Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsytti kun lapsen kummi osti nuken

Vierailija
31.08.2016 |

meidän pojalle synttärilahjaksi. Hyvin oli jo tiedossa, että poikaa kiinnosti yli kaiken kaikki koneet ja vempeleet. Nukke jäi kaapin nurkkaan tarpeettomana. Olisi silläkin rahalla ostanut lapselle jotakin mieleistä. Mutta kun pitää niin modernia, niin modernia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin vanhempaa poikaa kiinnostaa yli kaiken koneet ja vempeleet, mutta leikkii kyllä välillä nukellakin. Pikkuveli on enemmän nukkeorientoitunut.

Vierailija
2/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä kummia valittaessa kannattanut miettiä, ettei ehkä oikea valinta kummiksi, jos hänen "modernia, modernia"-ajatusmaailmansa saa raivon partaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkin vanhempaa poikaa kiinnostaa yli kaiken koneet ja vempeleet, mutta leikkii kyllä välillä nukellakin. Pikkuveli on enemmän nukkeorientoitunut.

Meillä ei. Oli poika vähän ihmeissään avatessaan pakettia. Kummi oli innoissaan mutta ei se nukke poikaa sitten kiinnostanut. Mä ajattelin, että joo just tuota. Vien varmaan nuken kirppikselle jossakin vaiheessa. Saa joku sellainen sen, joka siitä tykkää.

Vierailija
4/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei. Oli poika vähän ihmeissään avatessaan pakettia. Kummi oli innoissaan mutta ei se nukke poikaa sitten kiinnostanut. Mä ajattelin, että joo just tuota. Vien varmaan nuken kirppikselle jossakin vaiheessa. Saa joku sellainen sen, joka siitä tykkää.

Et kertonut, minkä ikäisestä lapsesta on kyse, mutta jos nuken käyttämättömyys harmittaa, niin voithan innostaa lasta leikkimään sillä, esim. aloittaa itse leikin. Lapsia usein kiinnostaa se, millaisia he itse olivat vauvoina ja miten heitä hoidettiin. Sitä voi leikkiä nukella. Ei tietenkään ole pakko. Jotenkin rivien välistä kuultaa se, että sä et tykkää siitä, että pojalle ostetaan nukke. Mun mielestä kuitenkin hoivaavat leikit ovat aika tärkeitä, niiden kautta opetellaan empatiaa.

Vierailija
5/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut, minkä ikäisestä lapsesta on kyse, mutta jos nuken käyttämättömyys harmittaa, niin voithan innostaa lasta leikkimään sillä, esim. aloittaa itse leikin. Lapsia usein kiinnostaa se, millaisia he itse olivat vauvoina ja miten heitä hoidettiin. Sitä voi leikkiä nukella. Ei tietenkään ole pakko. Jotenkin rivien välistä kuultaa se, että sä et tykkää siitä, että pojalle ostetaan nukke. Mun mielestä kuitenkin hoivaavat leikit ovat aika tärkeitä, niiden kautta opetellaan empatiaa.

Tarkoitatko, että mun pitää alkaa tyrkyttää sitä nukkea pojalle "että hei, täs on kato tää nukke, nyt leikitään vähän hoivaleikkejä" pojalle, joka kantaa aina mukanaan jotakin pikkuautoa, pikkutraktoria tms. 

Mä uskon siihen, että kyllä lapset itse tietävät mitä ne haluavat leikkiä.

Vierailija
6/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että mun pitää alkaa tyrkyttää sitä nukkea pojalle "että hei, täs on kato tää nukke, nyt leikitään vähän hoivaleikkejä" pojalle, joka kantaa aina mukanaan jotakin pikkuautoa, pikkutraktoria tms. 

En tarkoita, eikä sitä leikkiä todellakaan just tuolla tavalla aloiteta. Jos lapsi on saanut lahjaksi leluja, joilla ei ole ollut innostunut leikkimään, mä olen tehnyt niin, että olen "näyttänyt", miten niillä leikitään. Tuo oli vain ehdotus, ei sun tarvitse siitä loukkaantua. Taidat olla nyt vain huonolla tuulella ja sen takia haluat purkaa ärsytystäsi. Mä taas uskon siihen, että lapset voivat leikin kautta oppia myös hyviä taitoja, esim. huolehtimista. Meillä on myös leikin kautta opeteltu lääkärissä käymistä ja erilaisten asioiden käsittelemistä. Mutta eihän se mitenkään pakollista ole.

Vierailija
7/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan siitä näppärästi panttivangin, jos lapsella on tarpeeksi mielikuvitusta.

Perintotekijät huomioonottaen, ei taida olla..

Vierailija
8/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kävelyllä, lapsenlapseni ja minä. Löydettiin tieltä nukke. Ei se kyllä hiukkaakaan kiinnostanut näitä alle kouluikäisiä poikia. muuta kuin siinä mielessä, että kuka lie pudottanut. Pistettiin se sitten aidalle istumaan odottamaan omistajaansa.. 

Näitä poikia kiinnosti legot, pikkuautot ja dinosaurukset ainakin. En kyllä nähnyt mitään syytä alkaa heille sitä nukkea tuputtamaan väkisin. Ovat tosi eläinrakkaita, luulen että se hoivavietti tulee siinä tyydytettyä paljon paremmin kuin jonkun lasisilmäisen nuken kanssa.

Näiden poikien isä on ihan hurjan huolehtiva tyyppi, oikea kunnon isän perikuva. Mikäli tiedän, ei ole hänkään koskaan nukeilla leikkinyt. Ei ole ainakaan hyvä vanhemmuus siitä kiinni.

Vierailija
9/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen lasten uusilla leluilla näyttänyt myös, miten niillä voisi leikkiä, jos eivät ole itse keksineet. Ei se ole mitään tyrkyttämistä, se on opettamista. Ei meidän poikakaan innostunut yhtään saamastaan vauvanukesta, ennen kuin kerroin hänelle miten hän on ollut samalla tavalla vauva kuin tämä nukke, ja selitin mitä hänen kanssaan tein, kun oli vauva. Innostui sitten hoitelemaan nukkea, mutta vähän ajan päästä se lensi romukoppaan, kun muut jutut kiinnostivat enemmän. Ei lapsen ole sitten pakko leikkiä sillä, jos ei innosta, mutta kokeilla ja kannustaa leikkiin voi aina.

Tässä ei taida taustalla olla oikeasti se, että poikaa ei missään tapauksessa voi kiinnostaa, vaan se, että poikaa ei missään tapauksessa saa kiinnostaa.

Vierailija
10/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin kävelyllä, lapsenlapseni ja minä. Löydettiin tieltä nukke. Ei se kyllä hiukkaakaan kiinnostanut näitä alle kouluikäisiä poikia. muuta kuin siinä mielessä, että kuka lie pudottanut. Pistettiin se sitten aidalle istumaan odottamaan omistajaansa.. 

Näitä poikia kiinnosti legot, pikkuautot ja dinosaurukset ainakin. En kyllä nähnyt mitään syytä alkaa heille sitä nukkea tuputtamaan väkisin. Ovat tosi eläinrakkaita, luulen että se hoivavietti tulee siinä tyydytettyä paljon paremmin kuin jonkun lasisilmäisen nuken kanssa.

Näiden poikien isä on ihan hurjan huolehtiva tyyppi, oikea kunnon isän perikuva. Mikäli tiedän, ei ole hänkään koskaan nukeilla leikkinyt. Ei ole ainakaan hyvä vanhemmuus siitä kiinni.

Vähän eri asiaa varastaa jonkun nukke tieltä kuin kannustaa häntä leikkimään hänelle lahjaksi annetulla nukella. Vanhemmuus ei tietenkään ole mistään nukkeleikeistä kiinni, mutta se ei tarkoita etteivätkö nukkeleikit voisi olla hyödyllisiä ja kivoja. 

Vierailija
11/11 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sun olisikaan LÖYTÖnukkea pitänyt alkaa pojille tarjotella? Eikö tuo ole ihan asiallista käytöstä jo lapsillekin opettaa, että toisen omaa ei oteta? Joku tulee varmasti sitä nukkea etsimään, ja olisi varmasti kovin surullinen, jos sen olisi joku sillä välin ottanut omakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan