Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, oletko koskaan feikannut sairautta että olet saanut olla sairaslomalla

Vierailija
31.08.2016 |

esim. omalla ilmoituksella, lapsen sairauden syyllä tai valehdellut suoraan lääkärille?

Jos olet niin miksi? Mitä teit oikeasti?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Pelkäisin liikaa, että tulisin heti feikkaamisen jälkeen oikeasti kipeäksi.

Vierailija
2/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työelämässä koskaan näin tehnyt. Mutta muistan kyllä joskus ala-asteaikoina tekytyneeni vähän oikeaa kipeämmäksi, että äiti antaisi jäädä kotiin. Joskus kun tuntui, että oli flunssa tulossa niin taisin jopa hieman tahallaan vilustuttaa itseäni :D olin lapsena tosi harvoin sairas ja halusin joskus kokea sen, että saa jäädä kotiin lepäilemään, kun muut on töissä ja koulussa.

Eli lapsena tyhmä ja viekas, mutta nyt aikuisiällä ei kävisi mielessäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feikannut tervettä, ettei tulis saikkua. Tuli silti.

Vierailija
4/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä tee.

Vierailija
5/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pari kertaa yrittänyt valehdella olevani kunnossa mutta pomo pakotti lääkäriin ja molemmilla kerroilla lekuri pisti sairikselle.

Vierailija
6/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan enkä tule koskaan niin tekemäänkään. Pari viikkoa sitten sain lääkäriltä viikon saikkea mutten suostunut ottamaan lappua vastaan. Mieluummin töissä kuin tyhjänpanttina.

Vierailija
7/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sama syy ku 1.

Vierailija
8/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan enkä tule koskaan niin tekemäänkään. Pari viikkoa sitten sain lääkäriltä viikon saikkea mutten suostunut ottamaan lappua vastaan. Mieluummin töissä kuin tyhjänpanttina.

Kyllä sen lapun voi ottaa vastaan. Sairaslomalla ei ole kiellettyä tulla töihin, jos työnteko onnistuu.

Vierailija
9/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, jos sitä kutsutaan feikkaukseksi, että on yksinkertaisesti liian väsynyt tai ahdistunut mennäkseen töihin. Pidän pari kertaa päivässä "sairas"lomapäivän ihan vain levätäkseni, jos siltä tuntuu.

Vierailija
10/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa.

Ensimmäisellä kerralla olin niin p*skassa työpaikassa, että sieltä ei saanut edes palkatonta vapaata, saati sitten parin tunnin poissaoloa. Joten feikkasin migreenin ja menin työhaastatteluun. Sain paikan, jätin sen edellisen.

Tästä podin pitkään huonoa omaatuntoa.

Toisen kerran otin ihan vaan v-tutusvapaata, kerroin työpaikkalääkärille syyn ihan suoraan. Menin päiväksi sienestämään, grillasin laavulla, latasin akkuja.

Vierailija
11/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tyhjästä ole saanut, mutta olen jäänyt esim. 3. päiväksi omalla ilmoituksella kotiin lepäämään (toipumismielessä), vaikka ei olisi enää kuumetta ja olisin saattanut aivan hyvin jaksaa työpäivänkin tehdä. Toisaalta uskon, että kunnon parantelu ennaltaehkäisee jälkitauteja, joten en nyt suurensuurta syyllisyyttä tästä koe.

Vierailija
12/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti olen ollut

välillä niin alamaissa, että teeskentelin ... Sain nukkua 2-3 pv ja jaksoin taas. En halunnutkaan pidempää sairaslomaa enkä mitään terapioita.

:/ huono omatunto tuli kylläkin

Vierailija
13/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin nuorempana tekemään puhelinmyyjän työtä. Olin ihan loppu siihen hommaan, aamut alkoi itkulla kun olisi pitänyt lähteä. Pariin kertaan saikutin turhaan, ensin "kuumeen takia", pari päivää surkeana töissä ja sitten saikutin "jälkitaudin takia". Aika pian lopetin työt kokonaan, ei vaan pystynyt.

Muista töistäni olen pitänyt niin paljon, että ei ole käynyt mielessäkään saikuttaa turhaan.

Vierailija
14/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, lukiossa ja useinkin. En kokenut mielekkääksi, kun tiesin pärjääväni mainiosti vaikka jäisin kotiinkin. Omia lapsiani olen katsonut tarkkaan, etteivät ryhdy moiseen.

Vierailija
15/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki teeskennellyt ole, mutta ehkä vähän liioitellut.

Vierailija
16/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamisen takia muutaman kerran nuorena. Nykyään tiedän, että se paniikkihäiriökin olisi ollut ihan kelpo syy.

Vierailija
17/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen lapun voi ottaa vastaan. Sairaslomalla ei ole kiellettyä tulla töihin, jos työnteko onnistuu.

Meillä ei ainakaan vakuutus korvaa työtapaturmaa, joka sattuu saikulla tai ennen työajan alkamista.

Vierailija
18/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen feikannut itselleni vatsataudin. Olin yksinkertaisesti niiin väsynyt huonosti nukutun yön jäljiltä (naapurin vauva itki yön läpeensä ja heidän koiransa haukkui samaan tahtiin), että en uskaltanut lähteä ajamaan tunnin työmatkaa nukahtamisen pelossa. Harmitti vaan kun sain sitten saikkua kaksi päivää tämän hätävarjelutekosyyni varjolla, vaikka olisin ollut ihan työkuntoinen jo seuraavana päivänä. Tein kyllä sitten omalla ajallani jotain työhommia "korvaukseksi" omalle moraalilleni. 

Vierailija
19/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kerran. Oli alkuraskauden voimakasta pahoinvointia, mm oksentelin jatkuvasti. Viikon saikun jälkeen olo oli edelleen kamala, mutta en oksennellut enää. Hain toisen viikon vielä saikkua "kun oksentelu jatkuu". Ajattelin siis etten saisi enää saikkua kun ei okseta.. Raskas fyysinen työ kuitenkin.

Vierailija
20/33 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan vakuutus korvaa työtapaturmaa, joka sattuu saikulla tai ennen työajan alkamista.

Höpö höpö, työntekijä on aina vakuutettu kun on töissä. Saikkulapulla ei ole mitään merkitystä asiaan. Lääkärin määräämä sairasloma ei ollenkaan aina takaa mitään oikeutta olla pois työpaikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme