Kuinka kauan pitää katsoa työtöntä puolisoa?
Jos puoliso on vuosia työtön vaikka on opiskellut ja hakenut aktiivisesti töitä. Montako vuotta puolisoa pitää jaksaa elättää ja olla yhdessä?
Kommentit (23)
Jos oot nainen, niin et kai ole edes odottanut useampaa vuotta? Jos olet mies - niin sehän oli myötä- ja vastamäessä. Mitä sä täällä huutelet?
Avioliittoonhan kuuluu elatusvelvollisuus, ja se loppuu avioeron tullessa voimaan. Niin kauan.
Ei Suomessa ole mitään yhdessäolopakkoa. Voitte erota vaikka heti.
Kysymyksesi oli typerä.
mä en ainakaan katsoisi päivääkään mitään työtöntä vetelehtijää
Olet ap papin edessä luvannut rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä. Surettaa kun ihmiset ei nykyään jaksa tehdä töitä liittonsa eteen vaan luulee että voi tosta vaan erota. Jokaine ero on turha !
Vierailija kirjoitti:
Olet ap papin edessä luvannut rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä. Surettaa kun ihmiset ei nykyään jaksa tehdä töitä liittonsa eteen vaan luulee että voi tosta vaan erota. Jokaine ero on turha !
Asioilla on aina kaksi puolta eli onhan se työttömänä loisivakin luvannut elättää rakasta puolisoaan mutta ei nyt sitten toteuta lupaustaan. Silloin on ihan tasan oikeus erota. Ei se papin aamen mitään pakkoa tarkoita!
Puoliso voi olla ilman että on sanonut tahdon.
Ihmettelen ettei ole vuosii saanut töitä? Oma puoliso myös noin Puolet vuodesta työttömänä, ei oo opiskellut uutta ammattia perus ammattitutkinnon jälkeen. Kyllä kuitenkin suhteessa luulisi olevan myös muuta vikana, kuin työttömyys. Itse olen ajoittain harkinnut eroa mm. Koska epäilen että mieheni ei osaa laittaa tuöhakemuksia (eli ei saa töitä sen takia), ei ole hakenut opiskelupaikkaa vaikka olen useasti kehottanut ja monia muita pikkuasioita kun pitäisi koko ajan huolehtia että toinen yrittäisi saada jotain aikaiseksi. Nyt kun hän on töissä, menee taas ilman ongelmia, kohta talven tullessa alkaa taas jatkuva riitely yms..
Älä katso suoraan kohti ilman aurinkolaseja ainakaan muutamaa minuuttia kauempaa. Työtön voi säteillä verkkokalvolla polttelevaa gammasäteilyä, joka kirvelee silmiä pidemmän aikaa. Ellei työttömyys ole suljettavissa joko toiseen huoneeseen tai näköesteen taakse suosittelen kääntymistä optikon puoleen joka on erikoistunut vaarallisten asioiden katselusuosituksiin. Todennäköisesti joudut hankkiutumaan työttömästä eroon ennenkuin näkösi vaurioituu peruuttamattomasti.
Mitä varten te menette yksiin tuollaisten luuseriukkojen kanssa? En ymmärrä. Toivottavasti ette sentään ole lapsia hankkineet.
Heh, näin pitkäaikaistyöttömä täytyy olla tyytyväinen ihanasta miehestä joka jaksaa katsella mua, vieläkin
Vierailija kirjoitti:
Heh, näin pitkäaikaistyöttömä täytyy olla tyytyväinen ihanasta miehestä joka jaksaa katsella mua, vieläkin
Pillu se on työttömälläkin naisella.....
Työttömällä miehellä sen sijaan ei ole naiselle tärkein asia eli pankkitili iskussa.
Vierailija kirjoitti:
Sama.
Se varmaan rakastaa mua, toisin kuin ap. puolisoaan.
Katsoin 20v., tyhmä kun olin. Aina lupauksia, että nyt on kiikarissa hyvä paikka. Jotenkin se aina lopahti johonkin. Siinä odotellessa ja toisen vetkuttelussa tuli sitten syötyä talo, auto ja säästöt. Palkkani ei riittänyt yksin vetää koko taloutta. Miehellä piti kuitenkin olla aina auto alla, jos niitä hommia tulis... just joo.
Jälkeenpäin olen ajatellut, että olinko koomassa vai muuten vain tyhmä. Kallistun jälkimmäiseen.
Siinä uskottiin, toivottiin ja rakastettiin. Yksi toisensa jälkeen hiipui.
Nyt eron jälkeen olen vuokrayksiössä pienellä eläkkeellä. No, eipä tarvitse katsella sitä vatulointia enää, onneksi.
Miehellä on kummasti tullut nyt työhaluja ja tienailee nyt aivan kohtalaisesti. Silloin vain aikoinaan oli helppo ihmetellä päivät pitkät kun toinen elätti.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin 20v., tyhmä kun olin. Aina lupauksia, että nyt on kiikarissa hyvä paikka. Jotenkin se aina lopahti johonkin. Siinä odotellessa ja toisen vetkuttelussa tuli sitten syötyä talo, auto ja säästöt. Palkkani ei riittänyt yksin vetää koko taloutta. Miehellä piti kuitenkin olla aina auto alla, jos niitä hommia tulis... just joo.
Jälkeenpäin olen ajatellut, että olinko koomassa vai muuten vain tyhmä. Kallistun jälkimmäiseen.
Nyt eron jälkeen olen vuokrayksiössä pienellä eläkkeellä. No, eipä tarvitse katsella sitä vatulointia enää, onneksi.
Miehellä on kummasti tullut nyt työhaluja ja tienailee nyt aivan kohtalaisesti. Silloin vain aikoinaan oli helppo ihmetellä päivät pitkät kun toinen elätti.
Tuohon on yksi selvä syy: olet yksinkertaisesti tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso on vuosia työtön vaikka on opiskellut ja hakenut aktiivisesti töitä. Montako vuotta puolisoa pitää jaksaa elättää ja olla yhdessä?
Oma puolisoni on jaksanut katsella minua useamman vuoden vaikka olen työtön. Oma tilanteeni on sillä tavalla toivoton vielä, että ulosotossa on niin isot summat, että ei oikein edes kannata verokortilla suomessa töihin mennä kun en edes korkoja pysty maksamaan normaalipalkoilla.
Tosin olen auttanut puolisoani sitten muilla tavoin. Remontoin hänen asuntonsa lattiat, keittiön, asensin laminaatit, tapetoin, maalasin. Puolisoni valitsi tapetit ja materiaalit itse tein remontit. Huolehdin myös kunnostani aktiivisesti. Puolisoni olisi joutunut maksamaan päälle kymppitonnin pelkästä työstä jos olisi teettänyt vastaavat remontit ulkopuolisella.
Onhan tämä ikävä tilanne, mutta aina voi tehdä jotain. Itse päätin, että en ainakaan sellaiseksi mieheksi muutu joka sohvalla vain kittaa kaljaa ja murehtii. Osaan remontoida ja huolehtia kunnostani vaikka työasiat ja talousasiat ovat päin helvettiä ja tulevat olemaan sitä kunnes ulosotto vanhenee.
Hakeeko ap:n mies tosissaan vai "tosissaan" töitä? Itsekin elätin kerran tällaista kultapoikaa vuosikausia, heikkona hetkenä myönsi, ettei ollut töitä hakenutkaan, kun "kyllähän me sun tuloilla selvitään". Jep, kauniina naisena en lopulta viitsinyt sijoittaa munansaantiin vähintään 500 € kuussa loppuelämääni, kun ilmaiseksikin on tarjolla pilvin pimein.
Lusmuilu ilmeni miehellä myös mm. lusmuiluna kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
Asioilla on aina kaksi puolta eli onhan se työttömänä loisivakin luvannut elättää rakasta puolisoaan mutta ei nyt sitten toteuta lupaustaan. Silloin on ihan tasan oikeus erota. Ei se papin aamen mitään pakkoa tarkoita!
Miksi menette naimisiin sitten? Jos sillä kerran ei ole merkitystä otetaan erovaa. Helpompi kun ei tarvii säätää niitä eropapereita ja olla avoliitossa.
No jos toinen hoitaa kuitenkin kotitöitä, käyttää rahaa säästeliäästi eikä vaadi minua maksamaan uusinta uutta autoa tai elektroniikkaa... niin katselisin pitkäänkin. Töissä käyminen ei kuitenkaan ole mikään elämän tarkoitus...palkka on vaan mukava saada kuukausittain.
Mä olen meillä se parempituloinen ja mies on useasti ollut palkattomilla vapailla tekemässä remppaa ja ekana ilmottautumassa lomautusjaksoille. Mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on yksi selvä syy: olet yksinkertaisesti tyhmä.
Kilttiä ihmistä on helppo käyttää hyväksi ja syyllistää. Tosiasiassa toisen kiltin kanssa kiltillä olisi mahdollisuus muodostaa aivan loistava parisuhde, sillä he ovat parasta parisuhdemateriaalia.
Sinun ei ole pakko seurustella kenenkään kanssa. Jokaisesta parisuhteesta on vapaa kävelemään pois heti kun siltä tuntuu. En edes näe mitään syytä yhdessäololle, kun et selkeästi edes puolisoasi erityisemmin rakasta.