Syödäänkö nyhtökauraa maun vuoksi vaiko trendin takia?
Kommentit (27)
Syön siksi, että se korvaa lihaa ruokavaliossani. Olen siis kasvissyöjä ja sillä saan proteiineja. Muu perhe saa silloin myös lihattoman päivän, sillä se kelpaa kaikille ja on hyvää.
Lihan korvikkeena, lisäksi se on hyvää.
Jaa'a, en ole vieläkään saanut maistettua kyseistä herkkua(?), koska kaupoissa(Prisma ja Cittari) joissa käyn sitä ei ole ikinä saatavilla. Haluaisin maistaa uteliaisuudesta, ja jos se olisi hyvää ottaisin tavaksi. En syö punaista lihaa mutta kanaa ja kalaa syön.
Trendin takia.
Kaikki matkivat toisiaan kaikessa. Aika säälittävää.
En kummankaan, kun hyllyt on aina tyhjinä.
Mausta en siis osaa sanoa, trendi ei ole kiinnostava tekijä. Haluaisin mielelläni lisätä ruokavaliooni terveellisen, täyttävän, kotimaisen, kasvisperäisen raaka-aineen, jos sen maku miellyttää.
syön siksi, koska on kiva saada vaihtelua ainaisten linssien ja hernerouheen rinnalle. Trendi tai ei, niin nyhtökaura on monipuolisesti sovellettavissa ja kohtuullisessa ajassa. Ei vaadi liotteluja tai keittämistä vaan voi syödä vaikka suoraan paketissa.
Noudatan kasvisruokavaliota, joten oli kiva saada joku uutuus maistettavaksi. Yhden kerran vasta oon kaupasta tuota löytänyt, mutta ei se mitään maailmoja mullistavaa ollut kyllä maultaan. Ehkä sitä toisinaan voisi silti ostaa.
No ihan trendin vuoksi. Ihmiset ovat innoissaan siitä ja kehuvat sitä.
Vaikka kaikki tietävät sen maistuvan pahalle ja olevan kallista.
Kohta trendi menee ohi ja tilalle tulee uusi hitti, josta on pakko tykätä muuten ei ole enään trendikäs.
Veikkaan seuraavan trendin olevan joku pähkinät mitkä joku eläin on jo syönyt ja ulostanut...
Aika moni sekasyöjäkin haluaa vähentää lihan käyttöä. Vaikka ei kasvissyöjäksi aikoisikaan. Erityisesti punainen liha on haitallista terveydelle.
Minä syön sitä protskun takia. Hyvää on
Jos sitä joskus kaupoista löytyisi niin söisin ihan siitä ilosta että on kotimainen vaihtoehto esimerkiksi soijarouheelle. Siis mieti nyt, kotimainen kasviproteiinin lähde! Lihaa en ole syönyt 18-vuoteen. Mutta haluaisiin vähentää tuontiruoan määrää ruokavaliossani jos vaan olisi enemmän kotimaisia vaihtoehtoja.
Luulen että tässä vaiheessa moni syö koska kokeilee ensimmäisen kerran. Esim minä en ole kokkinakaan vielä kyseistä tuotetta testannut. Varsinainen käyttäjäkunta muodostuu varmasti seuraavan vuoden aikana ja seuraavien vuosien aikana nähdään onko tuote pysynyt suosiossa vai oliko kyseessä hetken muoti. Nythän myynti kasvaa joka päivä kun kaupat ottavat enemmän sitä valikoimiin ja tuote tulee yhä useamman saavutettavaksi.
Minä tykkään sen tekstuurista. Makua siihen saa kun maustaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sekasyöjäkin haluaa vähentää lihan käyttöä. Vaikka ei kasvissyöjäksi aikoisikaan. Erityisesti punainen liha on haitallista terveydelle.
Lihan syöntiä voi vähentää, mutta kyllä tilalle kannattaa ottaa jotain aitoa ruokaa eikä teollista einestä.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Suomalaiset syövät edelleen huomattavasti enemmän punaista lihaa mitä vaikkapa WHO suosittelee. Olisi terveydelle (ja ympäristölle) hyödyllistä jos lihansyöjät korvaisivat edes yhden lihaaterian viikossa kasvisversiolla.
Esimerkiksi äitilleni on tehty pallolaajennus jo alle 60-vuotiaana eikä lihansyönti tai prosessoidun ruoan syönti siitä yhtään vähentynyt. Jos minulla on joskus lapsia eivät he tule kovin kauaa mummiaan näkemään... En usko että äitini elää kovin vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
En kummankaan, kun hyllyt on aina tyhjinä.
Mausta en siis osaa sanoa, trendi ei ole kiinnostava tekijä. Haluaisin mielelläni lisätä ruokavaliooni terveellisen, täyttävän, kotimaisen, kasvisperäisen raaka-aineen, jos sen maku miellyttää.
Siinä tapauksessa valitset varmasti jotain muuta kuin nyhtökauraa.
Ei se lihakaan maustamatta miltään maistu. Itse maustan nyhtökaurani reippaasti, paistan ja syön siksi, että en halua syödä eläimiä. Aloin vegaaniksi eettisistä syistä, en todellakaan ollakseni trendikäs tai siksi, että lihan rakenne olisi ällöttänyt - siksi minusta on kiva että on olemassa tutun ja turvallisen tuntuisia kasvisvaihtoehtoja, nakkeja, rouheita, vihiksiä jne. jotka näyttävät, ettei elämä vegaanina ole mitään elitististä iduilla ja salaatilla kituuttamista vaan ihan normaali ihminenkin kykenee tähän. Muiden syömiset on mulle melko lailla ihan sama, en niihin puutu, en ole raivovegaani paasaaja-käännyttäjä. Teen oman osani ja se riittää.
Olen sekasyöjä ja olen kerran päässyt maistamaan nyhtökauraa. Tykkäsin siitä kovasti, mutta hinta on sen verran korkea että halvemmalla tekee nyhtöpossua.
Monet haluavat nyt maistaa sitä, kun se on uutuus, mutta sen varsinainen kohderyhmä ovat ihmiset, jotka eivät syö lihaa, mutta haluavat ruokaansa sen kaltaista tekstuuria ja proteiinia.