Kirjastojen kirjojen max. laina-ajat ovat aivan liian pitkiä!
Perkele, että sylettää. Sinä hidas lukija, OSTA ne saatanan kirjasi niin voit nauttia niiden hyllyssä pölyttymisestä, jos siitä jotain kiksejä saat. Näin et tee meille muille normaaleille lukijoille vahinkoa, jotka haluaisimme lukea uutuuskirjat vielä silloin, kun ne ovat tuoreita.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pikalainoja? Tsemppiä ap:lle sinne landelle.
Kuinka säälittävä täytyy olla, että yrittää vittuilla "landesta"? Vuonna 2016? ap
Millä tapaa vuosiluvulla on merkitystä sille, onko landeus vittuilun arvoinen asia?
Uutuuksissa on pitkät varausjonot, mutta myös useita kappaleita kirjaa, joten vaikka joku lukisi ja palauttaisi hitaasti, moni tekee sen nopeasti ja jono etenee. Itse pyrin lukemaan uutuudet heti ja palauttamaan ne myös heti, kun tiedän kuinka moni sitä kirjaa odottaa. MUTTA, ne hitaat lukijat, uusijat ja palauttajat ovat ihan yhtä arvokkaita asiakkaita kuin ne nopeatkin ja kirjasto on kaikenlaisia lukijoita varten!
Ap:lle hermoja säästävä vinkki, kysele kirjastostasi kustantamojen seuraavan kauden katalogeja katseltavaksi siellä (mukaasi et niitä saa) ja tsekkaa säännöllisesti netin kautta/kirjastossa käydessäsi joko varaaminen onnistuu. Kun ehtii varata about heti kun hankintapäätös on tehty, silloin olet varausjonossa alkupäässä ja saat kirjan nopeasti.
Ja ehkä asennemuutos auttaisi elämässä niin ei tarviis olla noin aggressiivinen?
t. kirjastotäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pikalainoja? Tsemppiä ap:lle sinne landelle.
Kuinka säälittävä täytyy olla, että yrittää vittuilla "landesta"? Vuonna 2016? ap
Millä tapaa vuosiluvulla on merkitystä sille, onko landeus vittuilun arvoinen asia?
Sitä vaan ajattelee, että ehkä sinunlaistesi Kehä III:n sisäiseen paskasakkiin kuuluville, tai missä toisessa maatiaiskaupungissa nyt oletkaan, olisi käynyt tuo "lande"vinoilu jo pikkuhiljaa vanhaksi. ap
Aiheen vierestä mutta mistä tuo suunnaton aggressiosi kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei voi saada. OSTA ne perkeleen kirjat, jos niin kiire on. Uutuuskirjojen laina-ajat ovat ainakin täällä normaalia paljon lyhyempiä.
Komppi tälle! Ainakin täällä kirjoista voi tehdä varauksia,ja jos kirjaan on varauksia,laina-aika on se normaali kuukausi,sen sijaan että saisi uusia kahdesti.
Ei ole mitään järkeä ostaa omaksi jokaista vähänkään kiinnostavaa kirjaa,koska useimmiten ne tulevat luettua korkeintaan kerran.Toki ne,jotka haluan lukea puhki,ostan omaan kirjahyllyyn.
Lyhyesti:Kirjojen lainaaminen ostamisen sijasta on taloudellista ja ekologista.Laina-ajat ovat juuri sopivia,jos joku hätähousu ei mielestään saa tarpeeksi nopeasti uutuuskirjoja käsiinsä,eihän se meidän muiden napaa kaiva.Ostakoon hätäilijä uutuuskirjat omaksi,itse luen uutuuksia odotellessa vanhoja suosikkejani.
Minä olen ihan rivakka lukija ja luen paljon, silti kirjaston kirjat nököttävät hyllyssäni parhaimmillaan kuukausikaupalla. Lainaan paljon kerralla ja luen mitä milloinkin huvittaa. Uusin kirjoja joskus sen enimmäismäärän, joka taitaa olla täällä viisi kertaa. Toki jos kirjaan on varauksia, luen sen ja palautan eräpäivään mennessä. Joskus pienessä lähikirjastossa palautan kirjan ja lueskelen vaikka lehtiä sen aikaa, että virkailija vie kirjan hyllyyn, josta haen sen heti itselleni uudestaan lainaan. Tämä toimii myös viikon pikalainojen kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Aiheen vierestä mutta mistä tuo suunnaton aggressiosi kumpuaa?
Mä mietin kanssa,että ap:lla on selvästi jokin suuri hätä,kun hän raivoaa niin merkityksettömästä asiasta kuin hitaat kirjastonkäyttäjät.Tietysti se on helpompi riehua jostain pikkuasiasta kuin pureutua todelliseen ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Uutuudet on meillä pikalainoina, 7 vrk lukuaikaa. Kiireiset ostaa itse kaupasta.
Tämä, plus meillä Oulussa jotkut halutut uutuudet on luettavissa vain kirjastossa paikan päällä, niitä ei voi ainakaan alkuun edes lainata.
Ap:lle suosittelisin seuraavaa proseduuria: hengitä ensiksi syvään, avaa sitten kirjaston verkkopalvelu, hae niteitä hakusanalla "vihanhallinta", ja jos kaikki niteet ovat lainassa, käytä varauspalvelua ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, 26. Oliko pakko ulostaa toi just tähän ketjuun? Ketään ei oikeasti kiinnosta. ap
26:sen saamien yläpeukkujen määrästä päätellen kaikkia kiinnostaa enemmän, kuin sinun raivosekoilusi :)
Meidän lähikirjasto on sen verran kaukana, että lainaan useampia kirjoja kerralla. En ehdi juosta siellä joka päivä vaikka nopea lukija olenkin.
Virtahepo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, 26. Oliko pakko ulostaa toi just tähän ketjuun? Ketään ei oikeasti kiinnosta. ap
26:sen saamien yläpeukkujen määrästä päätellen kaikkia kiinnostaa enemmän, kuin sinun raivosekoilusi :)
26:n vinkit oli tosiaan viisaita,mutta ap:n raivoamisessa on jotain kiehtovaa.Onko palsta saamassa uuden sekopään,kirjastohullun? Se olisi mahtavaa,sillä itse tosiaan käyn kirjastossa useammin kuin ruokakaupassa :D
Hyvin saa uutuuksia ja nopeasti kun varaa ne ajoissa. Luen todella paljon, varauksessa nytkin ne maksimissaan 50 kpl, osa lukittuina. Varaan tosiaan hyvissä ajoin.
Lukeminen on ihanaa
Ap:n inspiroimana taidankin pitää lainassa olevat kirjat eräpäivään asti ja sitten palauttaa ne eri pisteeseen kuin mistä lainasin ne. (20 km välimatka)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n inspiroimana taidankin pitää lainassa olevat kirjat eräpäivään asti ja sitten palauttaa ne eri pisteeseen kuin mistä lainasin ne. (20 km välimatka)
Mäkin päätin just etten vielä viitsi edes aloittaa niitä paria uutuuskirjaa,jotka on lainassa,kun onhan tässä aikaa.Täytyyhän meidän opettaa ap:lle ja muille kiihkoilijoille vähän kärsivällisyyttä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea ei voi saada. OSTA ne perkeleen kirjat, jos niin kiire on. Uutuuskirjojen laina-ajat ovat ainakin täällä normaalia paljon lyhyempiä.
Komppi tälle! Ainakin täällä kirjoista voi tehdä varauksia,ja jos kirjaan on varauksia,laina-aika on se normaali kuukausi,sen sijaan että saisi uusia kahdesti.
Ei ole mitään järkeä ostaa omaksi jokaista vähänkään kiinnostavaa kirjaa,koska useimmiten ne tulevat luettua korkeintaan kerran.Toki ne,jotka haluan lukea puhki,ostan omaan kirjahyllyyn.
Lyhyesti:Kirjojen lainaaminen ostamisen sijasta on taloudellista ja ekologista.Laina-ajat ovat juuri sopivia,jos joku hätähousu ei mielestään saa tarpeeksi nopeasti uutuuskirjoja käsiinsä,eihän se meidän muiden napaa kaiva.Ostakoon hätäilijä uutuuskirjat omaksi,itse luen uutuuksia odotellessa vanhoja suosikkejani.
Kirjailijat varmasti tykkäisivät enemmän, jos kirjoja ostettaisiin...
Ap:lle suosittelen parempipalkkaisen työpaikan hankkimista, niin voi ostaa haluamansa kirjat eikä tarvitse odotella. Minä en ole enää vuosikausiin käyttänyt kirjastoa, ällöttää lainata toisten ihmisten räkäisillä käsillä käsittelemiä kirjoja. Ensi viikolla pitäisi saapua taas yksi tilaamani kirja. Mieluiten ostan kirjat kirjakaupasta ja suosin suomalaista työtä, mutta tällä kertaa piti tilata netistä, kun ulkomaalaista kirjaa ei ollu Suomen kirjakaupoissa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaston kirjojen tulisi olla sujuvasti ja suht. nopeasti lukevia ihmisiä varten, mitä helvetin järkeä koko ideassa muuten edes on? Teidän saatanan aakkosten ihmettelijöiden ne kirjat pitäisi ostaa ihmeteltäväksi, ei meidän jotka luemme paljon ja rivakasti. ap
Eli jos lainaan kirjan, mun pitää keskeyttää muu elämä kirjan lukemisen ajaksi, että joku hätähousu saa sen mahdollisimman pian? Hahhah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lainaaminen on toki taloudellista ja ekologista, mutta jos haluaa suosikkikirjailijoitaan ja hyväksi todettuja kustantamoita tukea rahallisesti, kannattaa kirjoja edes joskus ostaakin.
Jokainen kirjastostakin kirjan lainannut lukija lämmittää mieltä, mutta myyntiluvut takaavat, että niitä kirjoja voi kirjoittaa ja julkaista jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pienessä lähikirjastossa palautan kirjan ja lueskelen vaikka lehtiä sen aikaa, että virkailija vie kirjan hyllyyn, josta haen sen heti itselleni uudestaan lainaan. Tämä toimii myös viikon pikalainojen kanssa :)
Miksi moinen pelleily? Minä teen näin: Kun viisi uusimiskertaa on tullut täyteen, vien kirjan tiskille ja sanon, että haluan uusia lainan. Virkailija palauttaa kirjan ja lainaa sen minulle saman tien uudestaan. Sitten voi taas viidesti uusia netissä.
Ymmärrän ap:n pointin. Vertailun vuoksi: Oulun yliopiston kirjastossa on jo vuosia ollut kurssikirjojen laina-aika 2 viikkoa.
Voi hyvänen aika mikä aggressio ap:llä on :D Apua, tekee heti mieli mennä ostamaan sulle kaikki maailman kirjat, että välttyisi tuolta raivolta.
Joku kirjoitti vauvafoorumin aihevapaalla 26. viestissä lievästi ohi aiheen, buhuu...
Olet onnekas, pienet ovat murheesi.