Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkasin juuri 9kk vauvalle matkalle mukaan 55 ruokapurkkia.

Vierailija
31.08.2016 |

Painavat ihan hiton paljon. Kahden viikon reissu, tuossa siis liha-kasvissoseet,hedelmäsoseet ja muutama valmispuuro.

Vaippoja saaa onenksi periltäkin, mutta ruokia ei. Lähdemme kambodzaan

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö vain purkkiruokaa?

Vierailija
2/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, siellähän ei varmasti ole vauvoja, tai ainakaan ne ei syö mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9kk söi vain mun tekemää kotiruokaa. En matkalla kyllä olisi sille saanut bataatimuussia tehtyä...

Vierailija
4/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te hotellihuoneessa teette vauvalle mössöjä?? En mä ainakaan luottaisi että ravintolassa tehdään juuri sellainen annos juuri niistä raakaaineista joista haluan..

Vierailija
5/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on kiva että viitsitte raahata tuonikäisen lapsen ruokineen toiselle puolelle maapalloa. Minä en viitsisi.

Vierailija
6/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka. Kai se nyt jotain tuoretavaraakin matkalla saa?

Vierailija
7/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun hommaa.

Vierailija
8/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä te hotellihuoneessa teette vauvalle mössöjä?? En mä ainakaan luottaisi että ravintolassa tehdään juuri sellainen annos juuri niistä raakaaineista joista haluan..

Voi luaja mikä justiina

Vierailija
9/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Tulee käytettyä matkalla ja kotiin tullessa on kevyempi laukku.

Itsekin pakkasin vauvalle Suomesta purkkiruuat ja maidot ihan vain Espanjaan ja Kreikkaan suuntautuville lomamatkoille. Meillä tosin vauva oli moniallerginen ja ruokavalio oli tuolloin hyvin suppea maitoja myöten.

Vierailija
10/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mekin tehtiin 8kk ikäisen kanssa, imetin vielä silloin. Kotona vauva söi itse tekemiäni ruokia mutta en niitä alkanut ottaan mukaan. Meillä oli huoneistossa hella ja mikro joten aamu-j a iltapalapuurot hoitui omassa huoneessa. Oltiin viikko reissussa. Piti osata pakata fiksusti 😁 en halunnut ottaa sitä riskiä että vauvalle ei kelpaisikaan paikalliset mössöt. Kukaan vauva ei mene rikki kahden viikon purkkiruuasta..

Vierailija
11/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ysikuinen oli kyllä niin nirso, ettei kelvannut kuin tietty ruoka. Vieläkin huono syönöön nelivuotiaana.

Vierailija
12/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma piltti huoliskin sitä pilttiä..Ei päästä mihinkään, koska vauvalle kelpaa vaan äidintekemät soseet.

Vierailija
13/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin samanikäiselle vauvalle vielä paljon enemmänkin muistaakseni. Taisivat painaa n.15kg yhteensä vauvat maidot ja ruoat. Imetin kyllä, mutta otin ihan törkeän läjän korvikettakin mukaan, koska mentiin Thaimaahan, ja kuumuuden takia halusin vauvan juovat mahdollisimman paljon. Ja eipä näkynyt siellä kaupoissa yhden ainutta sosepurkkia tai korviketta, eli onneksi raahattiin Suomesta.

Vierailija
14/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Kuulostaa ihan absurdilta! Miksi ne vauvat pitää raahata toiselle puolelle maailmaa (jos siitä tekee noin mahdotonta).

Vierailija
15/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
16/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ehkä jotenkin ymmärrän nuo ruokasoseet, mutta että hedelmätkin..? Eikö 9 kk syö jo hedelmiä? perillähän niitä piisaa tuoreina yllin kyllin.

Vierailija
17/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan ihan paketin kaurapuuroa. Siihen on hyvä muussata esim banaania jne jne.

Itsekkin raahasin ison läjän ruokaa mukana kun lähdettiin thaimaaseen lapsen ollessa 7kk ja olimme siellä 4kk. Tein reissussa kaikki ruoat lapselle itse, kun en uskaltanut syötellä paikallisissa ravintoloissa ruokia.

Ihan annan thaimaan ruokakaupoille tuoreidesta ison plussan, kasvikset ostin torilta. Mies oli ainoa joka sai matkan aikana yhden vatsataudin.

Kivittäkää vaan, mutta reissu oli onnistunut ja ihan mahtava, kaikki meni hyvin kun olin suunnitellut monet asita valmiiksi.

Vierailija
18/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kannattanut kokeilla vaikka sormiruokaa ennen reissua? Hyvin voisi syödä hedelmiä/kasviksia ihan tuoreena. Lihat vaikka sitten purkista jos ei luota paikallisiin.

Vierailija
19/19 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootteko te tosissanne?

Mä en ole ikinä raahannut mitään ruokaa lapsille mukaan reissuille. Tietty matkan ajaksi ja ekaksi aamuksi sekä illaksi mutta aikuisillekin on eväät. Perillä syödään sitä mitä on: hedelmiä, ravintoloissa riisiä ja höyrytettyjä kasviksia, leipää jne. Juoneet ovat vettä ja joskus hiukan mehua, mutta 90% rintamaitoa.

Allergiatapauksissa ymmärrän asian, mutta muuten en tajua. Ehkä tämän takia meitä on katsottu kieroon kun olemme reissanneet yhdellä kantorinkalla ja yhdellä rinkalla muiden lapsiperheiden laittaessa ruumaan kasan matkalaukkuja. Niissä yhdessä on sitten ollut aina varmaan ruokaa.