Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjastojen kirjojen max. laina-ajat ovat aivan liian pitkiä!

Vierailija
31.08.2016 |

Perkele, että sylettää. Sinä hidas lukija, OSTA ne saatanan kirjasi niin voit nauttia niiden hyllyssä pölyttymisestä, jos siitä jotain kiksejä saat. Näin et tee meille muille normaaleille lukijoille vahinkoa, jotka haluaisimme lukea uutuuskirjat vielä silloin, kun ne ovat tuoreita.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjasto pitäis kieltää sun kaltaisilta minäminäminä-tyypeiltä! Ne kairjat on lainattavaksi, jaettavaksi, kaikille. Kirjasto on symppis ja positiivinen paikka. Sä et ole. Et kuulu sinne. Tilaa ruudun takaa netistä ne kirjat mitä vingut. Säilyy ilmasto parampana kirjastossa. 

😂 Anteeksi mitä? Ota lääkkeet! ap

Vierailija
22/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaston kirjojen tulisi olla sujuvasti ja suht. nopeasti lukevia ihmisiä varten, mitä helvetin järkeä koko ideassa muuten edes on? Teidän saatanan aakkosten ihmettelijöiden ne kirjat pitäisi ostaa ihmeteltäväksi, ei meidän jotka luemme paljon ja rivakasti. ap

Onko tämäkin nyt trolli vai oletko sinä jotenkin poikkeavan tyhmä? Jos sinulla on noin kova paniikki jostain kirjasta, niin osta se. Tai lue joku muu. Kirjastossa on kyllä valinnanvaraa. Vai onko sinulla tarve ylpeillä muille suorituksestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö siis osaa tehdä varauksia?

Vierailija
24/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tästäkin päästään, jos itse ostaisit ne kirjat =) Minä unohdan yleensä aina palauttaa edes ajoissa kirjaston kirjat.

Unohdat palauttaa? Kehtaa vielä kertoa tuollaista. Ihanko synnyit tuollaiseksi itsekkääksi ja vittumaiseksi kusipääksi vai pitikö opetella sellaiseksi?'ap

No trollisi perusteella voisin sanoa, että sinä olet itsekäs ja melkoisen vittumaisen oloinen kusipää, jolla ei ole oikeita murheita, vaan niitä pitää keksiä.

Vierailija
25/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tästäkin päästään, jos itse ostaisit ne kirjat =) Minä unohdan yleensä aina palauttaa edes ajoissa kirjaston kirjat.

Unohdat palauttaa? Kehtaa vielä kertoa tuollaista. Ihanko synnyit tuollaiseksi itsekkääksi ja vittumaiseksi kusipääksi vai pitikö opetella sellaiseksi?'ap

Ei tällä boheemilla luonteella mitään muista ajallaan tehdä =) Enpä ole ymmärtänyt että joillekin kirjaston kirjat ovat noin tärkeitä saada heti mulle ja nyt.

Vierailija
26/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta tuli mieleen nämä, jotka aina itkee yliopistolla kurssikirjojen vaikeaa saatavuutta.

Mulla on usein tentti- ja muita kurssikirjoja useita kuukausia lainassa. Samalla porukka itkee, että ei ole kurssikirjoja saatavilla. Me fiksut

A) varataan ja hankitaan kurssikirja ajoissa, eli ennen kurssin alkua tai muutoin hyvissä ajoin (samalla kun urpot poraavat, että kirjoja ei ole saatavilla vaikka kaksi päivää ennen tenttiä niitä kävi etsimässä)

B) uusitaan lainojamme jos tarvitsemme kirjaa pidempään (urpot kun eivät tee edes varauksia kurssikirjoista, vaan itkevät mieluummin)

C) tehdään kurssikirjoista kaukolainoja (samalla urpot itkevät, että kaukolaina maksaa 5-10 euroa ja joka ei missään nimessä ole kannattavampaa kuin kurssien jättäminen roikkumaan)

D) otamme lyhytlainakirjoista skannaukset tai nopeasti valokuvat vaikka älypuhelimella ja luemme rauhassa kirjaa kotona fyysisen kappaleen palautuksen jälkeen (samalla kun urpot itkevät, että se 10 minuuttia kestävä kirjan valokuvaaminen tai skannaaminen on ajan tuhlausta).

E) etsimme kansainvälisistä tietokannoista sähköisen version teoksesta (samalla kun urpot itkevät, että kirjasta ei ole sähköistä versiota koska opettaja ei ole sanonut että siitä olisi sähköinen versio, ja olisi raskasta käyttää muutama minuutti aikaa parin ison, kurssikirjoja pursuavan tietokannan käyttöön)

T: ei koskaan ole jäänyt lukematta tenttiin tai muuhun kurssityöhön

Vierailija
27/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uusinut tämänhetkisen kirjan jo 3 kertaa :D

Vierailija
28/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tässä muuten on itsekäs: minä, joka luen uutuuskirjat rivakasti ja palautan myös, jotta mahdollisimman moni muukin saa mahdollisimman nopeasti kirjan luettavakseen vai nämä ameebat, jotka makuuttavat kirjaston kirjoja nurkissaan viikkotolkulla ja mahdollisesti vielä "unohtavat" palauttaa edes eräpäivään mennessä, koska silleen nyt vaan voi tehdä ja koska kirjaston kirjat on kaikkia kusipäitäkin varten!!!!111? ap

Vierailija
29/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen uusinut tämänhetkisen kirjan jo 3 kertaa :D

Ja niitä saa uusia! Jos joku haluaa kirjan nopeassa tahdissa, hän varaa sen. Tästä mahdollisuudesta aloittaja ei ole ilmeisesti kuullutkaan.

Vierailija
30/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusinut kirjoja jopa sen max viisi kertaa, koska kukaan ei ole tehnyt varausta.

Vierailija
31/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, 26. Oliko pakko ulostaa toi just tähän ketjuun? Ketään ei oikeasti kiinnosta. ap

Vierailija
32/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tässä muuten on itsekäs: minä, joka luen uutuuskirjat rivakasti ja palautan myös, jotta mahdollisimman moni muukin saa mahdollisimman nopeasti kirjan luettavakseen vai nämä ameebat, jotka makuuttavat kirjaston kirjoja nurkissaan viikkotolkulla ja mahdollisesti vielä "unohtavat" palauttaa edes eräpäivään mennessä, koska silleen nyt vaan voi tehdä ja koska kirjaston kirjat on kaikkia kusipäitäkin varten!!!!111? ap

Niin, on pakko raivota, kun ei osaa tehdä varausta. Jatka vain raivoamista.

Vierailija
33/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea alkukielellä jos osaa niin saa uutuuskirjan lainaan nopeammin

Vierailija
34/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee lukunautinto heti, jos pitää lukea "rivakasti"! Elämän hitaat nautinnot ovat ihania kaiken kiireen ja tehokkuustavoitteiden keskellä. Sitä kutsutaan palautumiseksi, jotta jaksaa taas pakertaa.

Vierailija
35/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uusinut kirjoja jopa sen max viisi kertaa, koska kukaan ei ole tehnyt varausta.

Näin teen tarvittaessa minäkin. Ja jos haluan jonkun kirjan nopeasti, niin teen siitä varauksen. Helppoa ja kätevää!

Vierailija
36/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen e-kirjaa, joka on usein nopein tapa lainata kirja kirjastosta. 

Vierailija
37/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen e-kirjaa, joka on usein nopein tapa lainata kirja kirjastosta. 

E-kirjoissa todellakin on laina-aika kohdillaan. Sama vain kaikkiin kirjoihin! Ja sakkomaksut pilviin, josko loppuisi se vittumaisten ameeba"lukijoiden" kirjojen makuuttaminen. ap

Vierailija
38/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikalainoja? Tsemppiä ap:lle sinne landelle.

Vierailija
39/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite ainaki lainaan useemman kirjan kerralla enkä tosiaan viitti jokasta alkaa yksitellen palauttaan. Ja joskus en heti lainattuani ehi alottaan lukemista, vaan kirja oottelee hetken aikaa.

Vierailija
40/79 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pikalainoja? Tsemppiä ap:lle sinne landelle.

Kuinka säälittävä täytyy olla, että yrittää vittuilla "landesta"? Vuonna 2016? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi