Espanjassa +40 lämmintä, suomessa aina pelkkää paskaa! :(
Kommentit (57)
sepBo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti haluaa johonkin kuppaiseen Epsanjaan. Koko maa täynnä suomalaisia luureita, pikkurikollisia, pettureita, ym. Tai sitten oman elämänsä puhelinmyynti miksuja ym muita ryssiä, oman elämänsä "johtajia".
Suomessa on hyvää ruokaa, turvallisuutta, puhdasta luontoa, 4 vuodenaikaa, ym.
Mitään niin pahaa en ole tehnyt että suomesta joutuisin ikinä lähtemään.
"Suomessa on hyvää ruokaa, turvallisuutta, puhdasta luontoa, 4 vuodenaikaa, ym."
Neljä vuodenaikaa on pelkkä suomalaisten keksimä, ikävää ilmastoa pehmentävä selitys sille, että täällä ei ole yhtä ihanteellista ilmastoa, kuin keski-euroopassa. Kesällä suomalaiset stressaa kesän lyhyyttä ja panikoivat osuuko kesälomaksi hyvä sää. Sitten kun se vittumainen lumi tulee, selitellään, että on meillä sentään neljä vuodenaikaa. Oikeasti lähes kaikkien halutessa kuitenkin lumettoman tai hyvin vähälumisen talven.
Parempi ku olis vaikka etelä-Saksan ilmasto, niin voisi pyöräillä ja lenkkeillä ympärivuotisesti, ei tarvitsisi katuja hiekoittaa, vaihdella talvirenkaita, ei korjata liukastumisista aiheutuneita, usein vanhuksia seuraamuksineen tappavia lonkkamurtumia, maatalous olisi tuottavampaa jne.
Lunta kyllä saa olla talvella edes jonkin verran, koska se lisää hieman valoisuutta. Lumeton talvi on aivan helvetin pimeää ja se pimeys ei ainakaan nosta mielialaa. Etelä-Saksan ilmasto kun täällä olisi, niin meillä olisi sitten myös nykyistä pimeämpi talvikausi. Se olisi nykyistä huomattavasti enemmän perseestä.
Asumme Sveitsissä. Meillä on riittänyt hellettä, koko viime viikonkin oli 30-34 astetta lämmintä. Talvella on kivaa, kun ei ole liukasta, ei sepeliä joka paikassa. Viime talvena käytin talvitakkia muutaman hassun kerran. Kun tahdomme lunta, menemme vuorille. Ihan meidän kaupunkivuorillakin on usein lunta, kun alhaalla on jo kevät. Kukat kukkivat ulkona jo tammikuussa tänä vuonna. Ainoa miinus on runsas sademäärä, täällä sataa usein. Tänään helleputki päättyi, ja lämpötila tippui 22 asteeseen. Keskiviikosta alkaen ollaan taas liki kolmessakymmenessä asteessa.
Ikävöin monia asioita Suomesta, mutta ilmasto ei ole yksikään niistä.
hausfrau kirjoitti:
Asumme Sveitsissä. Meillä on riittänyt hellettä, koko viime viikonkin oli 30-34 astetta lämmintä. Talvella on kivaa, kun ei ole liukasta, ei sepeliä joka paikassa. Viime talvena käytin talvitakkia muutaman hassun kerran. Kun tahdomme lunta, menemme vuorille. Ihan meidän kaupunkivuorillakin on usein lunta, kun alhaalla on jo kevät. Kukat kukkivat ulkona jo tammikuussa tänä vuonna. Ainoa miinus on runsas sademäärä, täällä sataa usein. Tänään helleputki päättyi, ja lämpötila tippui 22 asteeseen. Keskiviikosta alkaen ollaan taas liki kolmessakymmenessä asteessa.
Ikävöin monia asioita Suomesta, mutta ilmasto ei ole yksikään niistä.
Ei tuokaan kadehdittavalle kuulosta, hellettä ja sadetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan kyllä paljon ennemmin +15 tai vaikka -15 kuin +40 astetta, tuohan on helvetillinen lämpötila. Jo +30 on minulle liikaaa, tykkään harrastaa ulkoilua ja liikuntaa ja +20 on maksimi missä se on vielä mukavaa.
Olen samaa mieltä. Minusta ihanteellinen kesälämpötila on 15-20 astetta. Siinä on mukava puuhailla ulkona. Ei tarvitse takkia, mutta ei toisaalta ole myöskään niin kuuma, että ei jaksa mitään.
Mitä valitat? Muuta Espanjaan siitä! hus hus!
Ihmisen ruumiinlämpötila on noin 36,5°C jos se ylittyy asteenkin ihminen alkaa voida huonosti, emme ole vaihtolämpöisiä, emmekä kykene viilentämään itseämme, joten +40°C on erittäin vaarallista.
Altistuminen moiselle lämpötilalle muutaman tunnin johtaa kuolemaan.
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otan kyllä paljon ennemmin +15 tai vaikka -15 kuin +40 astetta, tuohan on helvetillinen lämpötila. Jo +30 on minulle liikaaa, tykkään harrastaa ulkoilua ja liikuntaa ja +20 on maksimi missä se on vielä mukavaa.
Olen samaa mieltä. Minusta ihanteellinen kesälämpötila on 15-20 astetta. Siinä on mukava puuhailla ulkona. Ei tarvitse takkia, mutta ei toisaalta ole myöskään niin kuuma, että ei jaksa mitään.
Kuka tarvitsee kuka ei. Nyt kun on ollut monta viikkoa 15-19 astetta mulla on t-paita, fleece ja tuulitakki kun teen pihahommia. Eikä tosiaan tule hiki...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ette muuta espanjaan? suomalainen voi muuttaa eu:ssa mihin haluaa.
Nimenomaan! EUssa voi vapaasti valita missä asuu, myös lasten kanssa voi muuttaa ja opiskella voi Espanjassakin. Nämä valittajat ovat luusereista suurimpia! Eivät saa edes sen vertaa aikaan, että muuttavat haluamaansa asuinpaikkaan. Suomessakin olisi paljon mukavampaa kun nämä valittajaluuserit häipyisivät.☺
Kuka sinä olet sanomaann, millaisia suomalaisten kuuluu olla tai miten täällä kuuluu olla ja elää? Sinunlaistesi luusereitten takia Suomi on ankea takapajula muutenkin kuin ilmastoltaan vaikka moni asia täällä on hienosti. Jostain syystä Suomessa ei kestetä kritiikkiä suomalaisuudesta tai Suomen ylivertaisuudesta eikä erilaisuutta. Kaikkien täytyy julistaa kuinka ihana Suomi on tai sitten kuulee "muuta muualle".
Haluaisin mieluusti elää Suomessa jossa kaltaisiasi hyökkäävällä ja nurkkakuntaisella asenteella olevia ei asuisi. Taitaa se lähimmän taajaman ABC olla teidän perheen vakkariravintola ja käytte Prismassa koko perheen voimin vapaa-ajalla? Et taida ymmärtää että "ulkomaille" muuttoon tarvitaan muutakin kuin halu. Asioita täytyy järejestellä, ei hyysäyskulttuuria johon olet suomalaisena tottunut.
Valitan vali-vali-valitan ja inhoan Suomen ilmastoa, ja sinä et voi sille mitään. Vaikka inhoaa jotain asiaa vaikkapa kotimaassaan, ei se tarkoita sitä että joku natsi saa käskeä muuttamaan pois. Natseja ei Suomessa kaivata.
No mene vittupää sinne Espanjaan. Siellä sitten nautiskelet ilmastoimattomassa hökkelissäsi trooppisesta helteestä skorpioinien kaverina. Mut hei, huonolaatuinen punkku on jotain euron/litra, joten voithan alkoholisoitua.
Onneksi asun Suomessa! Pari-kolme kuukautta ärsyttävää valoa ja lämpöä, sitten saakin nautiskella hämärästä ja rauhasta. Minua kesähelteet kismittävät ja jos mahdollista niin tätäkin enemmän ne mouhkaajat, jotka lokakuussa alkavat haaveilla siitä heinäkuun mökkilomasta ja joilla muu arki on yhtä vittua.
Mä nautin olostani ainakin 9 kk vuodessa, ei ole liian kuuma. Joten sopii mulle. Te rankuttajat voitte vapaa-ajallanne istua vaikka saunassa. Siellä tarkenee ohutverinen hieno AV-rouvakin.
Onko suomalaiset oikeasti jotenkin vajaaälyisiä vai yksinkertaisia muuten vaan? Katsokaa nyt Suomen sijaintia vaikka siitä karttapallosta ja miettikää, miksi meillä on eri ilmasto kun Espanjassa?? :D Mä en aidosti ymmärrä miten tyhmiä ihmiset voi olla jaksetaan itkeä jonkun muun maan ilmaston perään.
Valittaminen ja nyyhkiminen vie energiaa tuhottomasti ja tekee ihmisestä katkeran. Meille on kuulkaa rajalla tulossa sieltä 40 asteen helteestä porukkaa jotka ei paljoa piittaa kelistä. :D Suomalaiset on niin pilalle lellittyjä kermaperseitä, että ihan hyvä vaan, jos ei tulisi helteitä ikinä vaan pelkkää loskaa ja sadetta.
Asennevamma on vaan yksi suurimmista elämää hankaloittavista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi ette muuta espanjaan? suomalainen voi muuttaa eu:ssa mihin haluaa.
Nimenomaan! EUssa voi vapaasti valita missä asuu, myös lasten kanssa voi muuttaa ja opiskella voi Espanjassakin. Nämä valittajat ovat luusereista suurimpia! Eivät saa edes sen vertaa aikaan, että muuttavat haluamaansa asuinpaikkaan. Suomessakin olisi paljon mukavampaa kun nämä valittajaluuserit häipyisivät.☺
Kuka sinä olet sanomaann, millaisia suomalaisten kuuluu olla tai miten täällä kuuluu olla ja elää? Sinunlaistesi luusereitten takia Suomi on ankea takapajula muutenkin kuin ilmastoltaan vaikka moni asia täällä on hienosti. Jostain syystä Suomessa ei kestetä kritiikkiä suomalaisuudesta tai Suomen ylivertaisuudesta eikä erilaisuutta. Kaikkien täytyy julistaa kuinka ihana Suomi on tai sitten kuulee "muuta muualle".
Haluaisin mieluusti elää Suomessa jossa kaltaisiasi hyökkäävällä ja nurkkakuntaisella asenteella olevia ei asuisi. Taitaa se lähimmän taajaman ABC olla teidän perheen vakkariravintola ja käytte Prismassa koko perheen voimin vapaa-ajalla? Et taida ymmärtää että "ulkomaille" muuttoon tarvitaan muutakin kuin halu. Asioita täytyy järejestellä, ei hyysäyskulttuuria johon olet suomalaisena tottunut.
Valitan vali-vali-valitan ja inhoan Suomen ilmastoa, ja sinä et voi sille mitään. Vaikka inhoaa jotain asiaa vaikkapa kotimaassaan, ei se tarkoita sitä että joku natsi saa käskeä muuttamaan pois. Natseja ei Suomessa kaivata.
Onpa siinä hyökkäävä ja olkiukkojen rakentelemiseen mieltynyt suunsoittaja. Espanjalaisilla on käynyt mäihä, kun sinä et ole vielä ajautunut siihen suuntaan elämästäsi nauttimaan.
Minä muuten tykkään Suomen ilmastovyöhykkeestä. Ja rakastan syyssadetta. :)
P.S. Olen myös kiertänyt maapallon kaksi kertaa ja palannut reissuiltani aina maailman parhaaseen paikkaan, kotimaahani.
Jees, kesä ohi eikä tarvinnut kärvistellä kuumuudessa! Edessä ihanat syksy ja talvi, viileää, kylmää, pimeetä, luntakin toivottavasti, aah! ( Ja tämä ei ole ironiaa vaan olen tosissani.) 😊🌨💙 Onneksi asun Suomessa!
Vain idiootti vertaa Suomea ja Espanjaa toisiinsa. Ota karttapallo esiin ja katso missä kummatkin maat sijaitsee.
Suomessa on paras mahdollinen ilmasto! Ei tarvitse kärsiä kuivuudesta ja kuumuudesta niinkuin muualla maailmassa.Täällä on ihmisen hyvä olla ja hengittää.❤
Talvella on kyllä liian pimeää.
Ehdottomasti sinun on paettava sinne rakkaan Tukholman lämpöön talvikaudeksi!