Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä kuvaus nihilististä sopii hyvin minuun

Vierailija
30.08.2016 |

"Nihilistinen yksilö kärsii tyhjyyden ja vieraantumisen kokemuksista. Nihilistin maailma on mieletön (Sinnlosigkeit). Yhdenlainen nihilisti on esimerkiksi kotimaisen Levottomat-elokuvan päähenkilö, jolle mikään ei tunnu miltään ja kysymys mitä sinä tahdot on absurdi, sillä nihilisti ei osaa tahtoa mitään. Näin ollen nihilistin ainoa seuralainen on kuluva aika. Nihilisti on siis eräänlainen kävelevä kuollut tai ajaton kuoleman hauta, kuten Nietzsche asian ilmaisee. Useimmat ihmiset eivät ymmärrä Nietzscheä eivätkä nihilismiä, koska heille ongelmat ovat toisenlaisia. Ei-nihilistille ongelmat liittyvät lähinnä rohkeuteen ja uskallukseen toteuttaa omia ihanteitaan ja tavoitteitaan tai pettymyksiin, jotka liittyvät noiden tavoitteiden saavuttamattomuuteen. Nihilistillä ei tavoitteita oikestaan ole, koska kaikki on vitsiä tai paskaa tai tyhjyyttä. Nihilistisen ihmisen sisällä on totaalinen arvotyhjiö, hän pyörii tyhjyydessä ja kärsii absoluuttisesta vieraantumisesta."

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siksi siitä nihilismistä pitäisi päästä yli.

Vierailija
2/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP.

T. nihilisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP.

T. nihilisti.

Jos et Nietzcheäsi tunne niin et ole oikea nihilisti. Oikea nihilisti ajattelee tietenkin näin: "Kas, sisälläni ei ole muuta kuin tyhjyyttä ja olen ajaton kuoleman hauta. Mitä tekisin nyt? No tietenkin luen Nietzceä niinkuin kaikki muutkin sivistynyttä teeskentelevät sisältä tyhjät ihmiset. Ongelma ratkaistu."

Vierailija
4/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepäs osu ja uppos 8o Tälle on siis nimi. Av sivistää. Mutta nyt vähän *ituttaa :/

Vierailija
5/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP.

T. nihilisti.

Jos et Nietzcheäsi tunne niin et ole oikea nihilisti. Oikea nihilisti ajattelee tietenkin näin: "Kas, sisälläni ei ole muuta kuin tyhjyyttä ja olen ajaton kuoleman hauta. Mitä tekisin nyt? No tietenkin luen Nietzceä niinkuin kaikki muutkin sivistynyttä teeskentelevät sisältä tyhjät ihmiset. Ongelma ratkaistu."

Jaa. Oletkohan nyt aivan kuitenkaan sisäistänyt itseäsi tai sitä Nietuskaasi kovin kunnolla, kun se sulle niin kovasti merkitsee jotain?

Vierailija
6/6 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP.

T. nihilisti.

Jaa. Oletkohan nyt aivan kuitenkaan sisäistänyt itseäsi tai sitä Nietuskaasi kovin kunnolla, kun se sulle niin kovasti merkitsee jotain?

Täh? En minä itse tietenkään N:ää lue kun on niin uppotylsää tekstiä. Ei mun tarvitse, kun en yritäkään esittää muuta kuin mitä oikeasti olen. Mieluummin luen viisi av:n miesvihaketjua alusta loppuun kuin edes harkitsen avaavani kenenkään saksalaisen filosofin kirjoittamaa opusta. Elämä on saksalaiseen filosofiaan liian lyhyt.