Onko 81 cm navan ympärys liian suuri?
Olenko lihava? En osaa mitata vyötäröä varmuudella oikein, niin mittasin navan ympäryksen.
Kommentit (14)
Asiallisia vastauksia, kiitos. Kun olen kuullut, että vatsassa saisi olla tietty määrä rasvaa, että on terve, ja en nyt tiedä pitäisikö laihduttaa vai ei.
Jos olet nainen, ei ole liikaa. Naisilla lantioluun kuuluukin olla leveä. Jos olet mies, niin tuskin se silloinkaan kovin suuri on, koska miehet ovat taas kokonaisuudessaan isompia.
Vyötärö kuuluu mitata torsosta sellaiselta korkeudelta, jossa ei ole luista rakennetta: kylkiluiden alapuolelta ja lantioluiden yläpuolelta, siitä välistä. Tunnustelemalla sen oikean kohdan löytää viimeistään, jos ei silmämääräisesti erotu.
Vyötärölihavuus on kyseessä, kun ympärys ylittää naisilla 90 cm ja miehillä 100 cm.
Ymmärsitte varmaan, että tarkotin mahan seudun ympärystä navan kohdalta.. :) ap
Vierailija kirjoitti:
Mittaatko mahan seudun ihan rintojen alta röllykän päähän asti, vai miten? Sivuilta on vähän vaikeampi hahmottaa, missä mahan seutu menee :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaatko mahan seudun ihan rintojen alta röllykän päähän asti, vai miten? Sivuilta on vähän vaikeampi hahmottaa, missä mahan seutu menee :/
Mittasin nyt uudelleen, katsoin peilistä että menee samassa linjassa navan kanssa myös selän puolelta, nyt näytti 79 cm. ap
Jos et ole erityisen lihaksikas, niin guuglaa netistä painoindeksilaskuri ja syötä tietosi sinne. Saat suoran vastauksen, vaikka se ikävä oliskin.
Mun bmi on ihan normaali, eikä lähellä ylärajaa. :) Mutta silti mun mielestä bmi ei ole kovin luotettava mittari. ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsimme kyllä, mutta huomaathan että ei vyötärö = kapein kohta ei yleensä ole navan kohdalla vaan vähän ylempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsimme kyllä, mutta huomaathan että ei vyötärö = kapein kohta ei yleensä ole navan kohdalla vaan vähän ylempänä.
Toki tiedän sen, huomaathan itse lukea "En osaa mitata vyötäröä varmuudella oikein, niin mittasin navan ympäryksen." ap
Mulla on 90 cm ja painan 58 kg ja olen 165 cm pitkä ja mulla on järkyttävä pömppis. Näytän siltä että olisin raskaana 😔 81 cm ei kuulosta kovin isolta.
No, tällaisen normaalin vatsaröllön, jonka napaa on venyttänyt kaksi raskautta, navan ympärys on noin seutsemän senttiä, joten kovin suurelta kuulostaa.