Onko lasta enää pakko antaa tapaamisiin? Sain tietää että lapseni isän uudella avovaimolla on
rikosrekisteri mm. pahoinpitelyistä ja hänen omat lapset on otettu huostaan. Lapsen isän kanssa erottiin jo raskausaikana, ja hän on tavannut lasta säännöllisen epäsäännöllisesti.
Muhun otti yhteyttä tän uuden avovaimon tuttava, joka oli huolissaan kuultuaan että miehellä on 4-v tytär.
Ottaisinko johonkin sosiaali-ihmiseen yhteyttä ja olisiko mahdollista vaatia että isä tapaisi lasta niin ettei tämä avovaimo ole paikalla? Miehen kanssa asiasta olen yrittänyt keskustella mutta turhaan, hänen mielestä olen vainohrahainen ja tarkoituksella hankala.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi kieltäytyä antamasta lasta tapaamisiin, ennen kuin jotakin tapahtuu.
Mitäs te tätä alapeukutatte? Perusteluiksi ei riitä pelkästään se, että kolmannella taholla on rikosrekisteri, ainakin mitä kylillä puhutaan. Ette taida tietää ja ymmärtää miten oikeusvaltio toimii.
Jos naisen lapset otettu huostaan ja naisella on rikosrekisteri lapsen pahoinpitelystä niin kyllä nyt järki sanoo että tuo asia voi vaikuttaa tapaamisiin. Sossun asia on tarkistaa taloudessa elävän toisen aikuisen tausta.
Vierailija kirjoitti:
Risti sormet ja varpaat ja toivo parasta. Sano tytölle, että on kiltisti kun äitipuoli on paikalla. Jos heittäydyt hankalaksi (sotket sossut asiaan), voi olla että sinä olet eka, johon se impulssikontrollin puute kohdistuu.. Ja tyttösi heti toisena.
Ikävä tilanne.
Tämä on todella huono ohje, koska siinä kehotetaan hymistelemään ja miellyttämään mahdollisesti sairasta naista (isän avopuoliso). Miksi lapsen pitäisi edes ymmärtäö kieroja aikuisten asioita? Miksi lapsi ei saa olla lapsi?
Mä en miettisi hetkeäkään tarkastaa avovaimon taustat, mutta sitä en voisi yksityishenkilönä tehdä muuten kuin tuomioiden/rikosten osalta. Ottaisin yhteyttä perheneuvolaan ja vaatisin tapaamista kaikkien kolmen aikuisen kesken. Minulla olisi siihen oikeus lähivanhempana koska lapsen turvallisuus ajaa aikuisten häpeän tai kunnian ohi. Syyksi sanoisin: tapaamiset ei avovaimon läsnäollessa jatku ennen kuin asia on käsitelty viranomaisten läsnäollessa eli perheneuvola ja lastenvalvoja.
Jos avovaimolta on otettu lapset huostaan esim. väkivallan/lasta alistavan köytöksen vuoksi (kun ei hermot kestä) niin sen pitäisi olla jokaiselle vanhemmalle vaaran merkki!
Jos sinä et äitinä epäsäännöllisen säännöllisiä isän tapaamisia nyt vähään aikaan noudata, eli ennen kuin uusi tapaamissopimus tai asian varmistus tehty, ei sulle tule seuraamuksia. Asia ei saa tietysti liikaa pidentyä, sillä lapselle on hyvä nähdä isäänsä joskus. Ja jos isä haluaa lastansa nähdä niin voihan hän nähdä lasta ilman avovaimoaan. Lapsihan on tärkeä ja tärkein, eikö?
Vanhemmat, suojelkaa lapsianne!
Ottaisin ehdottomasti yhteyttä lastenvalvojaan, tai mikä se taho nyt onkaan joka näitä asioita hoitaa, ja kysyisin neuvoa. Kyllä asia pitää selvittää mikäli naisen tausta on totta. En antaisi omaa lastani valvomatta tuollaisen henkilön kanssa samaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Isähän sen lapsen kai hoitaa? Mielestäni vaatimuksellesi ei ole perusteita.
Ja sen isukin ei tarvitse kuin mennä kipasemaan ärrältä tupakkiaski, niin...
Voi aivan varmasti vaatia vaikka mitä tuollaisen rekisterin perusteella! eihän sen annettaisi tehdä töitä missään päiväkodissakaan, vaikka olisi muitakin hoitajia paikalla, joten miten sitten muutenkaan, ja omaa lastaan? Mua ainakin pelottais, en antaisi olla tekemisissä!
Ei lapsia syyttä suotta oteta huostaan.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta minkälainen uuno alkaa jonku raivopään kanssa suhteeseen jolta on jopa omat lapset viety.
Mun exä alkoi. Molemmilla oli omat asunnot, vaikka olivatkin tiiviisti yhdessä.
En edes tiennyt, että naisella oli oma lapsi otettu huostaan. Mies itse kertoi mulle, mutta oli itse samaa mieltä, että nainen voi olla omassa kodissaan kun meidän lapset on isällään.
Ja toisekseen, mulla on tuttavapiirissä eräs raivopää nainen, jolla on yllättävän hyvä flaksi miesten suhteen. Sellainen jännänainen.
Impulssikontrollin puute on suomeksi silmitön raivo mitättömistä(kin) asiasta.
Pientä lasta en moiselle altistaisi, en isompaakaan. Aikuisenakin pelotti, kun joutui kohtaamaan moista.