Minkä ikäiseksi asti pyyhitte lapsenne pyllyn?
Meillä olen pyyhkinyt pojan pyllyä nyt 12-vuotiaaksi asti. Nyt on kuitenkin pikkuhiljaa ruvennut hävettämään tämä touhu, sekä poikaa että minua, mutta pojan osaaminen huolestuttaa enkä haluaisi antaa vielä itse pyyhkiä. Missä vaiheessa voisin alkaa luottaa siihen, että poika saa takamuksensa kunnolla pyyhittyä? Minkä ikäisenä annoitte oman lapsenne pyyhkiä pyllynsä itse?
Kommentit (42)
Pyyhin vain 9 vuotiaaksi saakka. Tuo on jo sairasta että teini-ikäistä pyyhkittelet.
Poika on nyt kymmenen mutta aina silloin tällöin tarkistan onko hän osannut kunnolla pyyhkiä.
Kerran suuttui vietävästi kun hänellä oli joku kaveri kylässä, eikä millään olisi kehdannut omalle äitilleen näyttää pyllyään.
Meidän oma poika !
Tä? Meillä lopetettiin perseen pyyhkiminen kyllä jo ihan päiväkotivaiheessa.
Mitä helvettiä sä vielä sitä pojan persettä pyyhit! Miten hän pärjää kaverin luona tai leireillä ja vaikka koulussa jos kova hätä iskee? Kyllä hän sen itte sitte tajuaa, tavalla tai toisella, jos on liian huonosti pyyhitty.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin vain 9 vuotiaaksi saakka. Tuo on jo sairasta että teini-ikäistä pyyhkittelet.
Poika on nyt kymmenen mutta aina silloin tällöin tarkistan onko hän osannut kunnolla pyyhkiä.
Kerran suuttui vietävästi kun hänellä oli joku kaveri kylässä, eikä millään olisi kehdannut omalle äitilleen näyttää pyllyään.
Meidän oma poika !
12v ei ole vielä teini.
Vierailija kirjoitti:
Meidän oma poika !
Porvoossa tapahtuu kaikenlaista...
Ei ristus sentään? Vai että kouluikäisen takapuolta pyyhitään ja pestään? Ja sitten valitetaan, kun miehet ovat niin avuttomia. Ihan itse te naiset sellaisia kasvatatte.
No mutta tämän on pakko olla taas provo. Ei noin sairaita ihmisiä pitäisi olla.
Huono äiti olet, jos jo nyt lopetat. Kyllä sun nyt täytys jaksaa vielä ainakin kuusi vuotta sitä kollis persettä pyyhkiä, muuten et ole äiti etkä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä sä vielä sitä pojan persettä pyyhit! Miten hän pärjää kaverin luona tai leireillä ja vaikka koulussa jos kova hätä iskee? Kyllä hän sen itte sitte tajuaa, tavalla tai toisella, jos on liian huonosti pyyhitty.
Lue aloitus, siinä selitetty miksi. Ja olen sanonut pojalle, että yritä välttää esim. koulussa kakkosella käyntiä, ettet sotke housujasi. - Ap
Esikoulussa vielä pyyhein, koulussa en enää. Nuoremmat kyllä opetan että pyyhkivät esikoulussa itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tuosta sun sanavalinnasta mieleen karvainen ja pukamainen vanhan ukon ahteri. Ikävää, jos lapsillasi on sellainen.
Meillä on pesty päiväkoti-ikäisten pyllyt vedellä ja annettu samalla harjoitella paperin käyttöä. Näin aikuisenakin mieluummin pesen pyllyn kuin kaaputan paperilla ulostetta edestakaisin ihoa pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Heh heh. Niin varmaan. Meilläkin heti synnytyslaitokselta tultua kaikki osattiin itse tehdä.
Joo mutta jos ihan faktoista puhutaan, niin ei kukaan osaa vielä päiväkotivaiheessa pyyhkiä itse.
Ehkä siellä Porvoossa ainoastaan! =D
Kai peset aina samalla sen perseenkin? ja tarkistat paskan koostumuksen ja sitten tiedät miten parantaa ruokavaliotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh. Niin varmaan. Meilläkin heti synnytyslaitokselta tultua kaikki osattiin itse tehdä.
Joo mutta jos ihan faktoista puhutaan, niin ei kukaan osaa vielä päiväkotivaiheessa pyyhkiä itse.
Ehkä siellä Porvoossa ainoastaan! =D
Jaa, no ei mun persettä ainakaan päiväkodin tädit koskaan pyyhkineet.
Äitini pyyhki minulta pyllyn 10- vuotiaaksi saakka. Oma poikani alkoi itse pyyhkimään 4- vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän oma poika !
12v ei ole vielä teini.
onhan. Teini=teenage
Teen age 10 ikä.
Nauran täällä vedet silmissä, kun kuvittelen että joku nelivuotias muka itse pyyhkisi pyllynsä!
Minusta pitäisi tuollaisille lastensa pyllynpyyhkimättä jättäjille laittaa lasua tulemaan ja aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Huono äiti olet, jos jo nyt lopetat. Kyllä sun nyt täytys jaksaa vielä ainakin kuusi vuotta sitä kollis persettä pyyhkiä, muuten et ole äiti etkä mikään.
Tyttökaverille pitää muistaa mainita, et Pekka sit huutaa vessasta "Saa tulla pyyhkimään" kun on asiansa toimittanu.
8 vuotias pyyhkii itse välillä ja minä välillä. Poika. Kotona aina vesipesu kakan jälkeen ja aloitti harjoittelun niin, että minä suihkutin ja hän pyyhkäisi.