Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko LVI-asentaja sama asia kuin putkimies?

Vierailija
31.08.2016 |

Mielestäni sama asia, työkaverini väittää että niissä on eroa muttei osaa sanoa mitä. Että kertokaa joku miten on?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tyhjä päitä molemmat jokainen tee se itsemies pystyy samaan

No sinä tyhjäpää varmaan teet sitten kaikki lvi-työt kotiisi. Teethän myös sähkötyöt itse, jolloin kotisi on varma surmanloukku?

Tein kyllä myös säkövedot mitkä tarkastettiin, et semmoinen tyhjäpää:D

Vierailija
22/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyy varmaan, mutta jos olet vesitornin päässä niin et saa tehdä itse.

Ei se tyhjäpää putkarikaan saa runkolinja liitosta tehdä:D

Vesilaitokset sankarit sen tulee kytkemään.

Et näin.

Kyllähän omaan taloon saa tehdä ihan mitä vaan, putkityöt saa tehdä jopa ihan laillisesti mutta sähkötyöt täytyy tehdä sitten "laittomasti". Ei niistäkään kukaan tiedä kuka ne on oikeasti tehnyt etenkään vanhassa talossa joten siitä vaan tekemään jos osaa ja siltä tuntuu.

Mitä et ymmärtänyt runkolinja liitosta ei voi tehdä itse, vaikka osaan kyllä senkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näin.

Kyllähän omaan taloon saa tehdä ihan mitä vaan, putkityöt saa tehdä jopa ihan laillisesti mutta sähkötyöt täytyy tehdä sitten "laittomasti". Ei niistäkään kukaan tiedä kuka ne on oikeasti tehnyt etenkään vanhassa talossa joten siitä vaan tekemään jos osaa ja siltä tuntuu.

Mutta vakuutus ei korvaa, jos joku liitos vuotaakin ja tulee vesivahinko.

Vierailija
24/31 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näin.

Mutta vakuutus ei korvaa, jos joku liitos vuotaakin ja tulee vesivahinko.

No kyllä kuule korvaa toihan on vaan urpaani legenda

Vierailija
25/31 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimiehellä yleensä tarkoitetaan putkiston (vesi) kanssa työskentelevää ihmistä. LVI-asentaja voi asennella muutakin, esim. kylmälaitteita.

LVI-asentaja ei voi asennella kylmälaitteita mikäli ei ole suorittanut kylmäalan tutkintoa. Kylmäalan työt ovat luvanvaraisia, putki- ja ilmatyöt eivät ole. LVI-asentaja ja putkimies ovat käytännössä sama asia, putkimies ei vaan välttämättä hallitse niin hyvin ilmavaihtotyöt. LVI= Lämpö, vesi, ilma ja monesti putkimies on pelkkä LV-asentaja.

Vierailija
26/31 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiasentaja voi asentaa myös kylmälaitteita, pitää olla molemmilla kylmäluvat ennenkö voi asentaa kylmälaitteita.

Vierailija
27/31 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin sama asia. 30 vuotta takana lvi-asentajan eli putkimiehen kanssa. Käyvät lvi-asentajan koulutuksen, ei putkimies-koulutusta.

Totta, että toiset eivät hallitse ilmastointipuolta, mutta siitä huolimatta kyseessä tismalleen sama ammatti.

Vierailija
28/31 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt että eikö putkimiehillä tosiaan ole mitään konstia kiinnittää löysänä kalkattavaa vesiputkea, vaan todetaan vain että asialle ei voi mitään. Vaikuttaa aika kädettömältä porukalta.

Vierailija
29/31 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimiehellä yleensä tarkoitetaan putkiston (vesi) kanssa työskentelevää ihmistä. LVI-asentaja voi asennella muutakin, esim. kylmälaitteita.

LVI=lämpö,vesi,ilmastointi

Vierailija
30/31 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt että eikö putkimiehillä tosiaan ole mitään konstia kiinnittää löysänä kalkattavaa vesiputkea, vaan todetaan vain että asialle ei voi mitään. Vaikuttaa aika kädettömältä porukalta.

Kyllä ne saa kiinnitettyä ja parempi on kiinnittääkin, ettei tule vesivahinkoa. Ensihätään kannattaa säätää vedenpaine matalammalle. Kts...vedenpaineen säädin.

Vierailija
31/31 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne saa kiinnitettyä ja parempi on kiinnittääkin, ettei tule vesivahinkoa. Ensihätään kannattaa säätää vedenpaine matalammalle. Kts...vedenpaineen säädin.

Lisäys... Jos rakenteissa noi putket, voi se vähän haastavaa olla niitä kiristää avaamatta rakenteita. Joten... no can do, jos joku ei avaa niitä rakenteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi