Espanjassa +40 lämmintä, suomessa aina pelkkää paskaa! :(
En kestä!
Kommentit (57)
Ihanaa ku on syksy! VIHAAN KESÄÄ, nyt meidän talvi- ja syksyihmisten aika on koittanut! Jipiiiii :)
Miksi ihmeessä joku haluaisi paikkaan, jossa on 40 astetta lämmintä? Espanjalaisetkin lähtevät kesällä suurin joukoin Kanariansaarille, koska siellä on viileämpää.
Just tulin kreetalta, enkä ole suostunut laittamaan nokkaani pihalle muuta kuin sen verran, että olen päässyt autolleni.
Vierailija kirjoitti:
Just tulin kreetalta, enkä ole suostunut laittamaan nokkaani pihalle muuta kuin sen verran, että olen päässyt autolleni.
Olitko niin kännissä?
40 asteesta ei voi kyllä mitenkään nauttia. Olin kerran kesäaikaan Las Vegasissa ja siellä oli 45 astetta. Aika tehokkaasti meni sisällä koko loma, ei paljon muistikuvaa miltä kaupunki näytti ulkoa päin.
miksi et muuta sinne sitten. ärsyttää nää ruikuttajat, joiden mielestä suomessa on aina ihan paskaa, mutta eivät sitten rohkene muuttaa elämäänsä mukavammaksi muuttamalla muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko niin kännissä?
Siis nyt suomessa en ole enää nokkaani laittanut ulos, koska tuolla on niin saatanan kylmä. Semmonen 30+ olis mulle sopiva lämpötila.
Vierailija kirjoitti:
miksi et muuta sinne sitten. ärsyttää nää ruikuttajat, joiden mielestä suomessa on aina ihan paskaa, mutta eivät sitten rohkene muuttaa elämäänsä mukavammaksi muuttamalla muualle.
heti sinne muutetaan kun opiskelut on suoritettu. - AP
Kuka helvetti haluaa johonkin kuppaiseen Epsanjaan. Koko maa täynnä suomalaisia luureita, pikkurikollisia, pettureita, ym. Tai sitten oman elämänsä puhelinmyynti miksuja ym muita ryssiä, oman elämänsä "johtajia".
Suomessa on hyvää ruokaa, turvallisuutta, puhdasta luontoa, 4 vuodenaikaa, ym.
Mitään niin pahaa en ole tehnyt että suomesta joutuisin ikinä lähtemään.
Ap, olet pöljä.
+40 asteen helle on tappava kuumuus eikä mikään leppeä terassisää. Ja etenkin, jos sellainen tulee Suomeen tai muualle Pohjois-Eurooppaan, niin kyseessä on jo aivan apokalyptinen luonnonkatastrofi.
Muutamia kuukausia sitten - tai olisikohan ollut n. vuosi sitten - uutisissa kerrottiin, että Saudi-Arabiassa oli esiintynyt +65 C-asteen lämpötiloja. Seuraavan kerran kun sellaista, tai vaikka vielä vähän kuumempaa kuten esim. 75 astetta, tulee jossain päin maapalloa, niin täytyy toivoa, että Sinä olet siellä juuri silloin.
Suomen säät on täysin perseestä jo verrattuna Ruotsiinkin. Vertailepas talvella, kun täällä on -25 Tampereen junttilassa, niin Tukholman "kova talvi" on silloin -5 astetta ja tukholmalaiset hytisee. Yleensä hieman plus-asteita koko tammikuun siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti haluaa johonkin kuppaiseen Epsanjaan. Koko maa täynnä suomalaisia luureita, pikkurikollisia, pettureita, ym. Tai sitten oman elämänsä puhelinmyynti miksuja ym muita ryssiä, oman elämänsä "johtajia".
"Suomessa on hyvää ruokaa, turvallisuutta, puhdasta luontoa, 4 vuodenaikaa, ym."
Neljä vuodenaikaa on pelkkä suomalaisten keksimä, ikävää ilmastoa pehmentävä selitys sille, että täällä ei ole yhtä ihanteellista ilmastoa, kuin keski-euroopassa. Kesällä suomalaiset stressaa kesän lyhyyttä ja panikoivat osuuko kesälomaksi hyvä sää. Sitten kun se vittumainen lumi tulee, selitellään, että on meillä sentään neljä vuodenaikaa. Oikeasti lähes kaikkien halutessa kuitenkin lumettoman tai hyvin vähälumisen talven.
Parempi ku olis vaikka etelä-Saksan ilmasto, niin voisi pyöräillä ja lenkkeillä ympärivuotisesti, ei tarvitsisi katuja hiekoittaa, vaihdella talvirenkaita, ei korjata liukastumisista aiheutuneita, usein vanhuksia seuraamuksineen tappavia lonkkamurtumia, maatalous olisi tuottavampaa jne.
sepBo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa on hyvää ruokaa, turvallisuutta, puhdasta luontoa, 4 vuodenaikaa, ym."
Neljä vuodenaikaa on pelkkä suomalaisten keksimä, ikävää ilmastoa pehmentävä selitys sille, että täällä ei ole yhtä ihanteellista ilmastoa, kuin keski-euroopassa. Kesällä suomalaiset stressaa kesän lyhyyttä ja panikoivat osuuko kesälomaksi hyvä sää. Sitten kun se vittumainen lumi tulee, selitellään, että on meillä sentään neljä vuodenaikaa. Oikeasti lähes kaikkien halutessa kuitenkin lumettoman tai hyvin vähälumisen talven.
Parempi ku olis vaikka etelä-Saksan ilmasto, niin voisi pyöräillä ja lenkkeillä ympärivuotisesti, ei tarvitsisi katuja hiekoittaa, vaihdella talvirenkaita, ei korjata liukastumisista aiheutuneita, usein vanhuksia seuraamuksineen tappavia lonkkamurtumia, maatalous olisi tuottavampaa jne.
Niin totta!
Tosin pidän vielä enemmän pohjois Italian (esim Piemonten) ilmastosta - lumi tulee ja menee 1 kuukauden aikana. Muuten on ihana, enimmäkseen aurinkoinen syys- tai kevätkeli. Tuntuu että sadepäiviä on vain kourallinen koko vuonna! Kesäkään ei ole liian kuuma, 35 maksimissaan eli juuri sopiva eikä luontokaan kuivahda missään vaiheessa. Ruoka on ihan parasta, luonto puhdasta (ei tarvitse mennä suurkaupunkien kupeeseen). 3 kaunista vuodenaikaa + 1kk "talvi" riittää mulle oikein hyvin. Välimerelle ja laskettelukeskukseen tunnin ajomatka jos niitä kaipaa.
Vielä on 4 vuotta kärvisteltävä täällä vähintään kunnes kuopuskin on aikuinen. Sitten meitä ei pidä täällä enää mikään, mieluummin käyn pari kertaa vuodessa katsomassa lapsenlapsia Suomessa ja toisaalta he varmaan tulevat mielellään lämmittelemään meidän luoksemme
Kahteenviiteen asti sää on ok, mutta sen ylitys on ihan paskaa. Kaikkein paras keli on joku noin 20 lämmintä, voi pitää vaatteet päällä, mutta ei tule heti hiki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko niin kännissä?
Tämä tyyppi on tullut Kreetalta, ja nyt sitä ketuttaa Suomi niin että ei tahdo edes mennä ulos. Ja sinä kysyt oliko hän Kreetalla kännissä. Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko niin kännissä?
Siis nyt suomessa en ole enää nokkaani laittanut ulos, koska tuolla on niin saatanan kylmä. Semmonen 30+ olis mulle sopiva lämpötila.
Sama juttu. Joka päivä on satanut jossain vaiheessa, pilvistä suurimman osan päivästä lisäksi, tuuli ihan helvetistä heti kun on vähän selkeämpi päivä. Nyt elokuussa olen 1,5 + 1 h ollut pihan suojaisimmalla terassilla istumassa ja lueskelemassa "ottamassa aurinkoa" vaikka on kesäkuukausi meneillään!
Kärsin lisäksi kivuista jotka provosoituu tuulesta ja kylmänkosteasta ilmastosta. Tänävuonna on ollut 3 kivutonta viikkoa ja nekin Espanjan reissulla. Suomessa kovat kivut joka päivä lääkityksestä huolimatta (eli jos v 15 lomasta lasketaan niin 49 kivuliasta!).
Kesä on ollut melko sateinen. Odotin lämmintä elokuuta, mutta viileämpää on ollut. Sunnuntain vastaisena yönä oli +9°C ja eilen päivällä +12°C, kylmä tuuli.
Viime yönä oli vaan +4°C. Syksy on saapunut. Syyskuussa lämpötilat alkaa laskemaan lisää.
Tavallaan tuntuu, ettei ole saanut kesästä kyllikseen.
Jep, paska kesä taas...tällaista täällä on