Mitä, jos ei mene vanhempainiltoihin?
Kommentit (31)
Eivät ole pakollisia. Ei tapahdu mitään, korkeintaan jäätte syrjään tulevista asioista vaan.
Ei niissä mitään menetä. Samat tiedot tulevat Wilmaan joka tapauksessa.
Kannattaa olla kaikessa vastarannan kiiski ja elää omaa itsekästä elämää. Kyllä se kakara pärjää koulussa ittekseen ja eihän se asiat mulle kuulu.
Ei oo pakollisia, ei. Mutta kannattaa sen verran olla kiinnostunut lapsen elämästä ja koulusta, että menee, jos mahdollista.
Tapaahan siellä opettajan, muita vanhempia ja yleensäkin saa tärkeää tietoa. Koulu kun on hyvin suuri osa lasten elämää.
Yleensä olen mennyt, mutta monesti tosi turhia. Aina samat ihmiset paikalla - ei siis todellakaan kaikkien vanhemmat. Keskustellaan sitä samaa diibadaabaa, yleistä höpöhöpöä, jotka on jo tiedossa.
Opettajaystäväni kuitenkin aina painottaa sitä, kuinka opettajakunta ihmettelee sellaisia vanhempia, joita ei illoissa näy. Että näin meitä arvotetaan.
Sääliväthän ne muut vanhemmat Niko -Petteriä, kun sillä ei ole vastuullisia vanhempia.
mitäpä sitä vanhempainiltaan suotta menee, silloin ei kerkii olemaan AV- palstalla sitä aikaa, kunnon AV-mamma ei mene mihinkään muualle, ei edes tärkeisiin vanhempainiltoihin,. ettei vaan menetä hyviä haukkuma ja juoru keskusteluja.
Ovat pakollisia. Jos et mene, tulee vähintään lasu. Lapsi tulee käyttämään kondomit heti kun ne koulussa jaetaan. Jos et mene, niin sinun pitää ostaa kaikille sukset, pyörät ja luistimet. Kaikki mammat nauravat sinulle ja tekevät sinusta aloituksia tällä palstalla.
Yleensä läskit ja mt-onglemaiset eivät käy niissä
Meidän koulussa vähemmistö vanhemmista käy niissä. Rehtori pitää ensin tylsän puheen opetussuunnitelman filosofisesta perustasta, ja sitten opettaja kertoo asioista jotka tulee myöhemmin Wilmaan.
Oon about joka toinen vuosi pakottautunut paikalle. Ensi viikolla taas sen aika. Samaa tyhjänpuhumista se on joka kerta ollut. Lapsen asiat kiinnostaa, mutta istua kaksi tuntia kuuntelemassa juuri jotain koulun strategiaa ja kivakoulu-kuulumisia, ei niinkään. Tää on kyllä vanhemmuuden ehdottomasti paskin puoli.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kaikessa vastarannan kiiski ja elää omaa itsekästä elämää. Kyllä se kakara pärjää koulussa ittekseen ja eihän se asiat mulle kuulu.
Kun ei kiinnosta muu kuin että lapset tuovat todistuksissa ysin paremmalla puolella olevia numeroita, jonkin verran se etteivät kiusaa tai joudu kiusatuksi. Muut ei kiinnosta koulukavereiden vanhemmat ovat joko naapurustoa tai harrastuksista tuttuja. Opettajien kanssa viestintä minimissä.
Joten eipä siellä vanhempainillassa olisi mitään tekemistä.
Unohdin mennä. Lasu tuli. No ei sentään. Vähän harmitti, mutta minkäs teet että unohdin.
Mun vanhemmat ei käynyt yhdessäkään vanhempainillassa mun koulun aikana. Tai ehkä tyyliin ekalla luokalla, mutta niin pitkään kuin muistan niin ei.
Ei kai ne mitään menettänyt, mutta jotenkin musta tuntui aina pahalta, kun kaikki kaverit puhuivat että molemmat vanhemmat oli ollut, ja jos jollakin oli vain toinen, niin sekin oli jo paha juttu. En koskaan kertonut kellekään, että mun vanhemmat ei ollut paikalla.
Oikeasti ne on aivan turhia. Siellä ei ole mitään sellaista infoa, jota normaali ihminen ei tietäisi tai osaisi lukea wilmasta ja järjellä päätellä. Etkä sä siinä piirileikkikieroksella luokkakaverien vanhempia opi tuntemaan.
Mutta jos et mene, sut luokitelllaan huonoksi vanhemmaksi ja ennakkoluulot iskevät välittömästi.
Lapsi on seiskaluokalla, kaksi kertaa olen ollut vanhempainillassa. Ensimmäinen kerta oli, kun käsiteltiin viidennellä luokalla leirikoulun asioita, toinen kerta nyt yläasteen alkaessa.
Harmittaa todella paljon, että on taas iltavuoro, ja en siis pääse pelaamaan haavipalloa vanhempainiltaan!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen mennyt, mutta monesti tosi turhia. Aina samat ihmiset paikalla - ei siis todellakaan kaikkien vanhemmat. Keskustellaan sitä samaa diibadaabaa, yleistä höpöhöpöä, jotka on jo tiedossa.
Opettajaystäväni kuitenkin aina painottaa sitä, kuinka opettajakunta ihmettelee sellaisia vanhempia, joita ei illoissa näy. Että näin meitä arvotetaan.
Yleensä vanhempainilloissa eivät käy ne vanhemmat joiden siellä kannattaisi käydä.
Niissä käy lähinnä ne vanhemmat jotka muutenkin huolehtivat lastensa koulunkäynnistä.
Minä olen aina skipannut nuo vanhempainillat (siis sen jälkeen kun esikoinen meni kouluun). Kaksi kertaa taisin käydä ja sen jälkeen lopetin koska totesin, että samaa liirumlaarumia joka kerta. Samat tiedot tulevat joka tapauksessa Wilmaan.
Vanhempainvarteissa olen käynyt aina ja muutenkin olen tiiviisti opettajien kanssa yhteydessä.
No me ei mennä. Mies on töissä ja mä en ota 2v mukaan.