Kuinka paljon te treffailette? Eikö sellainen ole ihan vanhanaikaista?
Täällä joku tyyppi käy vähän väliä itkemässä miten kauheaa on kun miehen pitää maksaa treffeillä kaikki. Mutta en minä ainakaan ole koskaan "treffaillut" eikä parikymppinen tyttärenikään ole, tyttärellä on ennen nykyistä pitkäaikaista poikaystävää ollut yksi poikaystävä, sekin seurustelu kesti melko pitkään. En tiedä ketään ystävätärtä joka olisi treffaillut, enkä tiedä tyttärenkään kaveripiirissä sellaisen olevan yleistä. Tuleva seurustelukumppani tavataan jossain, ja sitten aletaan seurustella jos on molemminpuolista kiinnostusta, ei siinä mitään treffailua tarvita. Elokuvissa ja ravintolassa kahdestaan käydään yleensä siinä vaiheessa kun ollaan jo yhdessä eli pariskunta eli tyttö/poikaystävä.
Se yks tyyppi täällä sanoi että naisilla on tapana treffailla montaa miestä samaan aikaan. En ole tunne yhtäkään naista joka niin olisi tehnyt. Kun minä olin nuori, ei kukaan edes puhunut mistään treffeistä, se oli jotain mitä kuuli vanhoista elokuvista. Ei koskaan kukaan sanonut että minä menen nyt treffeille sen ja sen kanssa. Vaan mentiin johonkin paikkaan jossa oli ihmisiä, ja jos siellä tapasi jonkun kiinnostavan, mentiin samaan paikkaan uudestaan, toiveena että se kiinnostuksen kohdekin on taas siellä, ja kun seurusteluvaiheeseen oli päästy, oli tapaamiset joko toisen kotona ja sitten mentiin yhdessä jonnekin pariskuntana muiden ihmisten seuraan.
Onko tämä joku treffailun uusi tuleminen, ja taas amerikasta malli, kuten vauvakutsut ja halloweenin vietto, kohta varmaan vietetään kiitospäivääkin...
Kommentit (7)
Miksi asia häiritsee sinua? Oletko kateellinen jos toiset treffailee? Minkäs sille voi jos sinulla ja tuttavillasi ei ole pahemmin vientiä :)
Minä käyn ehkä noin kerran viikossa treffeillä. On mukavaa tutustua uusiin ihmisiin, välttämättä se elämänkumppanin löytäminen ei ole itselläni ainoa tavoite. Näin tulee myös koettua sellaista, mihin ei olisi ehkä muuten ikinä tullut lähteneeksi (esim. kulttuuria josta se toinen on kiinnostunut mutta itse et ollut ikinä kuullutkaan jne).
N35
En minäkään nuorena treffaillut. Riitti kun kävi ulkona, niin siellähän niitä ihmisiä tapasi. Nyt kun elämäntilanne on vähän erilainen, on paljon helpompi tavata uusia ihmisiä kun laittaa tinderin tulille ja lähtee treffeille. Ei ole aikaa eikä energiaa baareissa notkumiseen.
Kyllä meilläpäin treffaillaan, tai deittaillaan, kuten nykyään sanotaan. Ei tässä kypsemmässä iässä enää notkuta missään baareissa tai bileissä, missä noin vain tapaisi ihmisiä, joten se tutustuminen pitää hoitaa treffeillä. Tapaat jonkun mukavan ihmisen töissä, harrastuksessa tai kaverin välityksellä, kysyt siltä tai se kysyy sulta että lähtisitkö kahville/syömään/kävelylle/leffaan/mihintahansa, ja kas, siinä sulla on treffit. Eikä se ole mitään seurustelua, ja samaan aikaan voit käydä kahvilla vaikka viiden muunkin ihmisen kanssa etkä "petä" ketään.
Mainitsemasi "seurustelukumppani tavataan jossain" oli se tavallinen tarina minunkin nuoruudessani, jolloin deittailukulttuuri ei ollut vielä tietoakaan. Viime vuosikymmenellä kävin muutamilla nettitreffeillä, eikä se tuntunut kovin luontevalta vaikka sitä kautta yksi lyhyehkö suhde syntyikin.
Normaalielämäni rajoittuu kodin ja työpaikan akselille, joten pitäisi ihan erikseen miettiä uusi "jossain", eli sosiaalinen harrastus tai ajanviete, jossa tapaa samoista asioista kiinnostuneita sopivanikäisiä naisia. En vain ole keksinyt mikä sellainen olisi.
Treffailu jatkuu, jos nainen näyttää keltaista valoa, eli pitää etäisyyttä mutta haluaa silti tavata. Minulla on yksi tällainen kokemus, että käydään yhdessä viihteellä tai vietetään iltaa kotona, mutta jos yrittää lähelle, se ei käy. Ymmärsin sitten, että hänelle ei kelpaa "ihan ok" mies, ja annoin olla. Pysyimme ystävinä ja hän teki saman seuraavillekin miehille, vaikka kemiaa näytti olevan enemmän. Saattoi olla jotain pelkoja taustalla johtuen vanhempien huonosta avioliitosta tai sellaisesta.
En minäkään ole treffaillut. Nuorena ehkä 1-2 kertaa, sitten olis onoff-poikakaveri, eikä se mitään treffailus ollut.
Ensimmäisen aviomiehen kanssa kävin ehkä kahdet treffit. Eron jälkeen kävin yhden kerran kahvilla. Sitten tapasin jo toisen aviomieheni, ja yhdet treffit oli.
N47