Miehen harrastukset vievät kaiken vapaa-ajan
On jääkiekkoa, jalkapalloa, frisbeegolffia, kuntosalia useampana päivänä viikossa (lähes joka päivä jotakin). Arkisin on töissä 7-15, kotiin NUKKUMAAN nokoset ja taas lähtö johonkin harrastukseensa. Itse käyn ratsastamassa kerran viikossa ja pumpissa 2 x viikossa ja käyn myös töissä (3-vuorotyö). Minun vastuulleni on jäänyt KAIKKI kotityöt! Mies ei ehdi kauppaan, ei siivoamaan, ei hoitamaan pyykkejä, ei ajamaan nurmikkoa ja pienet pintaremontitkin jääneet ihan puolitiehen harrastusten takia! Mä en vaan jaksa enää. Kaiken kukkuraksi heittää hikiset treenivaatteet pesuhuoneen lattialle, jotta minä saan laitettua ne pesukoneeseen. Olen väsynyt ja vittuuntunut ja olen nyt jättänytkin kotitöitä tekemättä, kun ei vaan jaksa yksin ja inhottaa kyllä elää kaaoksessa, myönnän... Mieskin joskus kehtasi kysyä milloin on viimeksi imuroitu, mitä helvettiä oikeasti!? Harrastuksiaan ei suostu lopettamaan ja menee sille linjalle, että yritänkö kieltää häneltä oman ajan!? En yritä. Pakko purkaa jonnekin...
Kommentit (33)
Sinä itse pyörität tätä härdelliä ja saat sen vain itse loppumaan. Alat siis sietämään sotkua niin pitkään kuin mies alkaa siivoamaan ja hankit oman kämpän
Jätät kylmän viileästi sen pyykit pesemättä ja anna ulista, jos ulisee. Sano, että vapaa-aika se on sullakin eikä sun harrastuksiin kuulu sen harrastuskamojen huoltaminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette puineet asiaa?
Ensinnäkin olen kertonut hänelle kuinka väsynyt olen, kun rankan työn jälkeen odottaa kotona vielä toinen työ. Olen sanonut, että hänen harrastukset on menneet liiallisuuksiin ja pitäisi kodin ja suhteen eteen tehdä jotakin. No, sanoo, että harrastaa, kun se tuulettaa päätä töiden jälkeen. Ei oikeastaan kommentoi mitään miksi ei tee kotona lähes mitään. TAI sanoo muuten! "juuri viime viikolla vein roskat ja leikkasin nurmikon ja pyyhin pöydät ja kävin kaupassa". Joo... Roskat vei ja nurmikon ajoi ja kävi kerran kaupassa hakemassa pari maitoa ja leipäpussin ja omia treenieväitään. Se riittää hänestä, kun kerran viikossa tekee edes jotain, mutta jostain syystä minä joudun tekemään miltei joka päivä jotain! Ap
No ap mitä hyvää sinä saat suhteestanne?
Toisaalta sullahan on ihan kunnollinen mies kun käy töissä ja harrastaa liikuntaa.
Mun mies ei käy töissä eikä harrasta mitään eikä tee kotitöitäkään...koneella vaan istuu ja valittaa kun on tylsää eikä oo rahaa.
Toki miehesi voisi jättää jonkin harrasteen pois ja tehä silloin kotitöitä. Ja jokin yhteinen juttu teillä pitäs olla, joko harrastus tai kyläilyä yhdessä.
Näytä aloitus miehellesi, niin uskon että olet ihan vapaa menemään sen jälkeen itsemurhavuokrayksiöösi elämään kissanaisena lopun ikäsi. Mieskö ei osallistu kynttiläkuppien siirtelyyn ja posliinifiguriiniesi kiillottamiseen?
Ottaisin eron.Tiohan on kuin kolmas lapsi.Mitä tyyppi kuvittelee itestään?
Sinuna etsisin asunnon ja muuttaisin joku nätti päivä pois. Veisin vain kamani mukaan ja en siitä varoittelisi. Kuinkakohan kauan miehellä kestäisi tajuta tilanne?
Mutta tosihan on, että mies tekee noin, koska hän voi tehdä. Eli sinä ap mahdollistat sen toiminnallasi ja paapomisellasi. Miksi pelkään miehen jupinaa? Miksi et vastaa siihen samalla tapaa? Miksi vain väniset, teet niitä kotihommia ja olet marttyyri? Hoida nyt omat asiasi kuntoon ja jos aikaa jää, niin sitten voit ehkä huolehtia miehen jutuista, mutta pesukone pesee helposti vain sinun omia vaatteitasi, tiskikone vain sinun astioitasi, vaihdat lakanat sängystä vain omalle puolellesi, vain omat suihkupyyhkeesi, teet vain itsellesi ruoan jne. Elät niin kuin vieraan tyypin kanssa eletään, kämppiksen. Ja kun sota tulee, niin sodit. Tosin en tiedä auttaako se mitään teidän tapauksessa, luultavasti mies lupaa vaikka mitä, että palvelu jatkuu ja kun se jatkuu, niin lupaukset unohtuvat. Joka tapauksessa pallo on nyt täysin sinulla ap, ei miehellä, vaan sinulla. Ole aikuinen.
Istutte alas ja kirjaatte kotityöt mitä tulee tehdä viikottain tai muuten. Mies tekee puolet ja järjestää ajan siihen jostain. Älä tee sen hommia.
Vierailija kirjoitti:
Näytä aloitus miehellesi, niin uskon että olet ihan vapaa menemään sen jälkeen itsemurhavuokrayksiöösi elämään kissanaisena lopun ikäsi. Mieskö ei osallistu kynttiläkuppien siirtelyyn ja posliinifiguriiniesi kiillottamiseen?
Ei yhtään hullumpi vaihtoehto! Kämpän ei oo pakko olla yksiö ku ei ne kaksiot nyt niin paljoa kalliimpia ole ja kissat on kivoja :) Jos olisin ap niin en olisi tuossa suhteessa, mies tuskin tuosta muuttuu miksikään. Kiva sit vielä 10v kuluttua olla samassa tilanteessa ehkä jopa lapsi kuvioissa mukana
Mitä te siellä himassa teette jos kumpikaan ei oikeastaan siellä koskaan ole, mutta aina vaan pitää siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka siitä, ettet pese miehen treenikamoja. Urheilkoon haisevilla.
Kyllä olen tätäkin tehnyt ja alkaa huuto miksei ole pesty ja kaivaa kaapista sitten aina uudet treenivaatteet, kun niitä on joku miljoona. Olen sanonut, että peskööt itse ja pari kertaa on pessytkin, mutta sitten alkaa joku jupina, kun pesussa on nyt valkoista pyykkiä, että ei hän voi niitä treenivaatteita sinne laittaa tms. tekosyitä.
Juokse.
Miten olette puineet asiaa?