Otetaanko tähän väliin Vauva-palstan Uhat ja Mahdollisuudet ryhmätyö?
Kommentit (68)
Mun tarttee hoitaa yks juttu sillee nopee. Voiks sää esitellä ryhmän jutut kun tulee meen vuoro..
Ihanaa tämähän on aivan kuin amk-aikoina! Minä voisin hakea juomista, kuka haluaa teetä tai kahvia?
Sovittaisko, että meidät hajusteyliherkätkin huomioitaisiin tässä ryhmätyössä?
Kuka kirjoittaa,kenellä on hyvä käsiala?
Valmis!
Uhka : huono nettiyhteys, suomalaisten kirjoitustaidon katoaminen, palstan moderointi ja kirjautumispakko klo 23 jälkeen
Mahdollisuus : syksy ja talvi tulee, pian alkaa keskustelu välikausi -ja talvihaalareista, joululahjaostoksista ja pikkujoulujen häpeäpilkuista.
* yksi ryhmä aloittaa keskustelun keskenään kuinka kokouksessa esiin tulleet asiat esitetään lopuksi havainnollisesti kaikille. Olisiko ympyrädiagrammi hyvä?*
Katoitteko muuten eilen Jutta ja superdieetti?
Onko nää sämpylät luomua ja miks ei vihreetä teetä?
Mutta onko meillä nyt varmasti yhteinen tahtotila tämän asian suhteen?
Mikä ryhmä ottaa kopin "mahdollisuuksista".
*kuuntelee mitä viereisessä ryhmässä puhutaan ja kirjoittaa parhaat ideat oman ryhmänsä lappuun*
Tää vaatii nyt ketterää sopeutumista kaikilta!
Olen kovapalkkainen konsultti, mutta kiitoksena Vauva-palstalle päätin antaa asiantuntemukseni hetkeksi käyttöön veloituksetta. Kas tässä, Vauva.fi:n SWOT-analyysi:
Vahvuudet:
- sonta houkuttaa lukijoita puoleensa kuin tunkio kärpäsiä
- naisille ei ole muita varteenotettavia kilpailevia keskustelupalstoja
Heikkoudet:
- öinen rekisteröitipakko ärsyttää
- jatkuvat muutostyöt häiritsevät palstailua ja toistuvat ulkonäön muutokset tuovat epäjatkuvuuden tunteen
Mahdollisuudet:
- syrjäytyneiden ja mielenterveysongelmaisten määrä lisääntyy -> lisää keskustelijoita
- moderointilinjaa on mahdollista hioa
Uhat:
- asiallisia keskustelijoita sensuroidaan mutta trollit saavat mellastaa vapaasti
- koulutettujen ja keskiluokkaisten keskustelijoiden pako, jolloin sisältö muuttuu homogeeniseksi p**kaksi
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa tämähän on aivan kuin amk-aikoina! Minä voisin hakea juomista, kuka haluaa teetä tai kahvia?
* Havahtuu* jos tääl ei oo siideriä, niin lähen menee.
Eiks meidän olis ekana kannattano kattoo intrasta se Pasin tekemä taulukko viime kevään seminaarista? Oltais voitu käydä se läpi ja tsekata tän hetkinen tilanne paljon nopeempaa! Meni taas ihan säätämiseks :(
"Siis sori ihan tosi paljon, oon ihan missannut tämän. Sori kun tuun näin myöhässä. Mut hei, tehän ootte jo pitkällä! Mahtava homma! Nyt vain sitten nämä viimeset jutut ja homma on pulkassa. Olis yksi meno tossa puolen tunnin päästä, ni ei varmaan haittaa jos lähen siihen mennessä..."
Vierailija kirjoitti:
Olen kovapalkkainen konsultti, mutta kiitoksena Vauva-palstalle päätin antaa asiantuntemukseni hetkeksi käyttöön veloituksetta. Kas tässä, Vauva.fi:n SWOT-analyysi:
Vahvuudet:
- sonta houkuttaa lukijoita puoleensa kuin tunkio kärpäsiä
- naisille ei ole muita varteenotettavia kilpailevia keskustelupalstoja
Heikkoudet:
- öinen rekisteröitipakko ärsyttää
- jatkuvat muutostyöt häiritsevät palstailua ja toistuvat ulkonäön muutokset tuovat epäjatkuvuuden tunteen
Mahdollisuudet:
- syrjäytyneiden ja mielenterveysongelmaisten määrä lisääntyy -> lisää keskustelijoita
- moderointilinjaa on mahdollista hioa
Uhat:
- asiallisia keskustelijoita sensuroidaan mutta trollit saavat mellastaa vapaasti
- koulutettujen ja keskiluokkaisten keskustelijoiden pako, jolloin sisältö muuttuu homogeeniseksi p**kaksi
Tää oli vasta ekan ryhmän kooste, nyt jokainen muu ryhmä vuorotellen kertoo, mitä on saanut aikaan. Enemmän nyt toivoisi panostusta sisällön suhteen. Ketterä vuoropuhelu on meidän kaikkien etu.
*Loukkaantuu verisesti kun muut ryhmän jäsenet pitävät ehdotuksiani ei niin hyvinä* "no keksikää sit itse parempia, ja ehdotelkaa tekin nyt jotain, jos mun ideat on muka huonoja"
Tässäkin ryhmätyössä on mukana kiintiömies, jolla on vähän vaikeuksia peitellä omaa ylenkatsettaan.
Kaikki rouvat tylysti ohittavat kiintiömiehen, mikä herättää kiintiömiehessä alkavaa aggressiota.