Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö vai kävitkö sinä aikaan perhekerhossa / -kahvilassa tms. vilkkaan

kerhosta
28.08.2016 |

lapsesi kanssa? Ja onko ylipäätään tuollaisissa kerhoissa / kahviloissa "pakko" käydä, jos kokee olonsa äitinä epämukavaksi - syystä se, että oma lapsi on niin levoton ja vilkas & muitten lapset taasen rauhallisia ja toisena syynä se, että jos ei saa juttua aikaan oikein kenenkään toisen äidin kanssa?

Tuollainen oli itsellä ensimmäinen kerhokerta nyt syksyllä, että alkuhartauden / kahvi-mehuhetken aikana oma 3vee muksuni oli aivan mahdoton ja loppujen lopuksi talutin lapsen kädestä pitäen eteiseen huutamaan kiukkuitkuaan, kun alkoi kahvi-mehuhetken aikana pitämään omaa turhanpäiväistä sähläämistään.

Hänestä on kamalan mukavaa dipata teepussiani omaan mehuunsa ja tällä kertaa hän vielä avasi teenpussin, niin että sitä teenrupua oli ympäri tarjotinta ja hieman pöydälläkin. Niin itsellä pinna paloi muksuun ja tuumin, että tämä leikki loppui nyt. Mene eteiseen odottamaan, että olen oman sapuskani syönyt pois.

Sen jälkeen hän vielä yritti uudestaan mennä kahvipaikkaan ja estin sen. Sitten muksu aikansa heitteli pehmeitä leluja ympäri kerhohuonetta. Onneksi tuolloin ei paikalla ollut liiemmin muita lapsia. Kunnes sitten alkoi keskittymään huoneessa oleviin leluihin, silti toki tuttuun tapaan vaelteli ympäri kerhohuonetta. Tuntuu, että lapsi vasta loppupuolella leikkihetkeä keskittyy kunnolla leikkimiseen tms.. Mieleistä tekemistä hänellä oli nytkin tutkia erilaisia lautapelejä kanssani. Ei vielä osaa pelejä pelata, mutta katsellaan esim; muistipelikorttien kuvia.

Tämän lisäksi minulla on matkassa vauva, joka on lähtenyt liikkeelle, mutta en pahemmin uskalla häntä laskea kerhotilan lattialle konttamaan. Koska tila on mielestäni pieni ja ahdas. Huoneessa myös kulkevat lapset edestakaisin ja heidän äitinsä myös. Osaavatko lapset välttämättä väistää ja varoa lattialla konttaavaa vauvaa? Ja sylissä kun pitelin vauvaa lähes koko leikkihetken ajan, niin kyllä vauvakin alkoi jo "äkkäilemään", kun ei pääse konttaamaan & tutkimaan paikkoja.

Eikä myöskään pahemmin juttu toisten äitien kanssa luista. Kukin on joko omassa rauhassa tai sitten juttelevat toistensa kanssa. Enkä koe, että voin tuollaisiin pieniin ryhmiin mennä omiani höpöttelemään ns. keskenkaiken.

Näinhän se aikanaan meni ekankin muksun kanssa. Että hänkin oli todella levoton ja vilkas lapsi kerhossa. Aikani touhua katselin ja tuumasin, että parempi meidän on pysytellä omassa kodissa. Samaa juoksemista se on kotonakin, mutta saamme olla omissa oloissamme. Eipä toki ekalla muksulla ole vieläkään kavereita ( on jo ala-asteen viimeisellä luokalla ) & tykkää edelleen touhuta omia juttujaan kaikessa rauhassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt. Minua ei kiinnostanut ihmisten seura, jotka olisivat jauhaneet vaan vaipanvaihdosta tai pilttipurkeista. En kaivannut kavereita äitiyteen, vaan kun tapasin muita ihmisiä, halusin juurikin keskittyä aivan muuhun kun lapsiin.

Vierailija
2/5 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aikoinani. En tuntenut muita lapsiperheitä paikkakunnalta ja oltiin muuten aina lapsen kanssa kaksin kotona. Se oli ihan mukavaa vaihtelua. Vaikka yleensä niissä kerhoissa ei saanut juttukaveria. Porukat oli jotenkin niin vakiintuneita. Tuntui, että sinne monet tuluvatkin sovitusti jonkun kaverin kanssa ja pysyi sitten toiviisti sen saman kaverin kanssa koko ajan. Vaikea mennä väliin juttuihin, kun huomaa, että toisilla on jo vähän pidempi yhteinen historia ja omat inside jutut.

Joskus löytyi joku juttukaveri edes hetkeksi. Mutta en välittänyt siitä, että jouduin useinmiten istumaan yksin ja juomaan kahvini yksin. Lapsella oli ihan kivaa yleensä siellä touhuta. Ja sain edes sen kahvikupin juoda yleensä rauhassa loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin, mutta niissä oli vapaa ohjelma, joten ei ollut tarvetta yrittää saada lasta istumaan hetkeäkään hiljaa paikallaan. En olisi jaksanut kyseisen lapsen kanssa tuollaisia hartaushetkiä tai kahvitteluita. Ruokaa tuolla oli, mutta senkin aikataulu ja systeemi ei ollut niin tiukka, joten riitti, että oman muksun sai syötettyä ja jotenkin itselle apetta suuhun ja sitten taas menoksi. (Liian vilkas taapero, että olisi voinut päästää puoleksikaan minuutiksi itsekseen ilman vahtimista.)

Oikeasti mitä varten edes sellaisia järjestetään joillekin taaperoille, kun kerrankin pääsevät uusien lelujen sekaan ja uuteen paikkaan ja aina määrätty osa lapsista on onnesta niin sekaisin, ettei housuissaan pysy, kun haluvat tutkimaan uusia juttuja? Kuulostaa huonosti mietityltä ohjelmlta ottaen huomioon kohderyhmän.

Vierailija
4/5 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käydä  enkä  minä käynyt missään kerhoissa muksuni kanssa.

Vierailija
5/5 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käynyt. Minua ei kiinnostanut ihmisten seura, jotka olisivat jauhaneet vaan vaipanvaihdosta tai pilttipurkeista. En kaivannut kavereita äitiyteen, vaan kun tapasin muita ihmisiä, halusin juurikin keskittyä aivan muuhun kun lapsiin.

Aika jännästi koet että olet jotenkin erityinen jos et halua keskustella vaipanvaihdoista tai pilttipurkeista.

Kerron salaisuuden: ei halua kukaan muukaan. Ei edes ne kerhoissa kävijät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä