (3-vuorotyö). Minun vastuulleni on jäänyt KAIKKI kotityöt! Mies ei ehdi kauppaan, ei siivoamaan, ei hoitamaan pyykkejä, ei ajamaan nurmikkoa ja pienet pintaremontitkin jääneet ihan puolitiehen harrastusten takia! Mä en vaan jaksa enää. Kaiken kukkuraksi heittää hikiset treenivaatteet pesuhuoneen lattialle, jotta minä saan laitettua ne pesukoneeseen. Olen väsynyt ja vittuuntunut ja olen nyt jättänytkin kotitöitä tekemättä, kun ei vaan jaksa yksin ja inhottaa kyllä elää kaaoksessa, myönnän... Mieskin joskus kehtasi kysyä milloin on viimeksi imuroitu, mitä helvettiä oikeasti!? Harrastuksiaan ei suostu lopettamaan ja menee sille linjalle, että yritänkö kieltää häneltä oman ajan!? En yritä. Pakko purkaa jonnekin...
Kommentit (33)
Ollaan siis oltu 3v. yhdessä, 2v. asuttu saman katon alla. Ennen harrastuksia oli vähemmän ja mies osallistui kotitöihin. Yleensä tehtiin niin, että otettiin yhteinen siivousprojekti ja minä esim. laitoin pyykit, kävin kaupassa ja pyyhin pölyt ja hän taas imuroi ja laittoi ruokaa ja homma toimi! Enää ei tämä toimi, kun itse tulen kotiin klo 22 iltavuorosta on kämppä ihan räjähtänyt ja hän makoilee vaan sohvalla ja huhkii, kun oli niin rankka treeni ja käsi paskana, kun joku taklasi jääkiekossa ym. Siinä sitten alan klo 22 laittamaan likaisia astioita astianpesukoneeseen ja laittamaan pyykkejä koneesta kuivumaan, kun hän ei älynnyt katsoa. Tällaista tämä on. Ap
Suosittelen että pyöräytätte tuohon vielä lapsen jos kohta seksiä edes ehditte harrastamaan. Sen jälkeen ukko tod. näk. vain lisää harrastusten määrää ettei kotona tarvii olla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuota enää kutsua parisuhteeksi? Ehdittekö edes nähdä/viettää aikaa yhdessä? Mä olisin tossa vaiheessa jo päättänyt suhteen
Jaa a. Minun työni on sellaista, että kun tulen yövuorosta kotiin on mies jo ehtinyt lähteä töihin jne. Sanomattakin selvää, että mun vapaat menee vaan kotihommiin. Viikonloppuisin olen välillä töissä, mutta yleensä hän älyää sen, että jos minulla on lauantai vapaa, niin hän viettää lauantain kanssani tehden jotakin.
Minä olen lähtenyt tuollaisesta suhteesta pois, sen kummemmin draamailematta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että pyöräytätte tuohon vielä lapsen jos kohta seksiä edes ehditte harrastamaan. Sen jälkeen ukko tod. näk. vain lisää harrastusten määrää ettei kotona tarvii olla.
Juu, eipä tule kuuloonkaan. En ymmärrä miksi hän on haalinut noita harrastuksiaan noin helvetisti!? Koko ajan menossa johonkin. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla ja saattaa vittumaisesti töksäyttää, että "mitä mä täällä kotona yksin teen, kun sä olet iltavuorossa" NO V*TTU SIIVOA VAIKKA!?
Tuo on yksi syy miksi lopetin edellisen suhteeni. Jos toinen laittaa harrastukset parisuhteen edelle on aika laittaa lusikat jakoon. Silloin sillä harrastuksen parissa askartelevalla ei ole enää halua olla toisen kanssa eikä kantaa omaa vastuutaan kotitöistä, joten parempi erota niin tarvitsee siivota vain omat sotkut.
Olen tyytyväinen ratkaisuuni, eläköön ex sikölätissään.
Kuten joku jo sanoi, älä ala ainakaan missään vauvakuumeessa lapsia tekemään tuohon tilanteeseen. Mies on harrastuksissa koska niissä on kivempi olla kuin kotona, ja lasten myötä miestä ei näkyisi tuotakaan vähää. Toki sopii kysyä onko hommassa nytkään mitään järkeä, mies tuntuu olevan suhteessa pelkästään koska sinä hoidat ne ikävät kodinhoito jutut jotka hän sinkkuna joutuisi tekemään itse.
Eihän tuo ole edes mikään parisuhde. Jos ukko ei ala joustamaan niin kamat jakoon ja eri suuntiin.
Aloita vaikka siitä, ettet pese miehen treenikamoja. Urheilkoon haisevilla.
Ala säkin harrastaa ja lopeta marttyrointi.
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka siitä, ettet pese miehen treenikamoja. Urheilkoon haisevilla.
Kyllä olen tätäkin tehnyt ja alkaa huuto miksei ole pesty ja kaivaa kaapista sitten aina uudet treenivaatteet, kun niitä on joku miljoona. Olen sanonut, että peskööt itse ja pari kertaa on pessytkin, mutta sitten alkaa joku jupina, kun pesussa on nyt valkoista pyykkiä, että ei hän voi niitä treenivaatteita sinne laittaa tms. tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän harrastankin, mutta minulla ei mene harrastukset överiksi enkä voi työni vuoksi hyppiä joka ilta jossain. Jos kävisin samalla tavalla harrastuksissa, niin voin kertoa, että tää kämppä ois pahempi, kuin kaatopaikka ja pyykkivuori peittäisi koko kylppärin.
Meillä sama juttu, tosin saa harrastuksestaan myös vähän rahaa. On kotona klo 17, ottaa isomman auton ja lähtee. Vkl on turnauksissa. Meillä on 9kk lapsi, ihan hyvin on pärjätty. Sit kun on vapaailta 1-2 2 viikossa saan oman illan:) meillä tää toimii ja toivon että saa elantonsa joskus harrastuksestaan. Oon ottanut koko paketin, ei tullut yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän harrastankin, mutta minulla ei mene harrastukset överiksi enkä voi työni vuoksi hyppiä joka ilta jossain. Jos kävisin samalla tavalla harrastuksissa, niin voin kertoa, että tää kämppä ois pahempi, kuin kaatopaikka ja pyykkivuori peittäisi koko kylppärin.
koita. Jos ei se mies herää, niin ehkä on syytä miettiä onko eri osoite hyvä.
Ap, oma asunto hakuun. Ei tuo vaan toimi, jos vain toinen hoitaa kotihommat. Sulla on siellä aikuinen lapsi. Pyykinpesu kuuluu molemmille ja urheilijan on syytä huoltaa itse varusteensa. MInä kiellän sinua siivoamasta tuon "lapsukaisen" jälkiä ja pesemästä sen vaatteita. Hanki Peltorit niin sinun ei tarvitse kuunnella sen huutoa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama juttu, tosin saa harrastuksestaan myös vähän rahaa. On kotona klo 17, ottaa isomman auton ja lähtee. Vkl on turnauksissa. Meillä on 9kk lapsi, ihan hyvin on pärjätty. Sit kun on vapaailta 1-2 2 viikossa saan oman illan:) meillä tää toimii ja toivon että saa elantonsa joskus harrastuksestaan. Oon ottanut koko paketin, ei tullut yllättäen.
Joo, no meillä ei saa mitään rahaa (päin vastoin niihin menee todella paljon rahaa), vaan on kyse puhtaasta harrastamisesta. Eikö sinusta ikinä tunnu, että olet vain yksin kaiken kaaoksen keskellä? Ja teillä vielä pieni vauvakin.
Kyllä olen eroakin miettinyt, kun nämä viime kuukaudet on ollut yhtä tuskaa. Töissä joutuu paahtamaan kauhealla tahdilla ja sama jatkuu kotonakin... Mies vaan haluaa tehdä niitä mukavia juttuja ja kuulemma rentoutua harrastusten parissa, kun töissä on niin rankkaa. Hän ajattelee vaim itseään. Ei sitä, että meillä on yhteinen asunto, josta pitäisi yhdessä huolehtia. Eipä häntä edes taida sotku häiritä sen kummemmin, kun ei mitään tee sotkun poistamiseksi. Minua häiritsee! En edes kehtaisi ketään vierasta päästää ex-tempore sisälle. Miehen harrastuskavereita käy joskus, kun menevät samalla kyydillä harrastuksiin ja kyllä mua hävettää, jos vastassa kaaos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, eipä tule kuuloonkaan. En ymmärrä miksi hän on haalinut noita harrastuksiaan noin helvetisti!?
Koska hän voi.
Vierailija kirjoitti:
Teettekö te edes yhdessä yhtään mitään? Kumpikin viilettää menemään, ettekö esim. perheenä käy joskus jossain?
Voiko tuota enää kutsua parisuhteeksi? Ehdittekö edes nähdä/viettää aikaa yhdessä? Mä olisin tossa vaiheessa jo päättänyt suhteen