Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, miksi teet lapsia?

Vierailija
28.08.2016 |

Miksi vähän tienaavat tekevät lapsia ja kitisevät joka paikassa etteivät rahat riitä? Sama juttu nälkäänäkevissä maissa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, nykyihminen on viettiensä orja. Silti olen sitä mieltä että valtioiden pitäisi rajoittaa lasten tekemistä. Jokaiseen maahan yhden lapsen politiikka. Tuloilla ei ole väliä, vaikkakin hyvätuloisten lapset ovatkin onnellisempia.

Vierailija
22/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos köyhät eivät olisi tehneet lapsia, ei taitaisi olla koko Suomen kansaa olemassa ;)

Näin on, myös monet historian maineikkaat henkilöt olisivat jääneet syntymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole köyhä, mutta eiköhän tuo ole lajiominaisuus. Jos ihminen ei kokisi tarvetta suvunjatkamiseen ja jälkeläisistä huolehtimiseen vasta kun saavuttaessaan länsimaalaisen keskiluokan elintason, ihmislaji olisi kuollut sukupuuttoon jo lähtökuopissaan. Se on siis lajin, ihan minkä tahansa lajin, selviytymismekanismi pyrkiä lisääntymään vaikkei olisi niin optimaaliset olosuhteet. Ilman sitä mikään laji ei pysy hengissä montaa sukupolvea.

Heh. AP alapeukutti, kun tekstisi ei auennut hänelle. Laita yksinkertaistettu versio hänelle.

Vierailija
24/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ja miehellä oli vakityöt kun tulin ensimmäisen kerran raskaaksi. Jäin työttömäksi toisen äitiyslomani aikaan. Siihen sitten mahtuu paljon kaikenlaista, mm. jatkoin opintojani, koska entinen ala alkoi olla huonosti työllistävä aiemman helpon työllistymisen sijaan. Mutta tilanne sitten joskus vakiintui taas ja lapset eivät eläneet köyhyydessä. Kun oli tiukkaa, olivat niin pieniä, etteivät osanneet kaivatakaan mitään ihmeellistä. Tulipahan tehtyä kaikkea kivaa pientä heidän kanssaan. 

Vierailija
25/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siitä hieno yhteiskunta, että köyhäänkin perheeseen syntynyt lapsi voi (vielä toistaiseksi) nousta parempiin asemiin, jos kykyjä riittää. Köyhäksi syntynyt ei ole köyhyyteen tuomittu. Paljon potentiaalista lahjakkuutta jäisi käyttämättä, jos vain rikkaat saisivat käydä kouluja. Samoin paljon potentiaalista lahjakkuutta jäisi syntymättä, jos vain rikkaat saisivat lisääntyä. Olemme muutenkin niin pieni kansa, ettei geeniperimäämme ole syytä ehdoin tahdoin kaventaa. Vai luuleeko ap kenties, että köyhyys on geenivirhe?

Vierailija
26/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan alle 2000€/kk ja minulla on lapsi. Mies lähti kouluttautumaan lisää.

2000€ + opintotuki , ei olla rikkaita ei. Mutta aina on laskuihin ja ruokaan rahaa. Säästöön en saa juuri mtn tällä hetkellä.

Mutta en olisi tehnyt lasta jos olisin työtön.

En tiedä mikä apn käsitys on köyhyydestä mutta itse en koe olevani, koska en näe nälkää.

Vierailija
27/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että saa lapsilisää.

Vierailija
28/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sitten inhoan köyhiä!

Terv. Komia autokauppias

Vierailija
29/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska osaan käyttää rahaa, ja valtio antaa tukea. Hyvä lastenkin oppia ettei raha kasva puussa.

Olihan tämä vitsi? "--valtio antaa tukea. Hyvä lastenkin oppia ettei raha kasva puussa." :D

Vierailija
30/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei kysytty, mutta vastaanpa silti. Minä en tehnyt lapsia, koska olin köyhä opiskelija. Silloin olisi ollut puoliso. Kaikki ystäväni yksi toisensa jälkeen tekivät lapsen, vaikka olivatkin työttömiä, opiskelijoita, siwan kassoja, kuka mitäkin. Minä puursin korkeakoulussa, koska halusin lapsilleni hyvän tulevaisuuden.

No sitten kävi niin, että sairastuin, enkä valmistunutkaan. Opiskeluaika umpeutui. Oli mentävä töihin, olin niin kyllästynyt kituuttamiseen ja nälkään. Suhdekin kariutui. "Köyhät" ystäväni senkun porskuttavat, koska miehensä ovat pystyneet etenemään urallaan kotiäitien ansiosta. Minä taas teen paskaduunia paskapalkalla, koska ainoa toinen vaihtoehto olisi sairaseläkkeen hankkiminen. Ja se ei ole ihan helppo homma. Koskaan en tule pärjäämään vaativissa korkeapalkkaisissa töissä.

Onneksi tosiaan en tehnyt niitä lapsia uhallani siihen köyhyyteen. Se parisuhde olisi loppunut joka tapauksessa. Joten minä, toisin kuin monet muut, en olisi päässyt nauttimaan miehen palkalla elämisestä.

Vierailija
31/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei seuraavissa sukupolvissa olisi pelkästään aloittajan kaltaisia laput silmillä kulkevia kapeakatseisia hölmöjä.

Niin, seuraavissa sukupolvissa voi sitten olla ihmisiä, joilla on niin pahat traumat, että lopputuloksena on itsemurhia, huumeita jne.

Tutkimusten mukaan köyhyys jättää lapseen samanlaiset psyykkiset vauriot kuin sota, mieti sitä hetken aikaa.

No jumalauta että olen sitten kova äijä, kun olen ihan ok vaikka lapsuuteni oli köyhyyttä tasolla käpylehmät ja kaarnalaivat.

Vierailija
32/32 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset ovat rikkautta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä