Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työajoista hoitoalalla,

Vierailija
29.08.2016 |

Voiko työnantaja laillisesti teettää pätkävuoroa, eli aamulla esim 7-11 plus 17-21. 8 h tulee päivässä, mutta ei sisälly ruokatunteja, kahvitauko kyllä.
Lomittajillahan tämä on ihan tuttu juttu, navetassahan kun käydään aamulla ja illalla, mutta onko muilla aloilla ihan sallittu käytäntö?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teetkö tuota vuoroa ja missä olet töissä?

Vierailija
22/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työnantaja "säästäisi" sillä vuorolla yhden työntekijän, ku yks tekee aamun ja illan ruuhkat. Kotihoidossa olen, ihan hullu vuorohan tuo on ja tosiaan koko päivän kiinni työssä. Ollaan oltu liittoon jo yhteydessä, mutta vaiheessa nyt onnistuuko pomo saamaan läpi tämän vuoron. Hän ei kyllä välitä meistä työntekijöistä ja meidän hyvinvonnista yhtään!

-Viestiketjun nostaja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito on kyllä pahin mahdollinen työpaikka. Esim. Sairaaloiden osastoilla on yleensä todella kivaa työtä. Tai toki riippuu täysin ihmisestä, mutta itse olen viihtynyt.

Vierailija
24/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä mielenkiintoista sanoa, että en suostuisi tuohon. Vuoro on kuitenkin ihan laillinen, joten millä perusteella ette suostu?

Vierailija
25/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa näe ikinä lapsia. Ne kun ovat päivällä koulussa tai päiväkodissa. Ei ole tuo liksa sellanen että se mulle korvaisi sen etten näe perhettäni tai ystäviäni tai harrastaa juttujani. En suostuisi tuohon työaikaan ikinä.

Vierailija
26/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus vuosia sitten kuullut kotihoidossa tuollaisesta työajasta, mutta eihän se ole mistään kotoisin. Pätkäaamua ja yö perään tein joskus ja sekin on todella huono työaika. (7-12 ja 21-07)    Nykyisin on vuoroja 14-22 ja sitten aamulla klo 7 takaisin. En ihmettele lainkaan, kun hoitajilla kaikkea vaivaa ja moni vaihtaa alaa inhimillisten työaikojen takia.

Vierailija
27/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuorojen välisen lepoajan tulee olla vähintään 9h. Ei siis voi teettä tuollaisia vuoroja joiden väliin jää kuusi tuntia.

Vierailija
28/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmen viikon listassa tuo työvuoro vain kerran ja se on viikonloppuisin.

Sama joka on kotihoidossa töissä.

Vierailija
29/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvuorojen välisen lepoajan tulee olla vähintään 9h. Ei siis voi teettä tuollaisia vuoroja joiden väliin jää kuusi tuntia.

Työaika on ihan laillinen. Ollaan kysytty liitosta.

Vierailija
30/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä mielenkiintoista sanoa, että en suostuisi tuohon. Vuoro on kuitenkin ihan laillinen, joten millä perusteella ette suostu?

Komppaan tätä. Tes ei kiellä tällaista, joten miten voisi kieltäytyä? Ei omassa työssäni ainakaan voi sanoa esimiehelle että tuo työvuoro ei mulle käy. Eri asia jos on joku lain vastainen, mutta tämä ei ole.  

Itse olen vuorohoitopäiväkodissa ja yleistyöajassa (ei jaksotyö), joten pätkäaamu + yö mekin joudutaan tekemään, kun yövuoror niin satunnaisia ettei tasoittumisjakson työtunnit muuten tule täyteen. Toki tämä ap:n esimerkki  vielä paljon kurjempi.

Vierailija
31/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorojen välinen lepoaika ei täyty. Sinuna soittaisin liittoon.

Mikä on vuorojen välinen lepoaika? Meillä tunnetaan vuorokausilepo, joka tarkoittaa sitä, että vuoron alkamisesta lähtien pitää seuraavan 24 tunnin aikana olla 9 tunnin keskeytymätön lepo ja sehän täyttyy, kun klo 21 lähtee kotiin ja seuraava vuoro alkaa vasta seuraavana aamuna klo 7.

Ap tekee saman päivän aikana kaksi työvuoroa ja väliin jää vain 6h lepoaika.

Vierailija
32/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pitää ruokatauon molemmissa vuoroissa, koska ne ovat vähintään neljän tunnin mittaisia.

Vierailija
33/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat pitää ruokatauon molemmissa vuoroissa, koska ne ovat vähintään neljän tunnin mittaisia.

Neljään tuntiin ei kuulu ruokatuntia hoitoalalla.

Vierailija
34/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti työnantaja "säästäisi" sillä vuorolla yhden työntekijän, ku yks tekee aamun ja illan ruuhkat. Kotihoidossa olen, ihan hullu vuorohan tuo on ja tosiaan koko päivän kiinni työssä. Ollaan oltu liittoon jo yhteydessä, mutta vaiheessa nyt onnistuuko pomo saamaan läpi tämän vuoron. Hän ei kyllä välitä meistä työntekijöistä ja meidän hyvinvonnista yhtään!

-Viestiketjun nostaja-

Yksityinen vai kunnallinen työantaja? Sinuna irtisanoutuisin ja etsisin paremman työpaikan.

Vierailija
35/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen työnantaja.

Vierailija
36/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kuulua millään alalla. Raja on 4h.

Vierailija
37/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kuulua millään alalla. Raja on 4h.

Siis 6h

Vierailija
38/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti työnantaja "säästäisi" sillä vuorolla yhden työntekijän, ku yks tekee aamun ja illan ruuhkat. Kotihoidossa olen, ihan hullu vuorohan tuo on ja tosiaan koko päivän kiinni työssä. Ollaan oltu liittoon jo yhteydzessä, mutta vaiheessa nyt onnistuuko pomo saamaan läpi tämän vuoron. Hän ei kyllä välitä meistä työntekijöistä ja meidän hyvinvonnista yhtään!

-Viestiketjun nostaja-

Yksityinen vai kunnallinen työantaja? Sinuna irtisanoutuisin ja etsisin paremman työpaikan.

Kannattaa ENSIN etsiä uusi työ ja irtisanoitua vasta sen jälkee vanhasta.

Vierailija
39/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laillista. Varma tieto.

Vierailija
40/48 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laillista. Varma tieto.

No eipä kyllä oo varma tieto tuo. Laillista on.

t. tessin tunteva luottamusmies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi