Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiseksi asti pyyhitte lapsenne pyllyn?

Vierailija
30.08.2016 |

Meillä olen pyyhkinyt pojan pyllyä nyt 12-vuotiaaksi asti. Nyt on kuitenkin pikkuhiljaa ruvennut hävettämään tämä touhu, sekä poikaa että minua, mutta pojan osaaminen huolestuttaa enkä haluaisi antaa vielä itse pyyhkiä. Missä vaiheessa voisin alkaa luottaa siihen, että poika saa takamuksensa kunnolla pyyhittyä? Minkä ikäisenä annoitte oman lapsenne pyyhkiä pyllynsä itse?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhin vain 9 vuotiaaksi saakka. Tuo on jo sairasta että teini-ikäistä pyyhkittelet.

Poika on nyt kymmenen mutta aina silloin tällöin tarkistan onko hän osannut kunnolla pyyhkiä.

Kerran suuttui vietävästi kun hänellä oli joku kaveri kylässä, eikä millään olisi kehdannut omalle äitilleen näyttää pyllyään.

Meidän oma poika !

12v ei ole vielä teini.

onhan. Teini=teenage

Teen age 10 ikä.

Eipäs vaan se tulee teen-päätteestä.

11 - eleven

12 - twelve

13 - thirTEEN

14 - fourTEEN

15 - fifTEEN

jne.

Vierailija
22/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin tyttö alkoi pyyhkimään itse 5-vuotiaana päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran täällä vedet silmissä, kun kuvittelen että joku nelivuotias muka itse pyyhkisi pyllynsä!

Minusta pitäisi tuollaisille lastensa pyllynpyyhkimättä jättäjille laittaa lasua tulemaan ja aika äkkiä.

Muista lääkkeet!

Vierailija
24/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki lapset ovat oppineet pyyhimään 4-5-vuotiaana. Mutta vaikka aloitus onkin vitsi, niin meillä koulun vanhempainillassa jouduttiin painottamaan vanhemmille, että lapsen pitäisi koulussa pystyä käymään itse vessassa! Eli todellakin on olemassa 7v. lapsia ja jopa sitä vanhempiakin, jotka eivät osaa pyyhiä itse!

Vierailija
25/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kolmen vanhasta on hoitanut vessahommat itse.

Vierailija
26/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhin vain 9 vuotiaaksi saakka. Tuo on jo sairasta että teini-ikäistä pyyhkittelet.

Poika on nyt kymmenen mutta aina silloin tällöin tarkistan onko hän osannut kunnolla pyyhkiä.

Kerran suuttui vietävästi kun hänellä oli joku kaveri kylässä, eikä millään olisi kehdannut omalle äitilleen näyttää pyllyään.

Meidän oma poika !

12v ei ole vielä teini.

onhan. Teini=teenage

Teen age 10 ikä.

10 = Ten, ei teen.

Vierailija
27/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on pyyhitty itse 5-6 v lähtien. Satunnaisesti haluavat jonkun apuun, mutta eiköhän sekin kohta jää.

Vierailija
28/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tä? Meillä lopetettiin perseen pyyhkiminen kyllä jo ihan päiväkotivaiheessa.

Heh heh. Niin varmaan. Meilläkin heti synnytyslaitokselta tultua kaikki osattiin itse tehdä.

Joo mutta jos ihan faktoista puhutaan, niin ei kukaan osaa vielä päiväkotivaiheessa pyyhkiä itse.

Ehkä siellä Porvoossa ainoastaan! =D

No sinullahan on jännät faktat. Toki välillä saattaa jäädä jotain pyyhkimättä, mutta eipä ne vaimonkaan alushousut mitään tahrattomia ole.

Toisaalta muksuilla maha toimii keskimäärin paremmin, joten ei sitä pyyhittävääkään kovin paljoa ole.

Vierailija
29/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki lapset ovat oppineet pyyhimään 4-5-vuotiaana. Mutta vaikka aloitus onkin vitsi, niin meillä koulun vanhempainillassa jouduttiin painottamaan vanhemmille, että lapsen pitäisi koulussa pystyä käymään itse vessassa! Eli todellakin on olemassa 7v. lapsia ja jopa sitä vanhempiakin, jotka eivät osaa pyyhiä itse!

Tai sitten osaavat mutta ylihuolehtivat vanhemmat ei anna pyyhkiä.

Vierailija
30/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran täällä vedet silmissä, kun kuvittelen että joku nelivuotias muka itse pyyhkisi pyllynsä!

Minusta pitäisi tuollaisille lastensa pyllynpyyhkimättä jättäjille laittaa lasua tulemaan ja aika äkkiä.

Sinä et pyyhi vieläkään?

Vierailija
31/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä vielä sitä pojan persettä pyyhit! Miten hän pärjää kaverin luona tai leireillä ja vaikka koulussa jos kova hätä iskee? Kyllä hän sen itte sitte tajuaa, tavalla tai toisella, jos on liian huonosti pyyhitty.

Lue aloitus, siinä selitetty miksi. Ja olen sanonut pojalle, että yritä välttää esim. koulussa kakkosella käyntiä, ettet sotke housujasi. - Ap

Ei ole todellista. Tämä on jo liian sairasta ollakseen edes provo. Toisaalta, kun katsoo nykyajan lasten uusavuttomuutta, niin AP saattaa olla ihan tosissaan. Valitettavasti.

Vierailija
32/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä vielä sitä pojan persettä pyyhit! Miten hän pärjää kaverin luona tai leireillä ja vaikka koulussa jos kova hätä iskee? Kyllä hän sen itte sitte tajuaa, tavalla tai toisella, jos on liian huonosti pyyhitty.

Lue aloitus, siinä selitetty miksi. Ja olen sanonut pojalle, että yritä välttää esim. koulussa kakkosella käyntiä, ettet sotke housujasi. - Ap

Ei ole todellista. Tämä on jo liian sairasta ollakseen edes provo. Toisaalta, kun katsoo nykyajan lasten uusavuttomuutta, niin AP saattaa olla ihan tosissaan. Valitettavasti.

No en minä halua, että poika istuskelee ralliraidat housuissaan meidän kodin tuoleilla ja sohvilla.

Jos ihmiset haluavat pitää lapsensa vaatteet ja kotinsa siistinä, niin mitä sairasta siinä on? -ap

Vierailija
33/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän oma poika !

12v ei ole vielä teini.

onhan. Teini=teenage

Teen age 10 ikä.

Eipäs vaan se tulee teen-päätteestä.

11 - eleven

12 - twelve

13 - thirTEEN

14 - fourTEEN

15 - fifTEEN

jne.

Eli voi huoletta jatkaa pyllynpyyhkimistä sinne yläasteelle saakka.

Vierailija
34/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et pyyhi vieläkään?

Opin pyyhkimään itse silloin kun ihmiset normaalistikin oppivat pyyhkimään. Minun ei tarvitse täällä keksiä satuja ihmelapsista jotka nelivuotiaana pyyhkivät itse.

Voin myöntää ylpeästi että ensimmäisen kerran pyyhin itse kahdeksan vuotiaana. Ei jälki tietenkään heti ollut priimaa mutta homma luonnistui täydellisesti sitten kun olin noin 10.

Pysytään nyt kumminkin ihan faktoissa, eikä viitsitä naurattaa toisiamme kuoliaiksi.

Vierailija
35/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytti just 60. Voisi pikkuhiljaa opetella itse pyyhkimään, kun itselläni liikkuminen rollaattorin kanssa alkaa olla hiukan hankalaa, eikä selkäkään oikeen kestä enää kumarteluja.

Vierailija
36/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä halua, että poika istuskelee ralliraidat housuissaan meidän kodin tuoleilla ja sohvilla.

Jos ihmiset haluavat pitää lapsensa vaatteet ja kotinsa siistinä, niin mitä sairasta siinä on? -ap

Tuota siisteyspakkomiellettäsi kannattaisi ehkä hoitaa jollain lääkityksellä.

Vierailija
37/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika alkoi eskarissa pyyhkiin itse ja pikkusisko jo 4-vuotiaana. Ja hyvin sujunut pikkusiskoltakin heti alusta lähtien.

Vierailija
38/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ite muistan päiväkodissa 5v pyyhkineeni pyllyn ite! Ei ainakaan enää eskarissa pyllyjä tarhantädit/sedät pyyhi!

Vierailija
39/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoulussa oletetaan, että lapset osaavat jo hoitaa wc-käynnit itsenäisesti. Lapset ovat käyneet päiväkodin eskaria ja varmasti samaa odottavat koulunkin eskarissa, ei siellä ainakaan enempää aikuisia ole eskariryhmässä kuin päiväkodissa.

Vierailija
40/42 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua. Mulla on poika 2v8kk ja hän jo nyt hoitelee vessahommat äidin avustuksella. Mutta että 12 VUOTIAS!!?? Jos tää ei oo provo ni ei kyllä sitten mikään muukaan oo. 😮

en halua olla ilkeä mutta kyllä nyt tuntuu toooosi oudolle tämä ¿¿